k.n.b Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Har du tenkt å starte nyimpresjonismen? Ganske så vellykket som sådan. Lenke til kommentar
twoeyes Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2011 Dag 6 Impresjonistisk er en god beskrivelse av bokehen fra Rokkoren. Litt mere høstlig impresjonisme fra universitetsområdet i Tromsø: Lenke til kommentar
egilh Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Synes du må kutte ned bokeh litt. Blir så misunnelig Lenke til kommentar
twoeyes Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2011 Ikke riktig alt som blir mykt og delikat etter å ha passert objektivet, her et refusert eksperiment fra i går som jeg syntes i det minste så interessant ut på kameraets skjerm, men som viste seg å være helt for jævlig når jeg fikk det opp stort- motlys og harde kontraster fungerer svært dårlig.... Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Ikke riktig alt som blir mykt og delikat etter å ha passert objektivet, her et refusert eksperiment fra i går som jeg syntes i det minste så interessant ut på kameraets skjerm, men som viste seg å være helt for jævlig når jeg fikk det opp stort- motlys og harde kontraster fungerer svært dårlig.... Likner litt på hva min 50mm f/1.2 kunne ha funnet på ja. Ganske sært på dagens bilde, med et løvtak som får telefonen til å ringe hos optikeren ... inntil man får øye på bladene i forgrunnen. Lenke til kommentar
twoeyes Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2011 (endret) Dag 7 Nå fyker de siste bladene av trærne her, så da må det bli noen andre motiver etterhvert. Etter ønske fra egilh blendet jeg ned til 2.8 i dag så vidt jeg husker. Prøvde meg på samme motiv uten vind og på full åpning for et par dager siden: På full åpning avsløres et par interessante optiske feil med objektivet, det mest åpenbare er den svake tønnefortegningen (korrigert i dagens bilde). Den andre optiske feilen avsløres av at profilene i fasaden framstår som bredere i midten enn ute i kantene, noe som må skyldes kurvet fokusplan eller "field curvature"- fokusplanet ligger lengre fram i midten enn ute i kantene, noe som gir større bakgrunnsuskarphet i midten enn i kanten. Endret 7. oktober 2011 av twoeyes Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Dagens er både dekorativt og har en interessant følelse av bevegelse, og høststemning, da. Hvor er bildet tatt? Lenke til kommentar
twoeyes Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2011 (endret) Takk for det! Det er Tromsø kommunes byråkrater som sitter bak den strenge fasaden i bakgrunnen. Endret 7. oktober 2011 av twoeyes Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Her var det mye lekkert - personlig favoritt er nok #4 foreløpig. Godt å se at det et sted i Norge som har masse høstfarger. Lenke til kommentar
twoeyes Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2011 Dag 8 På tide å rydde løvet vekk: Lenke til kommentar
twoeyes Skrevet 9. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2011 (endret) Dag 9 Snø på terrassen: Endret 9. oktober 2011 av twoeyes Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Det ser ut som om du rakk å rydde unna løvet akkurat i tide Lenke til kommentar
twoeyes Skrevet 10. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2011 (endret) Dag 10 I slekt med dag 9, men uttrykket likevel et helt annet denne gangen. Denne måtte være i svart/hvitt: Endret 10. oktober 2011 av twoeyes Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 And for something completely different så kan jeg si at jeg likte dette. Linjer, mange linjer! Blir trukket lenger og lenger inn jo mer man ser på det. Lenke til kommentar
egilh Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Mmmh, både 8, 9 og 10 liker jeg veldig godt Pene farger i nr. 8, og dagens gjør seg desidert bra i s/h. Lenke til kommentar
twoeyes Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2011 (endret) Dag 11 Inngangspartiet til Kaffebønna på torget i Tromsø. På blender 2.8 er bokehen mye roligere og skarpheten bedre enn på full åpning. Endret 11. oktober 2011 av twoeyes Lenke til kommentar
twoeyes Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2011 Dag 12 Gull. Lenke til kommentar
twoeyes Skrevet 13. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2011 (endret) Dag 13 Asfalt. Endret 13. oktober 2011 av twoeyes Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 (endret) bokehfest Endret 13. oktober 2011 av Karabin Lenke til kommentar
Evenseth Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 bokehfest +1 Så nettopp igjennom hele tråden, og for bokeh-fetisjistene(*) må jo dette være himmel Veldig veldig mye pent (*) deriblant meg selv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå