70talls-sofa Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 30. sept 2011 Hei. Jeg har i flere år hatt Norman antivirus på maskinene mine. Må si jeg er relativt fornøyd med programmet, men synes det starter opp veldig sein, og jeg får ikke startet å jobbe med PC`en før Norman-logoen dukker opp på skjermen. (Noe som kan ta 10-20 sekunder etter skrivebordet har dukket opp..) Nå har jeg bestilt meg en ny Pc og ønsker et antivirus-program som: * Starter raskt * Bruker lite av CPU * Rimelig eller gratis * Gode muligheter for hovedinnstillinger. (Så jeg får stilt det inn som jeg ønsker og slipper å høre noe mer fra det) Har dere noen erfaringer å dele? Håper på svar! Ha en fin dag Anti-virus bra antiviris startup start-up free cpu rask oppstart Lenke til kommentar
Divo Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 (endret) 30. sept 2011 Hei. Jeg har i flere år hatt Norman antivirus på maskinene mine. Må si jeg er relativt fornøyd med programmet, men synes det starter opp veldig sein, og jeg får ikke startet å jobbe med PC`en før Norman-logoen dukker opp på skjermen. (Noe som kan ta 10-20 sekunder etter skrivebordet har dukket opp..) Nå har jeg bestilt meg en ny Pc og ønsker et antivirus-program som: * Starter raskt * Bruker lite av CPU * Rimelig eller gratis * Gode muligheter for hovedinnstillinger. (Så jeg får stilt det inn som jeg ønsker og slipper å høre noe mer fra det) Har dere noen erfaringer å dele? Håper på svar! Ha en fin dag Anti-virus bra antiviris startup start-up free cpu rask oppstart Selv er jeg Avast-frelst. Holder seg der den skal være, altså vekk fra skjermen min og forstyrrer meg kun når den er nødt. Liten og fin, har aldri opplevd å få virus etter 5 år med flittig bruk av Avast på maskiner. Kun et forslag, men bør prøves og vurderes. http://www.avast.com/en-no/index Edit: Glemte å nevne at det er helt gratis, men må relisensieres hvert år. Det er ingen stor sak, du bare skriver inn en kode du får på nettet inn i programmet. Den har også god grafisk brukerstøtte slik at instillinger er lett manøvrerbart. God helg! Endret 30. september 2011 av Divo Lenke til kommentar
70talls-sofa Skrevet 30. september 2011 Forfatter Del Skrevet 30. september 2011 30. sept 2011 Hei. Jeg har i flere år hatt Norman antivirus på maskinene mine. Må si jeg er relativt fornøyd med programmet, men synes det starter opp veldig sein, og jeg får ikke startet å jobbe med PC`en før Norman-logoen dukker opp på skjermen. (Noe som kan ta 10-20 sekunder etter skrivebordet har dukket opp..) Nå har jeg bestilt meg en ny Pc og ønsker et antivirus-program som: * Starter raskt * Bruker lite av CPU * Rimelig eller gratis * Gode muligheter for hovedinnstillinger. (Så jeg får stilt det inn som jeg ønsker og slipper å høre noe mer fra det) Har dere noen erfaringer å dele? Håper på svar! Ha en fin dag Anti-virus bra antiviris startup start-up free cpu rask oppstart Selv er jeg Avast-frelst. Holder seg der den skal være, altså vekk fra skjermen min og forstyrrer meg kun når den er nødt. Liten og fin, har aldri opplevd å få virus etter 5 år med flittig bruk av Avast på maskiner. Kun et forslag, men bør prøves og vurderes. http://www.avast.com/en-no/index Edit: Glemte å nevne at det er helt gratis, men må relisensieres hvert år. Det er ingen stor sak, du bare skriver inn en kode du får på nettet inn i programmet. Den har også god grafisk brukerstøtte slik at instillinger er lett manøvrerbart. God helg! Hei. Takk for raskt innlegg! Hva med oppstart? Er programmet i gang med engang skrivebordet vises? Dette er nemlig noe av det viktigste for meg at oppstarten av programmet ikke gjør oppstarten senere. Jeg ønsker å kunne starte å jobbe med maskinen umiddelbart etter jeg ser skrivebordet. (Resten av programmer som tidligere startet automatisk ved oppstart slo jeg av under "msconfig -) Run-innstillingene", men ønsker ikke å gjøre dette med antivirus-programmet.. ) Er derfor etter et program som starter raskt. Mvh Lenke til kommentar
stepking2 Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Jeg har bare gode erfaringer med Norton Internet Security Koster litt(299 eller 399 for 3 lisenser), men det har sine fordeler. Det kommer kun et lite vindu i hjørne når den enten skanner, fjerner eller sjekker nedlastinger. Den gjør realtimesøk på ting du søker på google. Den bruker VELDIG lite av cpuen og på slutten av måneden gir de deg en rapport over ting som den har utført Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Hvorfor ikke bare bruke MSE? Merker fint lite til at det kjører, og gjør det bra i tester. Lenke til kommentar
Divo Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 30. sept 2011 Hei. Jeg har i flere år hatt Norman antivirus på maskinene mine. Må si jeg er relativt fornøyd med programmet, men synes det starter opp veldig sein, og jeg får ikke startet å jobbe med PC`en før Norman-logoen dukker opp på skjermen. (Noe som kan ta 10-20 sekunder etter skrivebordet har dukket opp..) Nå har jeg bestilt meg en ny Pc og ønsker et antivirus-program som: * Starter raskt * Bruker lite av CPU * Rimelig eller gratis * Gode muligheter for hovedinnstillinger. (Så jeg får stilt det inn som jeg ønsker og slipper å høre noe mer fra det) Har dere noen erfaringer å dele? Håper på svar! Ha en fin dag Anti-virus bra antiviris startup start-up free cpu rask oppstart Selv er jeg Avast-frelst. Holder seg der den skal være, altså vekk fra skjermen min og forstyrrer meg kun når den er nødt. Liten og fin, har aldri opplevd å få virus etter 5 år med flittig bruk av Avast på maskiner. Kun et forslag, men bør prøves og vurderes. http://www.avast.com/en-no/index Edit: Glemte å nevne at det er helt gratis, men må relisensieres hvert år. Det er ingen stor sak, du bare skriver inn en kode du får på nettet inn i programmet. Den har også god grafisk brukerstøtte slik at instillinger er lett manøvrerbart. God helg! Hei. Takk for raskt innlegg! Hva med oppstart? Er programmet i gang med engang skrivebordet vises? Dette er nemlig noe av det viktigste for meg at oppstarten av programmet ikke gjør oppstarten senere. Jeg ønsker å kunne starte å jobbe med maskinen umiddelbart etter jeg ser skrivebordet. (Resten av programmer som tidligere startet automatisk ved oppstart slo jeg av under "msconfig -) Run-innstillingene", men ønsker ikke å gjøre dette med antivirus-programmet.. ) Er derfor etter et program som starter raskt. Mvh Avast starter sammen med datamaskinen, og det er ingenting som blokkerer din tilgang til å bruke PCen i det du skrur den på. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Nå har jeg bestilt meg en ny Pc.. Har du kjøpt med SSD-disk til OS? For det løser nok oppstartsproblemet ditt og du kan fortsette å bruke programmet du er fornøyd med. Lenke til kommentar
70talls-sofa Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2011 Nå har jeg bestilt meg en ny Pc.. Har du kjøpt med SSD-disk til OS? For det løser nok oppstartsproblemet ditt og du kan fortsette å bruke programmet du er fornøyd med. Hei. Ja, jeg bestilte med SSD-disk, " Kingston HyperX SSD 120GB" Regner med at dette kommer til å utgjøre en stor forskjell. Ønsker av likevel et program som starter med en gang. Er det kanskje ikke store forskjeller på dette? Lenke til kommentar
70talls-sofa Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2011 30. sept 2011 Hei. Jeg har i flere år hatt Norman antivirus på maskinene mine. Må si jeg er relativt fornøyd med programmet, men synes det starter opp veldig sein, og jeg får ikke startet å jobbe med PC`en før Norman-logoen dukker opp på skjermen. (Noe som kan ta 10-20 sekunder etter skrivebordet har dukket opp..) Nå har jeg bestilt meg en ny Pc og ønsker et antivirus-program som: * Starter raskt * Bruker lite av CPU * Rimelig eller gratis * Gode muligheter for hovedinnstillinger. (Så jeg får stilt det inn som jeg ønsker og slipper å høre noe mer fra det) Har dere noen erfaringer å dele? Håper på svar! Ha en fin dag Anti-virus bra antiviris startup start-up free cpu rask oppstart Selv er jeg Avast-frelst. Holder seg der den skal være, altså vekk fra skjermen min og forstyrrer meg kun når den er nødt. Liten og fin, har aldri opplevd å få virus etter 5 år med flittig bruk av Avast på maskiner. Kun et forslag, men bør prøves og vurderes. http://www.avast.com/en-no/index Edit: Glemte å nevne at det er helt gratis, men må relisensieres hvert år. Det er ingen stor sak, du bare skriver inn en kode du får på nettet inn i programmet. Den har også god grafisk brukerstøtte slik at instillinger er lett manøvrerbart. God helg! Hei. Takk for raskt innlegg! Hva med oppstart? Er programmet i gang med engang skrivebordet vises? Dette er nemlig noe av det viktigste for meg at oppstarten av programmet ikke gjør oppstarten senere. Jeg ønsker å kunne starte å jobbe med maskinen umiddelbart etter jeg ser skrivebordet. (Resten av programmer som tidligere startet automatisk ved oppstart slo jeg av under "msconfig -) Run-innstillingene", men ønsker ikke å gjøre dette med antivirus-programmet.. ) Er derfor etter et program som starter raskt. Mvh Avast starter sammen med datamaskinen, og det er ingenting som blokkerer din tilgang til å bruke PCen i det du skrur den på. Takk for svar. Jeg hadde Avast for mange år siden, men var ikke fornøyd med det den gang, fordi det gjorde maskinen merkbart tregere. Kanskje jeg skal prøve det igjen nå! Lenke til kommentar
branick Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Jeg forstår ikke hvordan folk som ønsker seg antivirus programvare kan tørre å bruke systemer som ikke engang har kryptering av sider som nettbanken osv? Tallene man puncher inn på dataen sendes jo i realtime og kan jo potensiellt bli sniffet opp. Oppgave: Finn et gratis antivirusprogram som gir deg denne funksjonen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+7891564 Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Microsoft Security Essentials Lenke til kommentar
beirch Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Avira, MSE eller Avast Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Ja, jeg bestilte med SSD-disk, " Kingston HyperX SSD 120GB" Regner med at dette kommer til å utgjøre en stor forskjell. Ønsker av likevel et program som starter med en gang. Er det kanskje ikke store forskjeller på dette? Jeg syntes du skal prøve det du er fornøyd med på den nye maskinen før du konkluderer med at det er for tregt. Jeg forstår ikke hvordan folk som ønsker seg antivirus programvare kan tørre å bruke systemer som ikke engang har kryptering av sider som nettbanken osv? Tallene man puncher inn på dataen sendes jo i realtime og kan jo potensiellt bli sniffet opp. Hæ? Lenke til kommentar
70talls-sofa Skrevet 3. november 2011 Forfatter Del Skrevet 3. november 2011 Jeg lastet ned Avast og har nå brukt det siden. Må si jeg er veldig fornøyd. Oppstarten på den gamle pc-en ble over dobbelt så rask faktisk!! fra 2.55 til 1 min 5 sek til den var helt klar til bruk. WoW! Også merker man fint lite til programmet, spesielt på "stille-modus". Det er også deilig. Takk for tipset!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå