Gå til innhold

Adapter for USA-støpsel. Selges hvor?

Anbefalte innlegg

Heihei.

Har gått på en smell her. Handlet en elektrisk vare fra USA uten å tenke på at stikkontaktstandarden der borte er helt annerledes enn vår egen. Jeg har lett litt rundt på nettsidene til diverse butikker som selger adaptere og slikt, men har hittil bare funnet adaptere for å plugge norsk elektronikk inn i resten av verden, og ikke omvendt som jeg da trenger. Så jeg trenger litt hjelp her, og håper noen vet hvor slikt anskaffes. Dette er en gave det er snakk om og bursdagen er ikke langt frem i tid, så det haster litt også.

Legger ved et bilde av støpselet, om det skulle herske noen tvil. Jeg er ingen elektriker, men så vidt jeg fant ut er dette støpsel av type B. 120v 60Hz. På forhånd takk for hjelp!

post-134959-0-27282500-1317387429_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som sagt er jeg ingen elektriker. Langt i fra, faktisk. I manualen ber de meg bare plugge den inn i en 110-120V stikkontakt. På ledningen står det derimot 300V. Ikke at jeg vet hva det har å si. Betyr kanskje at den fungerer i norske 230V-vegger? Med adapter såklart.

Håper vitterlig ikke jeg har kjøpt noe som ikke kan brukes i Norge nå, men det hadde ikke overrasket meg, heh.

Endret av Saft Suse
Lenke til kommentar

det fungerer ikke, det betyr at apparatet er rated til 120 v (tipper det tåler rundt 140) 300v er bare hva isolasjonen på kabelen tåler.

hva slags dings er det snakk om? og hvor mange watt? det kan hende du kan bruke en trafo hvis det ikke er så mange watt, men trafoer er generelt dyre og tunge, hvertfall for høye belastninger

Lenke til kommentar

Fryktelig kjipt. Det er så meningsløst med alle disse forskjellige standardene på alt. Men det blir vel en grundig dyr sak å sette bare én standard for oss alle nå når alt er så integrert.

Gaven er forøvrig et deilig varmeteppe. Brannfaren blir vel litt i overkant om jeg skal drive på med trafoer og det som verre er, så det er nok best om jeg bare finner noe annet å gi bort først som sist. Kjipt med bortkastede penger, men så har jeg jo bare meg selv å takke.

Og tusen takk for svar alle sammen!

Endret av Saft Suse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...