Skatteflyktning Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 (endret) Som sagt, problemet er at testen er delvis innenfor rammeverket av en moderne stat og andre spørsmål er mer rotet i ideologiske grunnstein. For meg som har et litt duopolitisk syn (et idealistisk ett og et pragmatisk ett) så blir det en salig blanding på svarene og for deg som basicly ikke ønsker å svare på spørsmål som forutsetter en stat så blir det vanskelig. Har ikke noe "imot" spørsmål som forutsetter en stat, selv om jeg hadde foretrukket mer alternativer. Som oftest kan du finne forskjeller mellom svarene med mer eller mindre statlig kontroll. (Da velger jeg selvsagt den minste), men noen spørsmål har alterativene ingen forskjell i dette henseende. Og var vel ganske "åpenbart" at det var snakk om society som et kollektiv. Ikke det at kollektiv kontroll ikke kan være anarkistisk. Jeg stusset litt, men la ivei med det som jeg anser som "society", dvs frivillige relasjoner mellom mennesker, som da er den strake motsettning til Staten som er bygget på ufrivillige relasjoner. Burde nok stoppet opp og tenkt litt mer over den der. Dog interessante resultater her. Endret 1. oktober 2011 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Husam Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 You are a liberal Cosmopolitan. 4 percent of the test participators are in the same category and 88 percent are more extremist than you. Ved stortingsvalg er det kun Høyre og Venstre det står mellom. Må jeg velge et av dem blir det nok Høyre jeg står nærmest. Lenke til kommentar
Stagiriten Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 (endret) Og man kan bare vekte fem spørsmål? Det blir vanskelig, gitt It would be good for the public authorities to pay their debts no longer. Hva menes her? Endret 1. oktober 2011 av Gerridae Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2011 (endret) Ingen store overraskelser for min del. Eneste som slo helt feil ut er at jeg ble vurdert som mer nasjonalistisk enn kosmopolittisk; det motsatte er tilfellet. Mitt resultat. Jeg har sett dine poster. Jeg vet at du liker forskjelige kulturer, det gjør jeg også. Men du er helt klart nasjonalistisk. Du nevner f.eks. flere ganger at norske lover ikke skal gjelde i utlandet. En kosmopolitisk vil si at vi skal ha internasjonale lover. Etter det jeg har fått med meg, så er du ganske skeptisk til innvandringen. En kosmopolitisk person vil si, vi er alle verdensborgere og har ansvar for hverandre. Og man kan bare vekte fem spørsmål? Det blir vanskelig, gitt It would be good for the public authorities to pay their debts no longer. Hva menes her? Litt usikker på den. Jeg antok de snakket om statsgjeld og om de skal betale tilbake eller ikke. Endret 1. oktober 2011 av Camlon Lenke til kommentar
Stagiriten Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Man må jo betale tilbake lånene. Det er det grekerne ikke forstår. De har stemt på politikere som har lovet gull og grønne skoger, og når regningen kommer gjør de opprør. A er A, det er det de ikke forstår Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 dette er meg: You are a leftist Nationalistic Authoritarian. 1 percent of the test participators are in the same category and 88 percent are more extremist than you. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 (endret) Hmm, ettersom jeg ikke lenger anser meg som Nordmann, selv om jeg går rundt med dette passet er det mulig at jeg kan kalles Cosmopolitan. En kosmopolitisk vil si at vi skal ha internasjonale lover. Vel, noen av oss mener at statene bør oppløses, og at ingen politikere bør få lov til å lage lover. En kosmopolitisk person vil si, vi er alle verdensborgere og har ansvar for hverandre. Mer ansvar for oss selv, selv om man gjerne kan hjelpe andre Litt usikker på den. Jeg antok de snakket om statsgjeld og om de skal betale tilbake eller ikke. Stemmer Endret 1. oktober 2011 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Stagiriten Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 (endret) You are a capitalist. 1 percent of the test participators are in the same category and 14 percent are more extremist than you. 1% er kapitalister! Jeg synes aksene er tullete. 40% anarkist? Jeg støtter staten 100%. 38% pasifist? Jeg støtter vold 100% i selvforsvar. Og så mistenker jeg at jeg fikk trekk i kapitalist-scoren fordi jeg svarte "strongly disagree" på at økonomisk vekst er det viktigste i verden. Det er helt latterlig, kapitalister synes ikke nødvendigvis det Endret 1. oktober 2011 av Gerridae Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 (endret) Vektet ingen spørsmål, det hadde kanskje slått litt annerledes ut. Ellers er det mange ting som åpenbart ikker er nyanserte nok. You are a neoliberal Democrat. 5 percent of the test participators are in the same category and 28 percent are more extremist than you. Endret 1. oktober 2011 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 skjønte ikke noen av spørsmålene. rimelig poengløst, ja. jeg er langt fra militaristisk. wtf. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2011 Jeg synes aksene er tullete. 40% anarkist? Jeg støtter staten 100%. 38% pasifist? Jeg støtter vold 100% i selvforsvar. Og så mistenker jeg at jeg fikk trekk i kapitalist-scoren fordi jeg svarte "strongly disagree" på at økonomisk vekst er det viktigste i verden. Det er helt latterlig, kapitalister synes ikke nødvendigvis det Hva er du klager over, du fikk 83% kapitalistisk. Det burde holde. Det er en generell holdning blandt kapitalister at økonomisk vekst er den viktigste indikatoren, fordi de sosiale faktorene vil komme etter. Og du er ikke 40% anarkist. Det er ekstrempunktene. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2011 skjønte ikke noen av spørsmålene. rimelig poengløst, ja. jeg er langt fra militaristisk. wtf. Eh.. du fikk 59% militaristisk. Det er ganske høyt. Hva svarte du på 1. Tyrannies that contravene human rights should be eliminated by international military intervention. 2. Violence is never the answer. 3. A nation should potentially be allowed to use military means to secure access to natural resources. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Jeg synes aksene er tullete. 40% anarkist? Jeg støtter staten 100%. 38% pasifist? Jeg støtter vold 100% i selvforsvar. Og så mistenker jeg at jeg fikk trekk i kapitalist-scoren fordi jeg svarte "strongly disagree" på at økonomisk vekst er det viktigste i verden. Det er helt latterlig, kapitalister synes ikke nødvendigvis det Hva er du klager over, du fikk 83% kapitalistisk. Det burde holde. Det er en generell holdning blandt kapitalister at økonomisk vekst er den viktigste indikatoren, fordi de sosiale faktorene vil komme etter. Og du er ikke 40% anarkist. Det er ekstrempunktene. Ehh, vent nå litt. Han er mer anarkistisk enn meg (39%) og jeg hadde lagt ned staten imorgen jeg hadde sjansen. Hadde også problemer med spørsmålet om økonomisk vekst, ettersom det såvidt meg bekjent ikke er mulig å sette tall på verdiskapelse. Lenke til kommentar
Stagiriten Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Hva er du klager over, du fikk 83% kapitalistisk. Jeg er 100% kapitalist og 0% kommunist Det er en generell holdning blandt kapitalister at økonomisk vekst er den viktigste indikatoren, fordi de sosiale faktorene vil komme etter. Det viktigste er at staten beskytter individets rettigheter Den økonomiske veksten i et slikt samfunn er enorm, men økonomisk vekst er ikke målet i seg selv Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2011 Ehh, vent nå litt. Han er mer anarkistisk enn meg (39%) og jeg hadde lagt ned staten imorgen jeg hadde sjansen. Hadde også problemer med spørsmålet om økonomisk vekst, ettersom det såvidt meg bekjent ikke er mulig å sette tall på verdiskapelse. Jeg prøvde å svare som en anarkist tidligere og fikk betydelig høyere andel enn du fikk. Testen er ikke helt laget for anarkister desverre og du endte opp med å mistolke noen spørsmål. Lenke til kommentar
Slutsky Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Klarer dere gjette hva jeg stemmer? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 (endret) Hva er du klager over, du fikk 83% kapitalistisk. Jeg er 100% kapitalist og 0% kommunist Det viktigste er at staten beskytter individets rettigheter Den økonomiske veksten i et slikt samfunn er enorm, men økonomisk vekst er ikke målet i seg selv Beklager, men dine prosenter stemmer ikke. Du har klart sagt fra at du støtter Staten 100%. Staten er som kjent en kollektiv (ie Kommunistisk) organisasjon. Om du hadde væert 100% kapitalistisk, burde du selfølgelig ha privatisert alle statlige aktiviteter også (politi, forsvar, domstoler, etc). Endret 1. oktober 2011 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Stagiriten Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 (endret) Du har klart sagt fra at du støtter Staten 100%. Ja, jeg gjør det. Jeg er 100% mot anarki og 100% for å ha en stat Det betyr derimot ikke at jeg støtter en totalitær stat som blander seg inn i alt. Staten er som kjent en kollektiv (ie Kommunistisk) organisasjon. Den var god Staten kan være kommunistisk, men det kan også være kapitalistisk. Om du hadde væert 100% kapitalistisk, burde du selfølgelig ha privatisert alle statlige aktiviteter også (politi, forsvar, domstoler, etc). Kapitalisme kan ikke eksistere i et vakuum. Kapitalisme er et system hvor eiendomsretten beskyttes, og uten en organisasjon som ivaretar dette systemet (ie en stat) så har man ikke kapitalisme "Private domstoler" vil for eksempel kunne bestemme at kapitalister skal kastes i fengsel om de ikke overlater bedriftene sine til arbeiderne, og da har man ikke kapitalisme Endret 1. oktober 2011 av Gerridae Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2011 Klarer dere gjette hva jeg stemmer? FRP? Lenke til kommentar
Stagiriten Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Klarer dere gjette hva jeg stemmer? FRP? Enig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå