fotogigen Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Sunnmørslandskap. Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Tjernshaugen Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 En flott himmel du har der, men det er et par ting jeg la merke til: horisonten virker rett når jeg sjekker ved scrolling, men allikevel er det en følelse av at det heller mot venstre. Kan være fordi venstre halvdel er lysere enn høyre halvdel og at det påvirker inntrykket. Så fremstår forgrunnen med hardt og flatt lys som også gir reflekser på steinen og flater ut formene i skummet- det ser ut som du har brukt blitz og at den ikke har vært balansert mot det naturlige lyset. Den lille steinen i forgrunnen virker litt malplassert i forhold til den øvrige komposisjonen. Det ble mange ting det, men det er slik jeg leser dette bildet . Totalt sett liker jeg landskapet i bakgrunnen mye mer enn forgrunnen, og at forgrunnen har fått for mye kunstig lys og kunne vært bedre komponert (kan hende den hadde fungert bedre om bølgen hadde kommet lengre inn?) Lenke til kommentar
wasco Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Enig med mye av det Tjernshaug allerede har skrevet, selv om jeg synes komet i og for seg ikke er så verst. Men det som er det avgjørende spørsmålet for meg i dette bildet er eksponeringstiden og da ser jeg vort fra om du har brukt blits eller ikke Den eksponeringstiden du har brukt, blir litt for lang til å fryse bevegelsen i vannet, på den andre siden blir den for rask til å skape sløringseffekt. Det beste her ville nok vært å utstyre seg med et stativ og bruke lenger eksponeringstid Lenke til kommentar
fotogigen Skrevet 30. september 2011 Forfatter Del Skrevet 30. september 2011 Takk for fyldige kommentarer! eg har ikke brukt blits her, dere har helt rett ang. lukketiden, jeg burde brukt stativ og litt lenger lukketid. vanligvis bruker jeg stativ på landskapsbilder, men i går ble det bare en kjapp tur med kamera i hånden.. jeg tror nok lyset gjør sitt til at bildet virker skjevt.. tror nok bildet ville fått et helt annet uttrykk ( bedre )med litt lenger lukketid Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Kan være enig om langsommere lukker for sløringen skyld.Så er det dette med det som ser ut som skeivhet,vannlinja altså.Perspektiv skeivhet er dette.Objektivet peker rett inn i bildet,høyre side er lenger unna enn venstre side,og da blir det seende ut som det er skeivt.Gjorde som Espen og scrollet,og er rett den,den bare ser skeiv ut.Meget bra;) Lenke til kommentar
John Ottesen Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Dejligt billede, med fine farver. Ville skære noget af toppen?? Lenke til kommentar
Harald Gjerholm Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Jeg likte bildet jeg. Mulig litt kutt oppe som John sier Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg