Gå til innhold

– Nå har Facebook gått for langt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp jeg skygger Facebook som pesten...

Skal nok sies at det er mulig det finnes ett dusin Google+ kontoer i mitt eierskap.

Men ingen er i bruk, og noen av disse er nok tilknyttet søppel eposter, og andre tjenester som bruker Google IDer, slik som Jabber. (Wippien.)

Er svært glad for at jeg ikke er med på sosiale medier tullet akkurat nå, jo mer jeg ser jo gladere er jeg at jeg står utenfor.

Lenke til kommentar

Man må vel ikke koble Spotify & Facebook sammen om man ikke vil?

Er ingen stor Facebook-er, men har jo både Facebook & Spotify, men de er helt separat.

Nye brukere må ha Facebook-konto for å kunne begynne å bruke Spotify, hvis jeg ikke har misforstått.

Er jo bare å lage en ekstra facebookkonto med ola nordmann som navn og la den være basic?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva i all verden tjener Spotify på og legge til et sånt krav?

Facebook tjener penger på reklame. Nå kan de selge reklame basert på hva du hører på av musikk. Alt handler om at du skal utlevere hele livet ditt til dem, så de kan tjene mest mulig penger på reklame.

• Liker 1
Lenke til kommentar

FaceBook er en publiseringskanal, på samme måte som et forlag. Publiseringskanalen har svært lav terskel for kvalitet, og har altså form av å være "et sosialt nettverk", noe som er litt villedende, siden kommunikasjonen fortrinnsvis er offentlig. Dvs. det er et sosialt nettverk på makronivå, men altså et nettverk av forfatter-redaktører. Essensen i FaceBook er at kontakten mellom to personer skal være mer eller mindre tilgjengelig for en tredje part. De som forveksler sin egen konto med sin egen identitet og andres kontoer med "venner" er både naive og kyniske på samme tid.

Så deilig å være sur gammel gubbe. Men: Har jeg rett? :grin:

Lenke til kommentar

Det store spørsmålet for meg er: Skal jeg melde meg ut i dag eller er jeg så hektet at jeg skal henge med ennå litt til? Smertegrensen er egentlig passert, men på den andre siden er det jo kjipt å miste FB-kontaktene slik de er i dag.

Så hvem vinner: Good or evil?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

I tillegg til "Private listening" mener jeg man har muligheten til å permanent kutte ut publisering av det du spiller av uten å måtte koble helt fra facebook. Under "Preferences" huker man vekk " Get personal recommendations blah blah timeline". Fiket biffen for min del iallefall :)

Lenke til kommentar

Hva i all verden tjener Spotify på og legge til et sånt krav?

Facebook tjener penger på reklame. Nå kan de selge reklame basert på hva du hører på av musikk. Alt handler om at du skal utlevere hele livet ditt til dem, så de kan tjene mest mulig penger på reklame.

Men og lage en så tungvin måte og skaffe seg produktet på da!

De regner vel kanskje med at folk flest har en Facebook konto fra før av i dag ... værtfall av folk som er potensielle Spotify kunder..

Lenke til kommentar

Er jo bare jo bare prepubertale idioter som disser andres musikk smak. Setter veldig pris på å se hva andre hører på da jeg liker mye forskjllig innen musikk og finner ny musikk å høre på denne måten. Dessuten var det da nettopp denne websiden som kom med nyheten av man kan skru av denne muligheten til å se dette? Mener også at det var Spotify som gjorde dette mulig ikke Facebook.

Lenke til kommentar

Er ikke redd for å bli "disset" pga av hva jeg hører på Spotify.

Ser ingen grunn til og søpple rundt med informasjon om alt jeg og andre folk holder på med hvert sekund.

Snart når jeg sitter i fred og ro på bussen og hører på musikk må jeg vel ha en caps med led skjerm på som viser hva jeg sitter og hører på, og en skjerm på ryggen som sier noeom hva jeg tenker på, og hvordan jeg føler meg i dag, kanskje få laget et glass vindu på mage sekke så alle kan se hva jeg hadde til middag, og få tattoert penis lengden min i panna, dersom noen skulle lure.

:w00t:

Edit: Klart når det er valgfritt så spiller det ingen stor rolle. Men liker og være mer eller mindre anonym på en del netttjenester, uten noen spesiell grunn, så og kreve Facebook registrering for å ta i bruk noe som ikke egentlig har noe med Facebook og gjøre syntes jeg er rimlig teit. Kunne vært et alternativ. Register ny Spotify bruker, ELLER logg inn med Facebook konto.

Endret av Blunderguff
Lenke til kommentar

Og "hylekoret" er igang :)

HVER gang Facebook (eller andre) gjør noen endringer, så starter jammeret. Det er utrolig rart, men det ligger nok i menneskets natur og ha en motvilje mot endringer. MEN, hadde Facebook i sin tid blitt lansert så utviklet som den er idag, så hadde nok folk signet seg opp alikevel :)

Vi mennesker verdsetter ikke endringer, og det viser seg på alle plan og nivåer. Nesten uansett hva som endres, så er det mindre eller større mengder mennesker som er kritiske til endringene, og "det var jo så mye bedre før". Nei tenk så var det ikke det !

Før = relativt, men alt er før. Synes "hylekoret" at sosiale medier var bedre før (les: 1994). Jeg var fornøyd, hadde mIRC jeg. Men mannen i gata hadde vel ikke pc engang. Hva da "før" ? 2003 ? Hva brukte vanlige (ikke "data-folk") til å kommunisere på nett med da ? Skype var lansert i 2003, Facebook i 2004, men omtrent ingen her i Norge av "vanlige" folk hadde det på den tiden.

Hva med windows da ? Helt fra min første virkelig opplevde windows overgang (3.11 -> win95) så har større eller mindre mengder folk hylt og bært seg over nye versjoner, endringer og at alt var mye bedre før. Værst var det fra 2000->XP, og minst ille fra 98->Millenium :) Men hyling og bæring er det uansett.

Det heter utvikling mine damer og herrer. Utvikling er ett begrep jeg ikke orker å definere, men man kan vel være enig i at veldig mye av utvikling skjer ved å "pløye ukjent grunn og færdes i ukjent farvann". Jeg bruker igjen Windows som eksempel, siden vi er mest it-folk her regner jeg med :) (fritt fra hodet her, så kanskje jeg bommer litt)

Win95 var fantastisk i sin tid, men dårlig når 98 tok over.

Win98 var supert, men dårlig når 2000 tok over.

2000 var bra, bra når xp kom, men når xp var sp2 var 2k dårlig

ME var en stjernesmell, 98SE var vel grei, men ikke stor.

XP var vel en høydare, kom i 2002, i drift ennå i 2011.

Vista var vel neste flopp, men, på grunn av alle feilene som var gjort i Vista, så kom Windows 7 !

Og fortell meg så, om det er noen som helst, som synes at Windows 7 er dårligere enn Windows 95 ? :p (og fortell meg ikke at den sammenligningen kan jeg ikke gjøre, for det har jeg nettopp gjort, og det kan jeg :) )

Om vi hadde brukt mIRC, eller andre ekvivalenter for å koble til IRC nettverket, hadde vi da hatt kontakt med og delt bilder med gamle skolevenner og familien ? (om du sier jada, så tenk ett hakk lenger bak da, BBS'er)....

Facebook er ikke allmektig, men de har gjort en heidundrendes jobb for å bygge opp begrepet som kalles sosiale medier, men selv den største og best og nobleste av konger kan gjøre feil.

Om Facebook har gjort en feil nå, det vet jeg ikke... ENNÅ. Det er det bare tiden som kan vise.

Jeg liker ikke spesielt godt sport (fotball) men har vært på noen kamper siste årene. Sport og IT kan ikke sammenlignes. I sport har man supportere, og medgangs-supportere. Innen IT (data, internet, programvare, osv osv) så har man KUN medgangs-supportere (innen de store massene). Hvem bruker OS/2 idag ? Hvem heier på fillelag i fotball i 7.divisjon ?

Vi supporterer Facebook, så lenge det er "the winning team". Tar Google+ over (eksempelvis) så kommer de store massene (medgang-supporterne) til å flytte over dit, meg selv inkludert (er der allerede, men primærtrafikk går mot FB).

Kommer det noe nytt, og bedre, så flytter vi dit. Men HELE tiden er det snakk om utvikling, forbedring, sosialisering, integrering, eksponering, markedsføring, salg, promotering, osv osv.

Jeg gleder meg til hver gang teknologien tar ett skritt videre, gruer meg litt til "hylekoret" får mer bensin på bålet sitt, men gleder meg mest til å se, hva som skjer, hvor vi går, hva vi får, hvilke muligheter som åpner seg med det nye. Hvor vi ender opp får jeg ikke se, i dette livet..........

• Liker 2
Lenke til kommentar

Facebook kan gjøre hva de vil for min del for det bruker jeg lite. Spotify bruker jeg mye mere, og liker og holde det så enkelt som mulig, og vil helst ikke at de skal begynne og rote det til med masse facebook greier. Kan det ikke heller være en addon eller noe for de som ønsker det..

Endret av Blunderguff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...