Slipstream Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Hei Litt generelt spørsmål dette her; men jeg har altså en iPhone, iPad, PC, Mac, og snart en ny Apple TV i husholdet. Jeg har så klart vurdert en AirPort Express med AirPlay for å kunne la meg streame lyden til høyttalerne mine. Problemet er jo tredjeparts programvare på både PC og Mac som ikke vil leke med Apples lukkede verktøy. Jeg lurer derfor på om det finnes en kombinert løsning/switche-boks som lar meg streame fra AirPlay og koble til vanlige AUX-kabler (3.5mm ‘headset-ledning’) også? Apple TVen trenger optisk lyd da HDMI-porten vil bli besatt av projektoren min. Jeg har noen veldig fine høyttalere og skulle gjerne åpnet for at mer enn én enhet om gangen kan bruke de. Idéer og forslag mottas med takk. Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Ein stereoreciever og ein DAC løyser problemet ditt godt. Treng ikkje koste all verden heller. William Lenke til kommentar
Slipstream Skrevet 30. september 2011 Forfatter Del Skrevet 30. september 2011 Jeg sitter å titter på en Pioneer VSX-921, men er usikker på om den støtter mine aktive høyttalere. VSX-S500 gjør det, men den mangler AirPlay og koster 500 kroner mer. Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Om du har ein ny Apple TV i hus snart, har det ingenting å sei om forsterkaren støttar AirPlay. Du streamer med AirPlay til Apple TV som igjen sender signalet til forsterkaren. Korleis høgtalarar er det du har? William Lenke til kommentar
Slipstream Skrevet 30. september 2011 Forfatter Del Skrevet 30. september 2011 (endret) Jeg har disse høyttalerene. Det jeg synes ser sexy ut med VSX-921 er at jeg kan koble Apple TV og PCen til direkte med HDMI og fra VSX-921 til projektoren min med HDMI. Men som sakt klarer jeg ikke helt å se hvorvidt jeg kan få noe lyd ut av den og tl høyttalerene. Da er jeg i grunn kommet like langt. Apple TV blir kanskje mer overflødig med dette oppsettet, men jeg ser for meg at jeg kommer til å nytte filmleie ofte og da er det en veldig kjekk convenience å ha menyen for leie på TVen. Endret 30. september 2011 av Slipstream Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Eg ser at høgtalarane dine støttar ubalansert input via RCA. Da skal det fungera å kopla dei til forsterkaren. Men det blir jo ein dyr "switch". William Lenke til kommentar
Slipstream Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2011 Møysommelig lesing i bruksanvisningen viser at det dessverre ikke er mulig med lyd fra HDMI eller optisk ut til ‘ZONE 2’ som er hvor jeg måtte ha koblet mine høyttalere. Endte med å legge høyttalerene på Finn for å se om drømmen kan utføres likevel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå