zaqqoZeq Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 (endret) Bruker: zaqqoZeq Objektiv: Sigma 30mm f/1.4 Deltakernivå: Entusiast Kandidat Annet: Bruke mindre automatisk hvitbalanse, bli mer godvenn med autofokusen og ikke minst fullføre. Endret 2. oktober 2011 av zaqqoZeq Lenke til kommentar
zaqqoZeq Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2011 1. Urban sau Var ute lenge i dag og det var ikke lett å velge ut ett bilde. Bildet jeg har valgt i dag er valgt pga historien bak. (7d) 1/50s, f/9, ISO 640 Etter å ha vært ute i nesten tre timer vender jeg snuten hjemover, og da jeg kommer til et jordet med sauer legger jeg merke til at en sau står utenfor gjerdet. Jeg går bort, med hensikt å dra ned gjerdet så sauen kan hoppe over, men sauen er redd og hopper i fullt firsprang forbi meg (ble et ganske interessant bilde det også) og løper av gårde. Etter det prøver jeg å jage den tilbake, men den lar meg ikke komme nærmere enn 15 meter. Jeg tenker at dette kommer aldri til å gå og bestemmer meg for å gå opp til gården og si fra om at de har en bortkommen sau. Men der er det ingen hjemme og jeg må fortsette å være sauegjeter. Den neste gangen jeg prøver å jage den over gjerdet bestemmer den seg for å løpe en helt annen vei; ned mot riksveien. Og det er etter å ha klart å få den til å snu jeg tar månedens første bilde. Historien ender med at sauen hopper over steingjerdet og inn på nabogården og breker ulykkelig mot de andre sauene. Dumme sau ... Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Morsom sauepanorering, tror ikke jeg har sett akkurat det før. Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Morsomt. Her vil jeg følge med. Fin start! Lenke til kommentar
zaqqoZeq Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2011 2. Ikke lag hamburger av meg (7d) 1/80s, f/7.1, ISO 640 Bilde er tatt under en kjøretur rundt på Jæren. Kuene trakk seg redde bort fra meg og sto der med skremte blikk. (Kanskje det er noe ved meg som dyr ikke liker? ) Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Flott sauebilde. Liker panoreringen. Sau i farta! Lenke til kommentar
zaqqoZeq Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2011 Takk for kommentarene forresten. Hyggelig med positive tilbakemeldinger. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Hm. Synes ikke den der så så skremt ut. Nummeret før olm spør du meg. Men du skal være glad til at de trekker unna, det er ikke like morsomt når en hel flokk kommer etter deg. Lenke til kommentar
zaqqoZeq Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2011 Var på rette siden av gjerdet. Prøvde å strekke meg over for å komme nærmere, men da trakk den seg unna. Lenke til kommentar
Epp Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Sauebildet var meget bra! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Sauebildet var meget bra! Eller kan vi si "nått bæææd" Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Som andre har nevnt, sauepanorering var en god idé! Lenke til kommentar
zaqqoZeq Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2011 Så bra dere likte sauebildet 3. Kjønnsskille (7d) 1/40s, f/4, ISO 320 Så en stor edderkopp på garasjen i dag og skulle ønske jeg hadde et makroobjektiv. Men, men, kanskje det kommer med tiden? Lenke til kommentar
Epp Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Ser at man må være body-builder for å bruke den doen som man Morsomt skilt! Lenke til kommentar
Taraldb Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 *mine innlegg* Syns jeg burde få være med på et bilde snart Lenke til kommentar
zaqqoZeq Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2011 Vi får se. Lenke til kommentar
zaqqoZeq Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2011 4. Ekorn i hagen (7d) 1/800s, f/4, ISO 640 Dagens leksjon er at det er vanskelig å fotografere ekorn med 30mm. Prøvde å få med et sprang fra tre til tre, men lyktes ikke da jeg ikke kom nær nok. 1 Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Flott ekorn. Flott bilde! Uvant i sorthvitt, men det funker. Lenke til kommentar
Epp Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 4. Ekorn i hagen Ikke verst å få et så nærbilde av ekorn med 30mm! Meget pent. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Ikke verst å få et så nærbilde av ekorn med 30mm! Nei, det må jeg si. Men nå ser krabaten ganske skeptisk ut også da. Det gjør seg faktisk med high-key looken her, tror ikke dette ville fungert i det hele tatt på et fargebilde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå