zaqqoZeq Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2011 Men selv om det var 30mm må jeg innrømme at det er en del crop her. Hadde mange bilder ute av fokus eller med ekornet bak blader før det satt. Lenke til kommentar
zaqqoZeq Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2011 6. Vågen VGS (7d) 1/320s, f/8, ISO 160 Interessante værforhold i dag i vest. Fem minutter etter dette bildet ble tatt styrthaglet det. Ingen etterbehandling (bare raw-konvertering). Lenke til kommentar
zaqqoZeq Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2011 7. Ammoniakk er sterke saker (7d) 1/500s, f/2.8 ISO 640 Vi hadde ikke mer 6M ammoniakk igjen i kjemien, så jeg og en klassekamerat måtte blande litt fra 30% konsentrert ammoniakk. Og fytti så det luktet. Lukten svidde i øynene Lenke til kommentar
Epp Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 (endret) Vi hadde ikke mer 6M ammoniakk igjen i kjemien, så jeg og en klassekamerat måtte blande litt fra 30% konsentrert ammoniakk. Og fytti så det luktet. Lukten svidde i øynene Som gammel kjemier legger jeg straks merke til at dere ikke gjorde dette i et avtrekkskap. Det kan neppe være i henholdt til HMS Husker jeg en gang på NTH hadde kons. HCl oppi en beholder som noen andre hadde brukt til kons. NaOH. Da fikk jeg en støkk! Kids, don't try this at home! Ikke prøv å koke opp 600ml vann i ei erlenmeyerflaske på bunsenbrenne heller som en i klassen gjorde. Mesteparten av vannet havnet i taket 3.5m over... En kamerat klarte å knuse ei flaske med kons ammoniakk. Kurerte forkjølelsen hans i det minste... Kjemi er ikke kjedelig! Likte bilde! Gjør seg bra i sort hvitt. Hadde vært moro å sett et bilde med lavere hastighet og høyere f, for å også få flaska i fokus da den blir et fokuspunkt. Endret 7. oktober 2011 av Epp Lenke til kommentar
zaqqoZeq Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2011 Veldig enig i det med lukkertid. Vi endte heldigvis opp under et avtrekkskap, men var begge litt øre i hodet resten av skoledagen. Lenke til kommentar
zaqqoZeq Skrevet 10. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2011 Har vært på en hytte uten internettilgang, derfor dårlig med bilder de siste dagene. 8. Telecaster + forsterker (7d) 1/80s, f/2.2, ISO 1250 Bildet etter møte i den lokale kirken. Lenke til kommentar
zaqqoZeq Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2011 10. Returning enemy fire (7d) 1/800s, f/5, ISO 160 Var på hyttetur med en gjeng og spilte airsoft søndag/mandag. Ble mange bilder med mye dramatikk, spesielt når noen fyrte av noen røykgranater. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Dramatiske toner, røykgranatene bidro god til stemningen. Krig! Lenke til kommentar
zaqqoZeq Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2011 11. Aase Dreieri (7d) 1/160s, f/7.1, ISO 100 Lenke til kommentar
zaqqoZeq Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2011 12. Åker i HDR (7d) 1/100s, f/8, ISO 640 Kjørte det gjennom som HDR, men er ikke helt fornøyd med resultatet. Må få lest noen guider på de greiene ... Lenke til kommentar
Epp Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 12. Åker i HDR Kjørte det gjennom som HDR, men er ikke helt fornøyd med resultatet. Må få lest noen guider på de greiene ... Hadde vært moro å sett originalbilde. Et tips for HDR er å bare bruke 2 bilder. Enten for å redde de lyse eller de mørke partiene. Kjører du mange bilder så blir det som regel mye rot i midttonene. jeg tror at dette bilde så ville det holdt med etterbehandling med et ND-filter... Lenke til kommentar
zaqqoZeq Skrevet 13. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2011 (endret) Hadde vært moro å sett originalbilde. Takk for tipset. Skal prøve det neste gang jeg tar HDR. Endret 13. oktober 2011 av zaqqoZeq Lenke til kommentar
zaqqoZeq Skrevet 13. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2011 13 Gakk? (7d) 1/500s, f/5, ISO 160 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Gakk Gakk, mener du vel Synes du fikk dreisen på Aase Dreieri - hvor i all verden er dette hen? Lenke til kommentar
zaqqoZeq Skrevet 13. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2011 (endret) Hehe, stemmer. Takk for det. Aasen Dreieri er mellom Sandnes og Klepp, nærmere bestemt i toppen av særenden av Åsedalen, på grensen mellom Sandved og Ganddal. Endret 13. oktober 2011 av zaqqoZeq Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Morsomt med nesten samme positur. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Åse dreieri var flott! Har sett det før når jeg bodde i Stavanger. Artig port. Lenke til kommentar
zaqqoZeq Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2011 Morsomt med nesten samme positur. Tror de prøvde å ligge lavt og snike seg ned til vannet Åse dreieri var flott! Har sett det før når jeg bodde i Stavanger. Artig port. Takk for det du. Lenke til kommentar
zaqqoZeq Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2011 (endret) 14. Nå nærmer det seg vinter (7d) 1/320s, f/6.3, ISO 100 Virker som om høsten hoppet over fine fargede blader her i vest. Nå begynner trær og bli bare og jeg klar for ski. (Og som "note to self" for i dag: Ikke hold en iPad med armkroken mens du fotograferer. Det kan fort resultere i noen dype hakk og en millimeter fra at glasset knuser.= Endret 14. oktober 2011 av zaqqoZeq Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Virker som om høsten hoppet over fine fargede blader her i vest. Det har ikke bare skjedd i vest. Denne høsten har generelt sett vært lite fargerik på østlandet også. Fin senhøststemning i dagens bilde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå