Gå til innhold

Finner ikke Crucial m4 64gb i BIOS eller Win7

Neonex

Anbefalte innlegg

Heisann.

Bestilte ny pc fra komplett. Den er ferdigbygget, og alt er montert. Specsene er slik:

Corsair TX V2 650W PSU ATX 12V V2.3, 80 Plus Bronze, Standard. 2x 6+2-pin PCIe, 8x SATA, 140mm Fan

AMD Phenom II X6 1055T Six Core, 2,8GHZ/3,3GHz Turbo, AM3, 9MB, 125W, Boxed

Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB CL9 Kit w/2x 4GB XMS3, CL9-9-9-24, for Phenom II

ASUS M4A89GTD PRO/USB3, Socket-AM3, ATX, AMD890GX+SB850, DDR3, 2xPCIe(2.0)x16, VGA, DVI, HDMI, SATA 6Gb/s, USB 3.0

XFX Radeon HD 6950 2GB GDDR5 "Dual Fan" PCI-Express 2.1, 2xDVI, HDMI, 2xmini-DisplayPort, 800MHz

Crucial m4 SSD 2,5" 64GB SATA 6 Gb/s (SATA3.0), 415MB/95MB/s read/write

Western Digital Caviar SE16 500GB, SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 16MB, 7200RPM

Jeg ønsker å ha OSet på SSD disken - en Crucial m4 64gb, men når jeg forsøker å installere det, dukker ikke disken opp noe sted, verken device list i BIOS, bootable device order, eller i tilgjengelige disker å installere OS på i Win7 installeren. Utifra det jeg kan høre så spinner disken, så jeg mistenker at problemet er å oppdage den. Jeg lurer på om det er noe hjelp jeg kan få til å gjøre dette. I tillegg har jeg en 500 gb WD disk og en DVD-RW brenner, begge disse to vises i BIOS og disken i Win7...

Jeg har sjekket alle SATA kablene, og at de virker, og også prøvd å bytte de jeg har testet til SSDen, i tilfelle så skulle være problemet, men til ingen nytte. Jeg har også prøvd å slå av Full Screen Logo i startup, da noen foreslo det kunne hjelpe.

Jeg har også lastet ned nyeste versjon av BIOSen til HK mitt, men heller ikke dette hjalp. Jeg har dog ikke lastet ned nyeste firmware til disken, og er ikke sikker på hvilken firmware den kjører på i øyeblikket, er dette noe som kunne hjulpet?

Jeg tar imot alle mulige forslag som jeg ikke allerede har prøvd ut, er den første og eneste pcen jeg har bygd til nå, men hadde nok vett til å sette den sammen, så man kan si jeg er ganske noob på området...

Takker for all hjelp...

Endret av Neonex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...