Jaycobs Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Jeg har 2tb disk som jeg gjerne vil ha backup av. Kan jeg da ta en tom disk å sette de i raid 1, så vil den kopiere alle filene til den tomme hardsiken? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Er nok litt forskjellig hvordan forskjellige operativsystem/kontrollere implementerer det å opprette et raid1-volum, så vær litt obs på at du kan miste data. Les litt om det først på produsenten sin side, så du er sikker på at ikke data går tapt i det du skal opprette raid1. Ellers er ikke raid1 et dumt valg Lenke til kommentar
johome Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 (endret) Fullt mulig. Jeg har gjort det selv , med to disker. Den ene sto som single, den andre var tom. Sette BIOS i RAID modus. Laste ned Intel RST Definere hvilke disker som skal stå i RAID 1 Her står allerede to av mine disker i RAID 1. Trykk på Create Her velges RAID 1 Jeg mistet ikke noen data , når jeg gjorde det. Har du viktige filer, ta backup før du prøver deg. Endret 30. september 2011 av johome Lenke til kommentar
Jaycobs Skrevet 30. september 2011 Forfatter Del Skrevet 30. september 2011 Da prøver jeg i løpet av helgen takk for raske svar Lenke til kommentar
007CD Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 RAID 1 er ikke fullverdig backup, men kjekt om alt du vil forhindre er at en disk dør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå