xitd Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Har såvidt begynt å bruke Linux på ene pcn, og har lyst til å kjøre dualscreen, så jeg kan ha på tv-episoder osv på en skjerm, og surre rundt på den andre. Har kommet så langt som at begge skjermer fungerer, men på skjerm nr 2 får jeg kun opp musa. Vinduene jeg vil ha over stopper opp av en eller annen grunn. Har prøvd å google og søke litt, men usikker på hva jeg egentlig søker etter, da skjermen allerede fungerer. Er forøvrig ubuntu 11.04 og har installert Nvidia driver. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Det du har gjort er å sette opp toskjermsløsningen med Xinerama eller en X-server på hver skjerm. Prøv å sette den opp som TwinView med nvidia-settings. Lenke til kommentar
xitd Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2011 Prøvde å gjøre som du sa, men når jeg trykker Apply får jeg denne feilmeldingen som popup: Failed to set MetaMode (1) 'CRT-0: nvidia-auto-select @1280x1024 +1920+0, DFP-0: nvidia-auto-select @1920x1080 +0+0' (Mode 3200x1080, id: 50) on X screen 0. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Ser ut til å være en tilgangsfeil; e.i. nvidia-settings program blir av en eller annen grunn kjørt som bruker, ikke som root. Forsøk å starte nvidia-settings som root eller med sudo: fra kommandolinja: sudo nvidia-settings Lenke til kommentar
xitd Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2011 Fikk opp den samme meldingen uansett. men takk for tipset Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Forsøk å slette gjeldende konfigurasjonsfil, restart X og prøv igjen. Grunnen til dette er at det krever en omstart for å gå fra 2 til 1 screens eller fra 1 til 2. Slik jeg forstår det har du nå to separate screens, en for hver skjerm. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Hadde akkurat det samme problemet, og jeg måtte bare resete og sette det opp på nytt med twinview så fikset det biffen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå