Gå til innhold

Anbefaling av skjermkort.

Edder

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grunnen til at jeg spør så dumt er at jeg har dårlige erfaringer med Asus V9280S, som overhodet ikke fungerer på nevnte hk. Gidder ikke og sanke skjermkort og legge ut en masse penger, for og få et som fungerer 100%. Er det ikke derfor dette forumet er til for og få tips og hjelp av andre, som kan anbefale saker og ting.

Lenke til kommentar

Hovedspørsmålet mitt var om en eller annen kunne anbefale meg et skjermkort som fungerte tilfredsstillende på et Asus A7N8X DeLux HK.

Det er vel en eller annen som er i dette forumet som har det overnevnte hovedkortet , og som kunne fortelle meg om hva slags skjermkort de kjører på.

Det var ikke et verre spørsmål. Kan gjerne fortelle om problemene mine om det kortet som jeg har etter mye om og men prøvd og innstallere selv om det ikke var det jeg spurte om. Er forøvrig ikke "grønn" når det gjelder data, har tross alt holdt på med dette i 10 år, og har ikke glemt og legge inn noen av driverene.

Problemer:

Resultatet er treg oppstart, mørk skjerm, feilmeldinger.Windows sier stadig den har rettet opp en feil i en enhetsdriver og må restarte. Etter restart kan det gå bra 5 til 10 minutter før det samme gjentar seg igjen.

Maskinen låser seg til stadig og må bruke "Svenskeknappen".

Til tider må "Reset" også benyttes.

Har formatert flere ganger og resatt CMOS.

Bruker winxp pro med servicepack 1. Har lagt inn drivere til hovedkortet og skjermkort fra orginal cd, og brukt oppdaterte drivere fra produsentene. Brukt DX 8.1 som kortet er støttet for, og prøvd med DX9.

Min konklusjon er at det må være en feil på skjermkortet.

Lenke til kommentar

Tror ikke det har noe med at skjermkortet ikke fungere sammen med hovedkortet, men heller at det er en feil med hardware et eller annet sted.

Man skal kunne bruke skjermkortet på A7N8x uten problemer.

Har du testet med andre skjermkort/deler for å finne ut om det virkerlig er skjermkortet som er feilen? Prøv skjermkortet i en annen maskin for å se om samme problem oppstår.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...