Gå til innhold

BK: All work and no play...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herlig rått uttrykk. God lyssetting av modelles venstre øye. Dette likte jeg veldig godt.

Men: Jeg forstår ikke hvorfor det må være tekst i billedflaten. Dette synes jeg er forstyrrende. I tillegg synes jeg ikke den valgte fonten harmonerer med uttrykket i bildet. Jeg ser flere og fler gjør dette, men jeg forstår som sagt ikke hvorfor......

Lenke til kommentar

Grattis med nytt utsyr,og dette ble da riktig så bra utført;)

Takker så meget!

God ide, men jeg synes det blir for utbrent på venstre side.

Takker så meget og kan tildels være enig, men det er i hvertfall gjennomtenkt for å forsterke det visuelle uttrykket jeg var ute etter. I tillegg hadde jeg en lite tiltalende modell å jobbe med så derfor ønsket jeg ha med minst mulig dtaljer ;-)

Herlig rått uttrykk. God lyssetting av modelles venstre øye. Dette likte jeg veldig godt.

Men: Jeg forstår ikke hvorfor det må være tekst i billedflaten. Dette synes jeg er forstyrrende. I tillegg synes jeg ikke den valgte fonten harmonerer med uttrykket i bildet. Jeg ser flere og fler gjør dette, men jeg forstår som sagt ikke hvorfor......

Bildeflaten er vel avgrenset av de lysere strekene og derfor er det etter min oppfatning ikke tekst i bildeflaten. Snarere er det en integrasjon av tittel og hvem som sitter på rettighetene til bildet. Slik jeg ser det en klar fordel når man poster bilder på internett og slik jeg oppfatter det så har missbruk av bilder sunket betraktielig etter at jeg begynte denne formen for merkong av bilden. Samtidig påfører man en slags ramme (hvor fargen selvsagt kan være valgfri) som jeg i veldig mange tilfeller synes fremhever bildet på en mye mer og viselt tiltalende måte enn på en jevnt farget bakgrunn.

Jeg ønsket en visuelt sterk font og har falt på denne. Jeg kan være enig i at den ikke harmonerer med bildet i enkelte tilfeller, men er uenig med deg i forhold til akkurat dette bildet. Personlig får jeg assosiasjoner til f.eks et platecover av det visuelle uttrykket jeg presenterer som totalenhet her. Iddeelt sett skulle både font og farge på denne vært tilpasset hvert enkelt bilde, men jeg har valgt å legge den på gjennomgående som et slags enkelt gjenkjennelig fingeravtrykk for mine bilder. Smatidig er det for meg en fin egenreklame som følger bildet. Bilder postet på nett kan i ekstremt mange tilfeller hotlinkes og følgelig presenteres uten beskrivende tekst og annet innhold på sidene de opprinngelig er lagt. Derfor synes jeg opphavsrett som fysisk må klippes vekk om man ønsker fjerne den er en effektiv måte å få med dette på.

Takker så mye for din kommentar både til bildet og teksten. Det er alltid nyttig å få ting belyst fra forskjellige ståsteder. Måten jeg prseneterer på med ramme og tekst er derfor valgt på bakgrunn av flere parametere.

Endret av Espen Ørud
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...