Session^^ Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Hei. Er det noen som har handlet objektiv fra utenlandske nettsider? Erfaringer, synspunkter? Hvordan er pris forksjellen? Hvilke sider handler dere fra? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Det sikreste er og handle fra BH-photo, eller anerkjente eBaysellere. Dollarene burde ligge under 5 for at man skal få en akseptabel fortjeneste på dyrere objektiver, du må også betale moms av varens verdi og frakt, samt en behandlingsgebyr typisk 160.- Jeg kjøper bare original-objektiver fra utlandet i det dyrere segmentet for og være mer sikker på at det ikke har feil. Lenke til kommentar
Espen Ørud Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Har samme erfaringer som Nautica. Dollaren må ligge som nå elelr under om det skal være noe å hente. Bruk en valutakalkulator og legg på frakt, moms og behnadlingsgebyr i regnestykket ditt. Slik jeg ser det bør jeg hvane en god bit under norsk pris om jeg skal handle. Gidder ikke gjøre dette for å spare et par hundrelapper. En del ebayselgere er flinke til å merke med "brukt" og "gave" osv, men dette anser jeg som en bonus om det skulle gå. I regnestykket tar jeg alltid høyde for at alle parametere slår til før jeg vurderer. Var en periode for noen år siden da det var mer å hente enn nå. Min beste handel er et objektiv som lå noe over 10k i Norge levert på døren for litt over 5k inkl alle omkostninger, men de siste gangene jeg har sjekket har det vært mindre å hente. Nå foretrekker jeg enten å utsette handlene til jeg selv er i utlandet eller så har jeg vært heldig og fått sendt noen kamerater innom f.eks B&H i New York eller handlet på B&H selv - det er safeste måte på å spare inn noen tusenlapper. Det ligger forøvrig et par greit anerkjente selgere i Hong Kong også, du må bare gjøre en sjekk av de og selektere de seriøse fra de mindre seriøse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå