Gå til innhold

02.10.11 - The North London Derby - 17:00


Solaar

Hvem tror du vinner?  

35 stemmer

  1. 1. Hvem tror du vinner?



Anbefalte innlegg

Og poenget ditt er?

 

At jeg sjeldent har sett mer humørsvingninger i noen fanbase. Litt motgang har aldri drept noen.

Humørsvingninger kommer fra entusiasme og lidenskap og er en essensiell del av det å være supporter. Ikke noe galt med det overhodet.

 

Å si at vi opplever "litt motgang" er også ganske så feil.

 

Enig. En litt tung start kan ikke kalles motgang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han heter ikke Fart. Det er Vart..

Skal man først være pedant, så er det greit å gjøre det rett. Vaart, ikke Vart. Uttalen derimot er nærmest Fart.

 

Og poenget ditt er?

 

At jeg sjeldent har sett mer humørsvingninger i noen fanbase. Litt motgang har aldri drept noen.

Humørsvingninger kommer fra entusiasme og lidenskap og er en essensiell del av det å være supporter. Ikke noe galt med det overhodet.

 

Å si at vi opplever "litt motgang" er også ganske så feil.

 

Enig. En litt tung start kan ikke kalles motgang.

Siste halvdelen av forrige sesong hadde vi nedrykksform. Selvsagt opplever vi motgang nå, å påstå noe annet blir dumt.

Lenke til kommentar

Siste halvdel? Rundt påsketider var dere jo med for fullt. Hvor mange poeng tok dere andre halvdel av sesongen?

 

Om resultatene fortsetter å utebli utover vinteren kan dere begynne å snakke om motgang. Fallhøyden deres blir veldig høy om man skal begynne å snakke om motgang før det er spilt 10 kamper.

 

I mine øyne ihvertfall

Lenke til kommentar

Tror det er mange Manchester United supportere som hadde gått bananas av mye mindre og jeg har kritisert dem for det gjentatte ganger.

 

Husker vi var langt bak frem til Jul en sesong. Vi hadde vist godt spill av og til, og har ungått sånne ting som skjedde i kampen dere hadde mot oss, men jeg vil alikevel si at vi ikke har hatt motgang siden slutten av 80 tallet. Form går opp og ned. Av og til fungerer ikke planene til ledelsen. Spillere blir skadet, men cheer for christ sake up. Så galt er det da ikke enda.

Lenke til kommentar

6 år med "nesten" kan vel kalles en form for motgang? Tærer på et supporterhjerte hvertfall.

 

Utrolig spennende og jevn kamp idag, som desverre ikke tippet vår vei. Ble revet med, og alt jeg skrev under kampen kan tas med en klype salt. Spurs har vel aldri vært bedre enn de har vært de siste sesongene, mens Arsenal er på omtrent sitt dårligste. Satser på at vi kommer til å reise oss, og at alt blir som det skal være igjen.

 

Coquelin imponerte enormt idag! Veldig og i 1v1-situasjoner, også kan han slå pasninger i tillegg. Szczesny var også enorm, hvis ikke en av PLs beste keepere for øyeblikket er det ikke mye om å gjøre. En ekte matchvinner, synd vi ikke har fler av dem. Også har vi Song da; vår farligste spiller så langt i år?

Endret av Jørgn
Lenke til kommentar

Skal man doemme hands paa en ball som havner rett nedenfor skuldra ogsa naa da?

Bitre bitre Gooners, fiks feilene i laget deres foer dere begynner aa peke mot dommer og andre lag.

 

Arsenal vil alltid være det beste laget

 

Synd tabellen og resultatet paa banen viser motsatt vei da storebror ;)

Piss off. Tottenham har alltid vært lillebror og vil alltid være det. De eneste ambisjonene klubben deres har er å bli som oss. 13-2. Gjeeesus, Tottenham sin planlagte nye stadion er jo tilogmed en ren kopi av Emirates.

Rett supportergruppering til å kalle noen bitre forresten.

 

Angående kampen så fortjente vi ikke å vinne kampen, men det er uansett jævla surt å ryke på dommerfeil. Begynner å bli mektig lei av slike kamper nå, for det er ikke ting som kan diskuteres som regel en gang, som at vi blir snytt for straffer eller får feilaktige imot, det er feilaktige offsider, hands og diverse andre ting. Ting dommerstanden skal se, og det skjer over hele jævla linja nå, ikke bare med Arsenal. Dommerne ødelegger sporten vi alle elsker.

 

Om Hegland vil bli kvitt Wenger er det forøvrig ikke pga denne kampen, det er pga de siste 6 åra, og fyren har egentlig sagt det jævla lenge nå. Så det er ikke en barnslig reaksjon som folk her inne vil ha det til. Necrofaen; bare fordi du er likegyldig til laget ditt så betyr det ikke at andre ikke har følelser :) Hvor er de som småbarn forresten? Du mener når de går fordi laget ikke spiller bra? Slik Arsenal fansen pleier å gjøre? Ånei, vent litt. Beklager, jeg forveksla Emirates med St. James Park som tømmes når Newcastle spiller piss, men plutselig er on fire når de spiller bra.

 

Til slutt: Jævla smalltime supporters Solaar og Newcastle fansen her på forumet framstår. Skinhellige og jævlige. Si meg, valgte dere laget deres fordi dere vet at absolutt alle andre gir faen i dere og fordi det er "status" å holde med drittlag? Tviler faen ikke et sekund, for det er i det minste den holdninga dere viser fram her på forumet.

 

Nå signerer jeg ut, det er klart klubben er inne i en veldig stor krise, men jeg har ingen løsninger. Nå skal jeg tømme ferdig det som er av alkohol i verden og takke gud for at det ikke er skole imorgen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Lol, ja, vi har nok Götze etter januarvinduet. Forøvrig er det vilt å anta at Arsenal i løpet av sesongen skal stille med fullt lag i en kamp, det skjer ikke. Dessuten har Santos overhodet ikke overbevist meg, og jeg håper at Gibbs kan ta enda noen steg fremover og prestere jevnt.

Lenke til kommentar

Ah jeg lovte meg selv å ikke kommentere mer i denne tråden, da kampen er over, men siden jeg blir sitert så kan jeg vel være såpass høflig og svare.

 

Piss off

 

Hei og god dag til deg også :)

 

Tottenham har alltid vært lillebror og vil alltid være det

 

Det er det hverken du eller jeg som avgjør, det er kun fremtiden som vil vise om eventuelle utskiftninger i plasseringer og om det å være størst.

Du vet kanskje ikke at Leeds tidligere var en stor klubb i England?

Eller at Fredrikstad sammen med RBK er tidenes mestvinnende klubb i Norsk fotball?

 

Dette er eksempler på at klubber kan endre seg over tid, og at alle kan "synke" til et lavere nivå, uansett størrelse, for det er lite som minner om Fredrikstad i sin storhetstid nå til dags f.eks, eller Leeds for den saks skyld.

 

De eneste ambisjonene klubben deres har er å bli som oss. 13-2.

 

Så lenge vi slipper de usmakelige delen av fansen deres så kunne vi nok gjerne ha tenkt oss å ha suksessen dere har hatt ja.

 

Tottenham sin planlagte nye stadion er jo tilogmed en ren kopi av Emirates.

 

Ja huff, tenk deg, en fotball-stadion som ligner mye på en annen en, det er ikke tilfelle noen steder i verden :)

Vi trengte iallefall ikke å flytte laget vårt til den andre siden av London for å finne oss et sted å bosette oss :)

 

Rett supportergruppering til å kalle noen bitre forresten

 

Vi har lært av storebror vettu!

 

Angående kampen så fortjente vi ikke å vinne kampen

 

Endelig enige om noe så langt i innlegget ditt.

 

men det er uansett jævla surt å ryke på dommerfeil

 

Og Ramsey sine utallige feilpasninger, ufattelige misser, og et flott langdistanse skudd fra Walker.

 

Begynner å bli mektig lei av slike kamper nå, for det er ikke ting som kan diskuteres som regel en gang, som at vi blir snytt for straffer eller får feilaktige imot, det er feilaktige offsider, hands og diverse andre ting.

 

Ah, det velkjente "dommeren hater oss" syndromet, velkjent for lag i motgang.

 

Ting dommerstanden skal se, og det skjer over hele jævla linja nå, ikke bare med Arsenal. Dommerne ødelegger sporten vi alle elsker.

 

Og dommerne har den mest utakknemlige jobben i sporten vi alle elsker, men fortsatt går de på jobb gang etter gang for å gjøre så godt de kan, men det er flott vi har sofa-eksperter som ser gjennom både ostepop og ølskum, når de forferdelige dommerne ikke klarer å holde følge med alt som skjer i 90 minutter mellom 22 mann.

 

Så det er ikke en barnslig reaksjon som folk her inne vil ha det til

 

Det er ikke barnslig å ville kvitte seg med en dårlig manager, men det er litt smålig å si at manageren må gå så snart dere fikk et mål i mot, det kan du selv sjekke lengre bak i tråden.

DET, er barnslig, men forståelig når man er engasjert og frustrert.

 

bare fordi du er likegyldig til laget ditt så betyr det ikke at andre ikke har følelser

 

Hersketeknikker må du nok lenger ut på landet med, jeg har forsvart meg mot slike teknikker fra siden før du en gang hadde internett via dial-up modem.

Jeg skal dog bite på (i mot min bedre viten), og si at jeg har faktisk et nærmere forhold til den engelske klubben min enn mange i Norge har.

 

Dette tør jeg å påstå fordi jeg faktisk har mye bekjentskaper i det området fra gammelt av, og jeg har holdt fast ved Tottenham siden de dagene Chelsea, Man City og Arsenal bare var statister i Liverpool/Man U monopolet tidligere i 90-tallet, og har måtte forsvart min lidenskap for klubben sikkert like lenge som du har vært Arsenal supporter.

 

Ånei, vent litt. Beklager, jeg forveksla Emirates med St. James Park som tømmes når Newcastle spiller piss, men plutselig er on fire når de spiller bra.

 

Hvis de i denne tråden som var nøytrale hadde holdt med Man U i stedet for The Magpies, hadde du da hetset Old Trafford og gjengen der?

Synes det blir litt dumt å trekke inn et lag, og fansen deres, som ikke har noe med derbyet vårt å gjøre, men det er min ærlig mening :)

 

Til slutt: Jævla smalltime supporters Solaar og Newcastle fansen her på forumet framstår. Skinhellige og jævlige. Si meg, valgte dere laget deres fordi dere vet at absolutt alle andre gir faen i dere og fordi det er "status" å holde med drittlag?

 

Du er rask til å rakke ned på våre forhold til våre klubber, hadde du tolerert om jeg kalte deg en "Liksom-supporter"?

Jeg valgte Tottenham av ovennevnte grunner, ikke fordi jeg syntes synd på de, da hadde jeg heller valgt Arsenal som har norske fans som representeres av drittslengende personligheter som er ute etter å skape bråk inne på et forum, kun fordi de har tapt et derby de helst vil vinne :)

 

All ære til Arsenal supporterne her inne som ikke faller for det lette valget, nemlig å være bitter mot alt og alle, og heller prøve å diskutere det som går galt for klubben og hetse alt og alle andre enn sitt eget lag.

 

Ingen gjør laget sitt en tjeneste ved å være blind for egne feil, det er bedre om du heller anerkjenner de feilene laget ditt faktisk kan gjøre noe ved, i stedet for å mene at alt og alle andre er ute etter Arsenal, og ikke støtter klubber fordi de faktisk har et forhold til de, men fordi de er medgangs-supportere.

 

Nå signerer jeg ut, det er klart klubben er inne i en veldig stor krise, men jeg har ingen løsninger. Nå skal jeg tømme ferdig det som er av alkohol i verden og takke gud for at det ikke er skole imorgen.

 

Jo du får drikke deg god og rund, og håpe at dagen i morgen blir bedre.

 

Men i kveld må du sove vel vitende om at lillebror har slått storebror ;)

 

 

Greit nok at dere jøder vant denne gangen

 

Antisemittisme fra en frustrert Arsenal fan?

 

drycry.jpg

 

Men selvfølgelig, hvis du sikter til "The Yid Army", så ja, vi vant denne gangen.

Endret av Snurreleif
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hahahah... jeg ler av deg, som jeg har gjort så ofte før. Og, du vet, man kan fint ha masse følelser uten å oppføre seg som en liten drittunge vett, og du fremhever jo bare poenget mitt.

Akkurat det driter jeg langt i. Hvor svarer du på det jeg spør om? Slenger ut random shit uten noen begrunnelser, hvorfor er supperter gruppering som småbarn? Kan du si meg det?

Om jeg ikke er så jævla voksen av meg nå driter jeg også egentlig langt i, hadde det vært rundt personer jeg hadde hatt et forhold til så hadde jeg kanskje roa meg litt, gått vekk og skjelt dem ut, eller baksnakka dem. I det minste oppført meg litt voksent, men akkurat her på forumet gir jeg blanke faen i om jeg tar ut frustrasjonen min.

 

Ah jeg lovte meg selv å ikke kommentere mer i denne tråden, da kampen er over, men siden jeg blir sitert så kan jeg vel være såpass høflig og svare.

 

Piss off

 

Hei og god dag til deg også :)

 

Tottenham har alltid vært lillebror og vil alltid være det

 

Det er det hverken du eller jeg som avgjør, det er kun fremtiden som vil vise om eventuelle utskiftninger i plasseringer og om det å være størst.

Du vet kanskje ikke at Leeds tidligere var en stor klubb i England?

Eller at Fredrikstad sammen med RBK er tidenes mestvinnende klubb i Norsk fotball?

 

Dette er eksempler på at klubber kan endre seg over tid, og at alle kan "synke" til et lavere nivå, uansett størrelse, for det er lite som minner om Fredrikstad i sin storhetstid nå til dags f.eks, eller Leeds for den saks skyld.

 

De eneste ambisjonene klubben deres har er å bli som oss. 13-2.

 

Så lenge vi slipper de usmakelige delen av fansen deres så kunne vi nok gjerne ha tenkt oss å ha suksessen dere har hatt ja.

 

Tottenham sin planlagte nye stadion er jo tilogmed en ren kopi av Emirates.

 

Ja huff, tenk deg, en fotball-stadion som ligner mye på en annen en, det er ikke tilfelle noen steder i verden :)

Vi trengte iallefall ikke å flytte laget vårt til den andre siden av London for å finne oss et sted å bosette oss :)

 

Rett supportergruppering til å kalle noen bitre forresten

 

Vi har lært av storebror vettu!

 

Angående kampen så fortjente vi ikke å vinne kampen

 

Endelig enige om noe så langt i innlegget ditt.

 

men det er uansett jævla surt å ryke på dommerfeil

 

Og Ramsey sine utallige feilpasninger, ufattelige misser, og et flott langdistanse skudd fra Walker.

 

Begynner å bli mektig lei av slike kamper nå, for det er ikke ting som kan diskuteres som regel en gang, som at vi blir snytt for straffer eller får feilaktige imot, det er feilaktige offsider, hands og diverse andre ting.

 

Ah, det velkjente "dommeren hater oss" syndromet, velkjent for lag i motgang.

 

Ting dommerstanden skal se, og det skjer over hele jævla linja nå, ikke bare med Arsenal. Dommerne ødelegger sporten vi alle elsker.

 

Og dommerne har den mest utakknemlige jobben i sporten vi alle elsker, men fortsatt går de på jobb gang etter gang for å gjøre så godt de kan, men det er flott vi har sofa-eksperter som ser gjennom både ostepop og ølskum, når de forferdelige dommerne ikke klarer å holde følge med alt som skjer i 90 minutter mellom 22 mann.

 

Så det er ikke en barnslig reaksjon som folk her inne vil ha det til

 

Det er ikke barnslig å ville kvitte seg med en dårlig manager, men det er litt smålig å si at manageren må gå så snart dere fikk et mål i mot, det kan du selv sjekke lengre bak i tråden.

DET, er barnslig, men forståelig når man er engasjert og frustrert.

 

bare fordi du er likegyldig til laget ditt så betyr det ikke at andre ikke har følelser

 

Hersketeknikker må du nok lenger ut på landet med, jeg har forsvart meg mot slike teknikker fra siden før du en gang hadde internett via dial-up modem.

Jeg skal dog bite på (i mot min bedre viten), og si at jeg har faktisk et nærmere forhold til den engelske klubben min enn mange i Norge har.

 

Dette tør jeg å påstå fordi jeg faktisk har mye bekjentskaper i det området fra gammelt av, og jeg har holdt fast ved Tottenham siden de dagene Chelsea, Man City og Arsenal bare var statister i Liverpool/Man U monopolet tidligere i 90-tallet, og har måtte forsvart min lidenskap for klubben sikkert like lenge som du har vært Arsenal supporter.

 

Ånei, vent litt. Beklager, jeg forveksla Emirates med St. James Park som tømmes når Newcastle spiller piss, men plutselig er on fire når de spiller bra.

 

Hvis de i denne tråden som var nøytrale hadde holdt med Man U i stedet for The Magpies, hadde du da hetset Old Trafford og gjengen der?

Synes det blir litt dumt å trekke inn et lag, og fansen deres, som ikke har noe med derbyet vårt å gjøre, men det er min ærlig mening :)

 

Til slutt: Jævla smalltime supporters Solaar og Newcastle fansen her på forumet framstår. Skinhellige og jævlige. Si meg, valgte dere laget deres fordi dere vet at absolutt alle andre gir faen i dere og fordi det er "status" å holde med drittlag?

 

Du er rask til å rakke ned på våre forhold til våre klubber, hadde du tolerert om jeg kalte deg en "Liksom-supporter"?

Jeg valgte Tottenham av ovennevnte grunner, ikke fordi jeg syntes synd på de, da hadde jeg heller valgt Arsenal som har norske fans som representeres av drittslengende personligheter som er ute etter å skape bråk inne på et forum, kun fordi de har tapt et derby de helst vil vinne :)

 

All ære til Arsenal supporterne her inne som ikke faller for det lette valget, nemlig å være bitter mot alt og alle, og heller prøve å diskutere det som går galt for klubben og hetse alt og alle andre enn sitt eget lag.

 

Ingen gjør laget sitt en tjeneste ved å være blind for egne feil, det er bedre om du heller anerkjenner de feilene laget ditt faktisk kan gjøre noe ved, i stedet for å mene at alt og alle andre er ute etter Arsenal, og ikke støtter klubber fordi de faktisk har et forhold til de, men fordi de er medgangs-supportere.

For det første, hadde du tenkt deg om og lest innlegget mitt faktisk hadde du vist at jeg retter majoriteten av innlegget mitt på andre enn deg, det jeg faktisk svarer deg på er diskusjonen angående om Arsenal vs Tottenham, ikke alt det andre. Så du har ingen behov for å føle deg truffen over det, har aldri sett deg på forumet før idag, så jeg vet svært lite om deg og din historie så det er virkelig ikke på min plass å kritisere deg for å være en omvendt gloryhunter.

 

Over til diskusjonen som vi faktisk har gående: Det er en veldig, veldig liten sjangse for at Tottenham skal noensinne bli den største klubben i Nord-london, det vet både du og jeg. Akkurat som vi vet at Crawley Town ikke vinner FA-cupen i år.

Please, finn to erkerivaler som er så nærme hverandre som har omtrent identisk stadion i nyere tid? Dette her er ikke akkurat en arena dere har likt i Spania, det er en omtrent eksakt kopi av vår, og det er latterlig. Gjorde jo ingenting om vi flytta til andre siden av London, det var jo ingen lag som var bosatt i Nord-london på den tida, Tottenham ble jo tross alt ikke en London klubb før 1965 :)

 

Si meg, om VdV sitt mål hadde blitt korrekt annulert og kampen hadde endt 1-1, hadde vi fått trekk i poeng og dere +2 poeng fordi vi spilte en helt horribel kamp? Nei. Avgjørelsen av dommeren var avgjørende for utfallet av kampen, og da er det helt kurrant å klage, spesielt siden det skjer så jævla ofte for tiden. Over alt. Så poenget med at dommeren bare er menneskelige og gjør så godt de kan holder ikke, dette er ikke barnehagen, gjør du ikke jobben din så gjør du ikke jobben din, simple as that.

Som sagt tidligere, vis du i det hele tatt hadde hatt bry til å lese innlegget er dette langt ifra første og siste gang Hegland har sagt han vil ha ut Wenger, tror første gangen jeg hørte noe lignende fra han var i slutten av 09/10 sesongen. Det er heller ikke første gangen mange fra Arsenalcampen her inne har tenkt tanken, så det kommer så absolutt ikke fordi vi lå under mot 1-0, det kom fra de siste 6 åra. Tenke seg til at det går an å tenke litt lengre enn nesetippen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
For det første, hadde du tenkt deg om og lest innlegget mitt faktisk hadde du vist at jeg retter majoriteten av innlegget mitt på andre enn deg, det jeg faktisk svarer deg på er diskusjonen angående om Arsenal vs Tottenham, ikke alt det andre.

 

Ja "piss off" kan være litt misvisende for hvilken diskusjon man egentlig begynne på, det skal jeg være enig i.

Kanskje litt saklighet og et høflig "tabeller means zhit lizm" hadde vært bedre?

 

Så du har ingen behov for å føle deg truffen over det

 

Jeg blir direkte sitert og får svaret "Piss off", hvordan kan jeg ikke føle meg truffet?

På samme måte som om jeg hadde sitert litt av et innlegg du skrev, og svarte "Drit og dra", tror nok du også hadde ville svart på en slik provokasjon etter humøret ditt å dømme.

 

har aldri sett deg på forumet før idag, så jeg vet svært lite om deg og din historie så det er virkelig ikke på min plass å kritisere deg for å være en omvendt gloryhunter.

 

Men så lenge du ikke retter kritikken din mot noen direkte, så drar du automatisk alle over en kam, som jo er grunnen til at man enten nevner de man kritiserer i en debatt, om man ikke vil tiltrekke flere mot-debattanter som føler seg truffet.

 

Hadde jeg kritisert Arsenal fans generelt, eller Arsenal fans på forumet her hadde vel du også følt at du må trå til og forsvare dine kolleger og din klubb?

Siden du er såpass hengiven for Arsenal mener jeg?

 

Over til diskusjonen som vi faktisk har gående: Det er en veldig, veldig liten sjangse for at Tottenham skal noensinne bli den største klubben i Nord-london, det vet både du og jeg. Akkurat som vi vet at Crawley Town ikke vinner FA-cupen i år.

 

Og det var en liten sjanse for at Fredrikstad og Leeds skulle bli såpass dårlige over tid?

Vi snakker ikke om en revolusjon over et par sesonger her, men en mulig evolusjon over lengre tid, dette er absolutt sannsynlig/mulig hvis man faktisk er litt åpen for matematikk og ikke kun fortiden som taler for fortsatt Arsenal dominans.

 

Som RBK fan visste jeg også etter RBKs 7ende strake Tippeliga trofè, at den gode tiden ville ende, og at det ville begynne å ulme.

Dette skjedde (ikke ulikt situasjonen Arsenal er i nå) ved et generasjonsskifte, og tap av de beste lag og individuelle spillere.

Spørsmålet er bare om Arsenal tar trusselen på alvor, og om de klarer å holde seg samlet.

 

Dog er utfordringen mindre enn den var for Leeds da de hadde sin "storhetstid", da det er mye mer penger og flere eiere/rike onkler involvert i fotball den dag i dag enn det var tidligere, det tør jeg å påstå.

 

Please, finn to erkerivaler som er så nærme hverandre som har omtrent identisk stadion i nyere tid? Dette her er ikke akkurat en arena dere har likt i Spania, det er en omtrent eksakt kopi av vår, og det er latterlig.

 

Hvis det uansett skulle være så usannsynlig at vi har leid inn samme arkitekt, så er det da vel et kompliment til deres flotte stadion?

Men jeg skjønner ikke hvorfor vi blander inn stadioner i en diskusjon om supporterkulturer og dagens kamp :)

 

Gjorde jo ingenting om vi flytta til andre siden av London, det var jo ingen lag som var bosatt i Nord-london på den tida, Tottenham ble jo tross alt ikke en London klubb før 1965

 

Forskjellen er dog at vi ikke flyttet på oss, vi holdt vårt område mens dere ikke en gang virket å like deres eget sted :)

Om Lyn hadde flyttet stadion sin til østsiden f.eks, så tviler jeg på at VIF hadde satt pris på det, selv om VIF ikke hadde vært en etablert klubb før Lyn flyttet dit.

 

Si meg, om VdV sitt mål hadde blitt korrekt annulert og kampen hadde endt 1-1

 

Var det korrekt?

Da vet du noe om hendelsen så og si alle fotball-studioer er uenige om, fordi det er uklart om det skal blåses på ball ved skulder eller ikke.

Så lenge dommeren er i tvil, skal uansett spillet fortsette i fordel angriperne, som det også gjøres ved offside-situasjoner.

 

hadde vi fått trekk i poeng og dere +2 poeng fordi vi spilte en helt horribel kamp? Nei.

 

Ah, den uugåelige "hvis dersom fordisom" argumentasjonen, det er alltid like... morsomt.. å diskutere dette.

 

Hadde ikke vi fått skåringen så kunne alt annet ha skjedd, med mindre du tror på skjebnen.

Vi kunne vunnet 5 - 1, dere kunne ha vunnet 3 - 0, vi vet rett og slett ikke, fordi dette skjedde ikke!

Derfor er det idiotisk å kaste bort tid på å diskutere noe som kunne ha skjedd "dersom hvisom fordisom".

Men for å spille ball med deg (pun intended), så kan jeg enkelt og greit svare: "Nei".

 

Nei. Avgjørelsen av dommeren var avgjørende for utfallet av kampen, og da er det helt kurrant å klage,

 

Så HER vedgår du at avgjørelsen er avgjørende for resten av kampen, men hvis målet hadde blitt annullert så hadde det blitt 1 - 1?

Jeg glemte jo selvfølgelig at "dersom hvisom fordisom" kun benyttes til sin egen fordel, og ikke videre utover det.

 

Ja dommeravgjørelsen var avgjørende, på samme måte som ethvert frispark er det, den eneste forskjellen er at en avgjørelse det såes tvil om resulterte i et mål.

Skal man bruke slik argumentasjon som du gjør, må du ha rom for å kunne tenke at ethvert frispark vi ikke fikk på slutten (fellingen av Bale og Modric), kunne ha gitt oss 3 - 1.

 

Skjønner du nå hvorfor det er poengløst å diskutere "dersom hvisom fordisom" med noen som heier på et lag som nettopp har tapt?

 

Så poenget med at dommeren bare er menneskelige og gjør så godt de kan holder ikke, dette er ikke barnehagen, gjør du ikke jobben din så gjør du ikke jobben din, simple as that.

 

Du går på skole enda, så jeg regner med at du ikke har bred erfaring med arbeidslivet så jeg kan bryte det ned for deg:

 

Enhver arbeidsplass aksepterer at du er menneskelig, og at du gjør feil, feil begåes hver dag på hvilken som helst arbeidsplass, er det rimelig å få sparken fordi du gir tilbake for lite veksel til den hyggelige damen som nettopp gikk ut av butikken?

Dommere beskyttes (og SKAL det) av samme fagforenings (i praksis iallefall)lover som alle oss andre arbeidstakere, at dommeren er i en situasjon som er såpass utslagsgivende til tider er beklagelig for alle parter (aller mest dommeren), men hvem andre skal dømme?

 

Tror du virkelig FIFA bare går ut i gata og plukker en dommer fra en eller annen divisjon?

De plukker de beste tilgjengelige dommerne til å dømme de viktigste og største kampene, og dommere må også gå gjennom en "prosess" mye likt trenere for å få kunne dømme i de øverste nivåene.

 

Så hvis du tror alt hadde blitt mye bedre ved å sparke/utestenge dommere og hente inn nye, så hadde ikke noen av dommerne i noen ligaer beholdt jobben lengre enn et år, og sånn kan det ikke være, da ender du kun opp med færre og verre dommere, fordi de beste skremmes bort fra et "ustabilt" yrke.

 

Som sagt tidligere, vis du i det hele tatt hadde hatt bry til å lese innlegget er dette langt ifra første og siste gang Hegland har sagt han vil ha ut Wenger, tror første gangen jeg hørte noe lignende fra han var i slutten av 09/10 sesongen. Det er heller ikke første gangen mange fra Arsenalcampen her inne har tenkt tanken, så det kommer så absolutt ikke fordi vi lå under mot 1-0, det kom fra de siste 6 åra. Tenke seg til at det går an å tenke litt lengre enn nesetippen.

 

Og hvis du leser det jeg skriver, så skriver jeg:

 

Det er ikke barnslig å ville kvitte seg med en dårlig manager, men det er litt smålig å si at manageren må gå så snart dere fikk et mål i mot, det kan du selv sjekke lengre bak i tråden.

DET, er barnslig, men forståelig når man er engasjert og frustrert.

 

Jeg reagerer ikke på at noen vil at Wenger skal gå, det er helt greit det, men det som jeg reagerer på og synes er smålig er at så fort dere fikk et mål i mot dere i denne kampen, så ble mye av skytset rettet mot Wenger.

 

Hegland virker som en saklig debattant, og som sikkert har mange grunner for å ville ha vekk Wenger, men jeg tror også det er kun frustrasjon der og da, og overilte fingre og hjerneceller som løper ut på tastaturet.

 

Ingenting er usaklig, så lenge det legges frem på en ordentlig måte, som jo Hegland gjorde i etterkant for å bevise hva han har i mot Wenger, som jo er fullt forståelig.

Endret av Snurreleif
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er nok endel forumtroll her som holder med div små-klubber med hensikt å være moralens vokter ovenfor "medgangssupporterne" til topplaga. "Å nei, dere vet ikke hva motgang er, vi vet hva motgang er. "vi" rykket ned der og her, det er smerte det!" - mhm, javel. virker ikke som et par av dere bryr dere døyten når dere taper eller spiller kamp engang, såpass er innlysende. Og motgang må sees i kontekst med lagets ambisjoner og hvor man er forventet å havne på tabellen. Arsenal på 13 plass (etter endt sesong) er teoretisk sett et større slag i trynet enn at Newcastle tar et år i championship iht forventninger. Part time supporters kaller jeg folk hvis motivasjon for supporterskap er for å sanke kreds. Skinnhellige wankers. Slike slår gjerne opp telt i andre lags tråder og skriver kanskje en ussel fotnote om eget lags prestasjoner Ja, jeg vet at det ikke er mange nok supportere av den og den sorten til å føre en bærekraftig diskusjon, men litt lidenskap og glede hadde ikke vært feil å spore. Noen ganger så mistenker jeg et par her inne for å nedprioritere laget sitt for andre kamper som går samtidig til og med.

 

Og limbeck, du kan egenlig bare legge knollen din under nærmeste traktor. Ingen bryr seg om motgangstalen din, du er så full av dritt at det lukter helt hit. Arsenal opplever motgang og har gjort det lenge, selv om det ikke har vært total rakkners. 6-7år er ikke en "no biggie." Man trenger ikke rykke ned for at det kan kalles motgang, alt er relativt. Arsenal er en toppklubb, enten man liker det eller ikke. Føler med gutta her inne, majoriteten av de som har skrevet her lenge er meget gode supportere som fortjener litt medgang og tur nå. Typer som Big Tone, Hegland og co er av samme sort som meg, det merker jeg. Går (vanligvis) å gleder seg til kamp i ukedagene, lever for helga, har høy puls før match, er på gråten av glede når det går bra, oppnår en ektefølt stolthet når gutta leverer og blir uhyre skuffet når laget er dårlig. Både de og jeg vet at det oppfattes som sutring og svært bortskjemt å klage når andre har det verre (leedsfans feks), men skal vi legge lokk på det vi føler fordi "barna i afrika" aka necrogutta ikke har råd til smør på brødskiva. Ja, eller brødskive i det hele tatt. Jeg veit hvordan det føles på slike mandager, er så man ikke gleder seg til kamper på samme måte lengre, men gruer seg til å føle seg skuffa igjen. Det er en forsvarsmekkanisme. For vi ser selvsagt de påfølgende kampene likevel med et lite håp innerst inne om at det skal snu, men når det ikke skjer likevel, så ender det opp med rants og raserianfall, før man går tilbake til zombietilstanden der man grugleder seg til neste kamp igjen.

 

For meg er det å være supporter å kjenne på polene glede-sorg. Når man "har opplevd så møe motgang at et tap eller to ikke gjør så mye i det store å hele" slik enkelte her inne fremstår, så syntes jeg synd på dem. Dere vet ikke hva dere går glipp av. Å være fotballfan handler ikke om å være rasjonell eller reflektert hele tiden, det må jo være ufattelig kjipt å ha et så nøktern forhold til hvordan laget sitt gjør det. Men hey, det er vel en forsvarsmekkanisme det også. Man har opplevd så mye tunge stunder at man har blitt vandt til følelsen og likgyldigheten slår inn. Gruer meg til den dagen jeg sitter å ser Utd kamp og kun er litt skuffa når vi taper en kamp, for da er de beste tidene i "gamet" over. Litt som når man spiller fotball som kid kontra som voksen. Er ikke helt det samme, selv om ballen er rund.

 

Sånn sett så er det faktisk mer kjipt å være supporter av et lag som kronisk ligger rundt midt på tabellen, da man såpass sjelden opplever "must win" kamper i toppen eller nedrykkstriden. For det er de samme følelsene man kjenner på da. Gleden når man vinner og kommer over streken er den samme jeg kjente når vi slo Everton på Trafford i fjor. Satt å skalv i 85min før Hernandez sendte meg ut vinduet av glede. Det er fotball det og den følelsen unner jeg alle å kjenne, for når man har kjent på den kommer man aldri til å slutte å følge laget sitt i håp om at det skal skje igjen.

Endret av toppmeis
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...