Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

[Løst] Strøm til Lan

Gjest medlem-245286

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-245286

Hei, har et tre fas uttak og skal ha den over til vanlige stikkontakter, har lett sykt lenge nå men veit egentlig ikke helt hva som man skal søke på, noen tips hvor jeg kan få kjøpt uttak ting for det?

Og hvor mye strøm bør jeg regne med når det er snakk om 24 pcer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags 3 fase uttak ? 230V = blå 400V =rød . Eller kansje teknisk stikk som er firkantet grå??

Biltema har adapter for 3-fas 400V , og deler til å gjøre det selv.

Ellers så vet jeg de har mye slikt på steder der de selger utstyr til campingvogn o.l.

Når det gjeller forbruk så varierer det fra PC til PC type skjerm o.l.

Beregner du 1000W pr pc så er du godt innenfor. Jeg tror du vil kunne drifte det dobbelte. Siden en PC ikke alltid trekker 100%. så beregner du 500W PR PC så skal det gå bra.

Et 3 fas 16A uttak kan levere 6300W altså ca 12 PCer.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-245286

Hva slags 3 fase uttak ? 230V = blå 400V =rød . Eller kansje teknisk stikk som er firkantet grå??

Ellers så vet jeg de har mye slikt på steder der de selger utstyr til campingvogn o.l.

Beregner du 1000W pr pc så er du godt innenfor. Jeg tror du vil kunne drifte det dobbelte. Siden en PC ikke alltid trekker 100%. så beregner du 500W PR PC så skal det gå bra.

Tusen takk, det er en rund röd kontakt ;) Hver pc er heftige gaming pcer med 1000watt strömdoryninger og crossfire ;) Fant ikke no på biltema :S

WAR: Jeg vil helst ha noe fast, slik at jeg bare kan sette opp når som helst og ha lan ;)

Lenke til kommentar

Tusen takk, det er en rund röd kontakt ;) Hver pc er heftige gaming pcer med 1000watt strömdoryninger og crossfire ;) Fant ikke no på biltema :S

WAR: Jeg vil helst ha noe fast, slik at jeg bare kan sette opp når som helst og ha lan ;)

Bare fordi de har 1000watts strømforskyninger betyr ikke at de trekker i nærheten av 1000watt. Vil tro de trekker max 500watt på det meste under spilling.

Endret av Mr. A
  • Liker 2
Lenke til kommentar

I tillegg varierer det en del fra spill til spill, samt hvor i spillet de befinner seg. Det er nok usannsynelig at de blir trukket noe mer enn 500W gjennomsnittelig på 24 PCer samtidig.

Jeg tipper vel egentlig at vi snakker mer rundt 400W-klassen, så 500W er nok et godt anslag med en viss buffer.

Selv måtte jeg guffe på med tre skjermkort, og overklokke CPUen over 65 % (med et kraftig vannkjølingsanlegg), starte opp 9 harddisker samtidig, samt sette i gang syntetiske tester på alle harddiskene, alle skjermkortene og CPUen.

DA kom jeg nesten opp i 700W gjennomsnittelig forbruk med skjerm. Men når man gamer så brukes som regel CPUen i snitt kanskje maksimalt 50%, og skjermkortene noe rundt 80 %. Harddiskene vil spinne ned, og vi snakker kanskje at en av harddiskene bruker 10 %. Da faller vi raskt ned til 400W.

Lenke til kommentar

Se her :

http://www.biltema.no/no/Bygg/Elektrisk/CEE-installasjon/Adapter-3-fase-for-3-stk-1-fase/

35-0090_m.jpg

Lenke til kommentar

Anbefaler at du fordeler kursene opp i 12-14 maskiner pr kurs(16A) og at hver enkel kurs har sin egen automatsikring. Da vil overforbruk lett identifiseres til typisk ei bordrekke, og når så skjer så påvirker det kun den ene kursen(dvs alle på den bordrekka mister strøm) mens alle andre fortsetter som før.

Sjekk etter fordelingsskap med 4 16A kurser hos den lokale elektrikeren. Det er ikke utenkelig at du får låne dette når dere skal ha LAN. Evnt kjøpe et eller to om dere trenger det regelmessig.

Til ca 150 personer hadde vi fem slike fordelingsskap.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...