ALI Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Jeg skal kjøpe et Radeon 9600 pro skjermkort, men hvilket merke skal jeg velge Connect3D eller Sapphire ? Er det noe forskjell (ytelse,pris)? Lenke til kommentar
Thraze Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Jeg kjøpte meg nettopp et Sapphire kort. Er strålende fornøyd med det! Lenke til kommentar
SirMixaloT Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Sapphire er vel ATI's Gainward. Gainward var/er kjent for å lage gode og raske kort av nVidia prosessorer, ser ut som Sapphire gjør det samme med ATI. Hadde bare Gainward kort tidligere, nå har jeg et Sapphire 9700Pro, meeeget fornøyd. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 det eneste som er forskjell på kortene tenker jeg er kjøler og bundle, så ta det som passer deg best. Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Sapphire er vel ATI's Gainward. Gainward var/er kjent for å lage gode og raske kort av nVidia prosessorer, ser ut som Sapphire gjør det samme med ATI. Hadde bare Gainward kort tidligere, nå har jeg et Sapphire 9700Pro, meeeget fornøyd. Med tanke på pris og kjøling så vil jeg heller kalle hercules for ATI's gainward. De stiller mer i samme klasse, syns nå hvertfall jeg. Lenke til kommentar
laneZ Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Sapphire er vel ATI's Gainward. Gainward var/er kjent for å lage gode og raske kort av nVidia prosessorer, ser ut som Sapphire gjør det samme med ATI. Hadde bare Gainward kort tidligere, nå har jeg et Sapphire 9700Pro, meeeget fornøyd. Med tanke på pris og kjøling så vil jeg heller kalle hercules for ATI's gainward. De stiller mer i samme klasse, syns nå hvertfall jeg. Lenke til kommentar
ALI Skrevet 9. august 2003 Forfatter Del Skrevet 9. august 2003 Hva mener dere med ATI's Gainward? Lenke til kommentar
SirMixaloT Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Hva mener dere med ATI's Gainward?Joda, det betyr enkelt og greit at Gainward, som er et Gforce grafikk kort, er kjent for å ha høy ytelse på kortene sine i sammenligning til andre kortprodusenter med samme chip.Er enig at Hercules -har vært- et meget bra merke (på 3DFX tiden), de gutta tok ut hva gpu'n var god for, men det var før de gikk konkurs og ble oppkjøpt av andre. De har liksom forsvunnet fra rampelyset. Sapphire tror jeg har et bra konsept, som klarer å bite fra seg en stund til. Konkurransen er hard og det vil raskt komme en ny'leder'. Med andre ord, så sier jeg at OM du kjøper et Sapphire Atlantis kort, så gjør du ikke noe dårlig handel. Lykke til! Lenke til kommentar
bidz Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Connect3D 9600 Pro 128MB DDR koster ca. 1600kr på psdata.no - Sapphire 9600 Pro Ultra ed. 128MB DDR koster ca. 1900-2000kr på komplett.no Connect3D kortet kan klokkes mer, ettersom det har viftekjøling. Sapphire sitt (regner med du mener Ultra versjonen) har ikke viftekjøling og kan dermed ikke klokkes like høyt (men er helt stille). Har lest tester ang. Connect3D kortet, og det klokker visstnok meget meget bra. Sapphire Ultra ed. kortet klokker ikke like bra iflg. noen tester jeg har lest. Lenke til kommentar
SirMixaloT Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Connect3D kortet, og det klokker visstnok meget meget bra. Sapphire Ultra ed. kortet klokker ikke like bra iflg. noen tester jeg har lest.Selv JEG kan ta feil av og til. Men jeg er tøff nok til å innrømme det, skal ikke si bidz imot, for Connect3D kjenner jeg ikke til i det heletatt. Jeg likte Sapphire Atlantis 9700Pro, det sparka mitt 'gamle' Gainward Gforce4 TI4600 i grøfta. Å TI4600 serien skal være tillnærmet lik ATI 9700 serien. Man har problem med å henge med, i morgen er det noen andre som er 'best'. Nå er ikke jeg den som leiter frem MadOnion hver gang jeg har fått installert noe nytt i maskina, hovedsaken for MEG er at ting ikke hakker når jeg kjører det i 1280x1024. Lykke til med valget! Det er ikke meningen å gjøre det vanskeligere for deg ALI. Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Connect3D 9600 Pro 128MB DDR koster ca. 1600kr på psdata.no - Sapphire 9600 Pro Ultra ed. 128MB DDR koster ca. 1900-2000kr på komplett.no Connect3D kortet kan klokkes mer, ettersom det har viftekjøling. Sapphire sitt (regner med du mener Ultra versjonen) har ikke viftekjøling og kan dermed ikke klokkes like høyt (men er helt stille). Har lest tester ang. Connect3D kortet, og det klokker visstnok meget meget bra. Sapphire Ultra ed. kortet klokker ikke like bra iflg. noen tester jeg har lest. Sapphire Radeon 9600 Atlantis PRO 128MB "Fireblade E" er bedre og har 2.8ns minne som gjør at det kan klokkes veldig lett. Jeg ville ha gått for dette kortert http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Sjekka om jeg burde oppgradere til radeon9600 for et par dager siden. Fant kjapt ut at det var ingen vits overhodet, når jeg så at 9600 såvidt overgår gf4ti4200-kortene med 2-3 FPS og verdier i benchmark-tester. Har ti4200 fra før. Synd komplett ikke har Sapphire 9700 nonpro-kortet lengre. Det var billig og veldig bra ytelse (ift. ti4200 hvertfall). Lenke til kommentar
trumic Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Ville valgt Connect3d. De lever alltid god kjøling, akkurat nok stor bundle med de tingene du trenger og er relativt lav på pris. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Har god erfaring med Connect3D. De kortene jeg har hatt klokker iallfall som bare det. Er faktisk programmet som ikke lar meg klokke skjermkortet mitt høyere. Kjører 9500np 270 @ 405 uten problemer og original volt. Ikke fått tid til å klokke minne enda. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå