Gjest Slettet-imMmrOha Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 vurderer å bygge pc selv for første gang. (budsjett 10K) det eneste jeg har fiklet med før er å sette inn mer ram, og rens- så jeg vet stort sett ikke hva jeg driver med. Så- jeg har en helt grei pc nå, som jeg har hatt noen år. men den er begynt å skrante. mye driverfeil, har krasjet en hd allerede,... og den blir bare tregere og tregere ved oppstart. tør ikke lenger å ha de eksterne hd koblet til, da den allerede har gjort en "korrupt" om det er rett betegnelse for det. ellers båker den utrolig mye. på alt av spill. det høres ut som den skal lette bare minecraft åpnes,.. og ja, viftene er renset uttallige ganger. Så det jeg ser etter i en ny maskin (skjerm, tastatur og slikt har jeg fra før) - den må være stillegående. det er nesten det aller viktigste. maskinen står på hele dagen,... så vil helst ikke ha noe unødvendig støy fra den. - ram - ellers er jeg usikker på om jeg vil ha nytt OS. har vista nå... og jeg hører den sluker ram alt etter hvor mye en har,.. men laptopen har w7, og jeg missliker det egentlig ganske mye rett og slett pga at vinduene "henger sammen" og gjør navigering slitsomt. (jeg har ikke utforsket det så veldig mye, da det er gubben som bruker laptoppen,.. men om det går ann å fikse dette kan w7 godt være et alternativ. men en 1k spart for å ikke oppgradere gjør meg ingenting. ellers har jeg ikke så mye mer å bidra med,..da jeg rett og slett ikke vet hva jeg ser etter.alt av komponenter og sånt utvikler seg jo så fort, jeg vet jeg trenger hovedkort og slikt,... men vet ikke hva jeg skal se etter. om det kan forklares slikt (med den generaliseringen at de fleste på dette forumet er det maskuline kjønn) du skal ha en hest. en rask og bra hest,..og du vet at det er en hest og ikke ponni du skal ha. men så var det navnet på alle rasene da,... omtrent slik er det med meg og pc- komponenter. som nevnt over vil jeg ha en gaming pc. vært aktiv i masse år på wow- nå pensjonert derfra, men mulig jeg ätervender en dag. tenker først og fremt på skyrim nå, men om jeg kjøper meg et spill om ett år så må pc'n kunne klare å dra det også. så et oppsett i en eldre post, så tar det som utgangspunkt- da det ble beskrevet som bra. er dette greit? er det bra? er det noe som burde byttes til noe bedre? burde jeg heller finne meg en ny liste? i så fall, kan Du sette opp en ny liste for meg? vil ha et integret nettverkskort (var en linksy ting i den listen,.. men har dårlig erfaring med de usb linksyene fra før) gjerne trådløst nettverkskort. vil dere på død og live anbefale w7 over vista når jeg allerede har koder og installasjonsplater til vista? 1;ASUS P8Z68-V PRO Z68 S-1155 ATX;5010588693 2;CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC12800 1600MHZ (2X4GB) 1;CORSAIR TX 750W M ATX12V 2.31 / EPS12V 1;FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3 USB3 BLACK;5010609063;FD-CA-DEF-R3-USB 3-BL 1;GIGABYTE GEFORCE GTX 570 SUPER OC 1280MB PCI-E DVI/HDMI +BATMAN GAME 1;INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155 1;OCZ VERTEX 2 2.5" 60GB SSD SATA/300 MLC 1;PLEXTOR DVD±R/RW DL 24X SATA RETAIL BLACK 1;SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB Lenke til kommentar
pmbpictures Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 1;ASUS P8Z68-V PRO Z68 S-1155 ATX;5010588693 2;CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC12800 1600MHZ (2X4GB) 1;CORSAIR TX 750W M ATX12V 2.31 / EPS12V 1;FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3 USB3 BLACK;5010609063;FD-CA-DEF-R3-USB 3-BL 1;GIGABYTE GEFORCE GTX 570 SUPER OC 1280MB PCI-E DVI/HDMI +BATMAN GAME 1;INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155 1;OCZ VERTEX 2 2.5" 60GB SSD SATA/300 MLC 1;PLEXTOR DVD±R/RW DL 24X SATA RETAIL BLACK 1;SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB Virker som du har gjort det meste riktig ( evt. alt ) Men mange anbefaler Crucial m4 SSD på liv og død, så du kan vurdere og bytte ut Vertexen med m4'en... Ikke vet jeg.. Jeg går for kingston sine Lenke til kommentar
Gjest Slettet-imMmrOha Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 er det akkurat det samme hvilket nettverkskort jeg velger da? eller er det noen som ikke kommer til å passe med dette oppsettet? Lenke til kommentar
ZERO6237 Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 jepp det er det samme, men hovedkorte har jo innebygd nettverkskort. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Større ssd kanskje? 60 gig blir fort litt lite Lenke til kommentar
Gjest Slettet-imMmrOha Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 (endret) trenger jeg ssd i det hele tatt? hva er egentlig poenget med den? skal jo ha en 1tb hd uannsett eventuellt: http://www.dustinhome.no/seagate-momentus-xt-hybrid-25-500gb-7200rpm-s-ata-300/product/5010456523 en hybrid? vil det gjøre trikset? (kombinert med den på 1tb- eller to sånne utn den på 1tb?) og ok ang. nettverkskort. regner med linksyen var for trådløst da. og ekstra trådøskort er ikke en nødvendighet (selv om det hadde vært kjekt) Endret 30. september 2011 av Slettet-imMmrOha Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Kjappere respons på win. Plus at en del spill sikkert har nytte av det. Jeg har en 120gig i et lignende oppsett. Men mitt oppsett kom på 12000 totalt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-imMmrOha Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 tenkte egentlig bare å ha os + litt småprogram på den. 60 bg e jo ikkje allverdens, og fylles mye raskere opp enn jeg liker i alle fall. de hybridene da,.. det er ikke et bra alternativ til den ssd og 1tb hd? 2 disker som er veldig kjappe fremfor en som er utrolig kjapp og en som er litt treg? Lenke til kommentar
terryG Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 angående win7. Er det ikke bare å høyreklikke på oppgavelinjen, velge egenskaper og hake av "aldri kombiner" under "knapper på oppgavelinjen? Er enig i at det ikke er optimalt. Personlig hater jeg vista. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-imMmrOha Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 angående win7. Er det ikke bare å høyreklikke på oppgavelinjen, velge egenskaper og hake av "aldri kombiner" under "knapper på oppgavelinjen? Er enig i at det ikke er optimalt. Personlig hater jeg vista. mulig det. har ikke brukt så mye tid på å sette meg inn i det. lurte egentlig bare på om det er verdt å kjøpe w7 når eg allerede har platene og kode for vista. har egentlig alltid syntes at vista har vært greit nok. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Stemmer det. Er fult mulig å få oppgavelinjen til å fungere på akkurat samme måte som i xp. Det eneste er at den ikke ser like bra ut. Savner Royale noir temaet til windows. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-imMmrOha Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Stemmer det. Er fult mulig å få oppgavelinjen til å fungere på akkurat samme måte som i xp. Det eneste er at den ikke ser like bra ut. Savner Royale noir temaet til windows. ok, det e jo bra. skal få fiksa det på laptoppen i alle fall da. men e det verdt den ekstra tusenlappen for w7 fremfor vista? hva er det som er bedre med w7? Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Hvis du har vista fra før ser jeg ikke noe problem med å ha det. Ikke at jeg vet om noe særlig med forskjeller. Men skal du kjøpe nytt er det vel like greit å gå for w7. Det viktigste er vel at du får brukt over 4gig med ram kontra XP sine 3.6gig eller hva det nå var, men den fordelen har vista også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå