Gå til innhold

Oppsett Pioneer VSX-1017AV-S

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg fikk en brukt VSX-1017AV-S og jeg er litt usikker på hvordan jeg kan koble denne opp mot tv,xbox og d-link boxee box på den mest praktiske måten.

Jeg har ingen erfaring med forsterkere.

Den har 2 hdmi innganger og en ut til tven.

Så jeg burde bruke disse for utstyret mitt framfor tvens hdmi-innganger?

Testet med boxee box gjennom forsterkeren, men da fikk jeg lyden bare på tven :/

Som sagt, jeg er helt fersk på dette, så dere må gjerne gi meg det med teskje.

Takk :)

Update: Forsterkeren tar ikke imot lyd via HDMI :/

Endret av RuneKO
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du ikke har en Blu-ray kilde, så kan du kople alt til TVen, og så TVen optisk til forsterkeren.

Men da bør du sjekke ut at TVen kan videresende ett surround signal, og ikke kun stereo, via den optiske.

Ellers så ville jeg kjørt så mye som mulig igjennom forsterkeren. Eventuelt på enkelte kilder bruke en alternativ lydoverføring hvis det blir for få HDMI kontakter.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Siden du ikke har en Blu-ray kilde, så kan du kople alt til TVen, og så TVen optisk til forsterkeren.

Men da bør du sjekke ut at TVen kan videresende ett surround signal, og ikke kun stereo, via den optiske.

Ellers så ville jeg kjørt så mye som mulig igjennom forsterkeren. Eventuelt på enkelte kilder bruke en alternativ lydoverføring hvis det blir for få HDMI kontakter.

Hei igjen.

Har satt opp en annen tv nå. LG 50pc55. Den er fra 2007 tror jeg.

Den har ikke analog lydutgang, kun "optical". Er det denne jeg må koble sammen med forsterkeren? Jeg tror ikke forsterkeren har en lik inngang på baksiden.

Eventuelt en overgang fra optisk til analog?

Vedlagt en skisse av baksiden av tven

post-78160-0-53869500-1320053846_thumb.jpg

Endret av RuneKO
Lenke til kommentar

X360 og D-link boxee box kobles via HDMI inn på receiver og en HDMI kabel går ut ifra receiver til tv.

Forsterkeren tar ikke i mot lyd via hdmi, så jeg må koble en toslink mellom tv og forsterker.

Utfordringen blir da lyden, hvis jeg setter xboxen inn i forsterkeren

Lenke til kommentar

Kjøpte en toslink kabel igår og koblet fra tv til forsterker.

Deretter kjørte jeg hdmi fra xbox til tv.

TVhøytallerene virker ikke, så mitt eneste alternativ er å bruke forsterkeren.

Problemet er at jeg ikke fikk noe lyd da heller.

Jeg har satt på lydkanalen jeg koblet i bak anlegget. (DVD) testet tv sat også. ikkeno virker.

Når jeg går på Menyen fra tven har jeg er valg på lyd som heter Digital lyd ut. Denne var gråa ut før jeg koblet toslinken, så jeg ikke kunne trykke på den.

Så jeg regna med at jeg skulle kunne gå inn der når jeg kobla den til igår, men den er fortsatt grå/ikke trykkbar.

Akkuratt som tven ikke registrerer at jeg har koblet til forsterkeren :/

Endret av RuneKO
Lenke til kommentar

Forsterkeren og TVen kan ikke komminisere over den optiske, så TVen ser ikke om den er i bruk eller ikke.

Om den er aktiv, så vil det lyse rødt i utgangen. Bare se i forsterker enden av kabelen.

Forsterkeren må ofte settes til riktig inngang, og riktig type. Det er flere DVD innganger, og man må da velge hvilken av disse lyden skal hentes i fra. Mener å huske at knappen het Source eller noe slikt, det er noen år siden jeg hadde Pioneer nå.

Har du eventuelt ett bilde av fjernkontrollen?

Enkelte forsterkere må man også inn i oppsett menyen og dedikere inngangene. Kjenner ikke 1017 utgaven, og om denne har denne muligheten. Sjekk input menyen.

Lenke til kommentar

Da er det TVen som er problemet da.

Ellers så var det "Signal sel" knappen jeg tenkte på. Da bytter du mellom de forskjellige inngangene på input valget.

Har du sett Xbox til surround? Det kan jo hende at TVen ikke takler dette signalet inn, men med HMDI så skal det jo stille seg inn automatisk.

Lenke til kommentar

Da er det TVen som er problemet da.

Ellers så var det "Signal sel" knappen jeg tenkte på. Da bytter du mellom de forskjellige inngangene på input valget.

Har du sett Xbox til surround? Det kan jo hende at TVen ikke takler dette signalet inn, men med HMDI så skal det jo stille seg inn automatisk.

Det ble surround når jeg koblet direkte til forsterkeren hvertfall, så det kan jo hende ikke TVen taklet det av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...