ponke Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Heisann, tok takk for at du tar deg tid til å lese dette innlegget Jeg har en; Acer Travelmate 630 med; 1,8GHz P4-M 512MB DDR (1 modul) GF2Go 32MB skjermkort ORiNOCO trådløst nettverkskort (b-nettverk) Og den er kjempegrei, stabil og allting i BRUK! Men jeg har prøvd 2 ganger nå, å la den stå på om natten, med lokket igjen, og hver gang har den enten vært død, men med viften på maks turtall når jeg har stått opp, eller helt stille, men allikevel på. Jeg forlot den vel rundt 2 i natt, og når jeg sto opp så var det slik at viften duret og gikk, hurra tenkte jeg, men nei, den var "død". Skjermen var svart Viften gikk på maks turtall Gikk ikke å få liv i den ved å røre på musa, trykke på "zZz-knappen" eller noe annet. Holdt inne strømknappen/bryteren og tvang den til å restarte/starte. Sjekket mIRCloggen for å sjekke hva det siste mIRC logget og når det var, fant ut at den klikket litt etter klokken 7. Denne er kjøpt brukt, med garanti igjen fra Acer og fra en seriøs privatperson, så jeg ser ikke dette som et problem. Men jeg vil gjerne vite om det er noe enkelt jeg har oversett, jeg har deaktivert alle sove-instillinger, den skal ikke slå av noe etter X-antall minutter, det har jeg fikset. Vil heller ha det fikset enn returnere den da jeg er veldig fornøyd med laptopen ellers. Vet noen hva det kan være, eller har gode forslag? Har ikke kontaktet Acer da de tilsynelatende har stengt på lørdager og søndager, men tenkte ta kontakt med de på mandag. Har søkt litt rundt på dette forumet, men har ikke funnet noen annen informasjonsdatabase som jeg har søkt gjennom. Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
ols Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 prøv å gå inn i bios og slå av strømsparefunnksjonene der. for å komme inn i bios på en acer skal du holde ned noen taster ved oppstart. det kan være: F1 eller eller F2 eller ( CTRL+ALT+ESC). Lenke til kommentar
ponke Skrevet 9. august 2003 Forfatter Del Skrevet 9. august 2003 Hehe, er ikke helt på vidda når det kommer til data heller, trenger ikke forklare meg hvordan komme inn i biosen Takk uansett, har vært og sjekket at det ikke er noe i bios som er feil. Det eneste som står på er at den bruker SpeedStep når den går på batteri, så alt er som det skal i biosen, og den SKAL jeg ha, vil ha noe batteritid jeg og Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå