Gå til innhold

Oktoberfest 2011 - zaqqoZeq - 30mm f/1.4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. Urban sau

Var ute lenge i dag og det var ikke lett å velge ut ett bilde. Bildet jeg har valgt i dag er valgt pga historien bak.

post-161749-0-02351700-1317494401_thumb.jpg

(7d) 1/50s, f/9, ISO 640

Etter å ha vært ute i nesten tre timer vender jeg snuten hjemover, og da jeg kommer til et jordet med sauer legger jeg merke til at en sau står utenfor gjerdet. Jeg går bort, med hensikt å dra ned gjerdet så sauen kan hoppe over, men sauen er redd og hopper i fullt firsprang forbi meg (ble et ganske interessant bilde det også) og løper av gårde. Etter det prøver jeg å jage den tilbake, men den lar meg ikke komme nærmere enn 15 meter. Jeg tenker at dette kommer aldri til å gå og bestemmer meg for å gå opp til gården og si fra om at de har en bortkommen sau. Men der er det ingen hjemme og jeg må fortsette å være sauegjeter. Den neste gangen jeg prøver å jage den over gjerdet bestemmer den seg for å løpe en helt annen vei; ned mot riksveien. Og det er etter å ha klart å få den til å snu jeg tar månedens første bilde. Historien ender med at sauen hopper over steingjerdet og inn på nabogården og breker ulykkelig mot de andre sauene. Dumme sau ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...