Loefthal Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 (endret) Du har montert avstandsstykker bak hovedkortet? Tror jeg forstår hva du mener, nemlig at hullet ikke passer overrens med bakplaten til CPU/kjøleren? Dette er dessverre ofte et problem med CoolerMaster og 1155. Jeg kuttet til et større hull med Dremmelen på mitt 690II Avanced. Endret 8. oktober 2011 av Komakino Lenke til kommentar
Diskusjonsmumriken Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2011 (endret) Komakino skrev (På 8.10.2011 den 14.27): Du har montert avstandsstykker bak hovedkortet? Tror jeg forstår hva du mener, nemlig at hullet ikke passer overrens med bakplaten til CPU/kjøleren? Dette er dessverre ofte et problem med CoolerMaster og 1155. Jeg kuttet til et større hull med Dremmelen på mitt 690II Avanced. Helt riktig! Bakplaten til cpuen og hullet i kabinettet er ikke plassert på samme sted. Når jeg da plasserer cpu-kjølerfestet bak på hovedkortet, der hvor cpuen er plassert, vil ikke hele festet stikke ut av hullet. Halve festet vil sitte igjen inne der hvor hovedkortet opprinnelig skal stå. Dette skaper avstand mellom hovedkortet og veggen i kabinettet, og skruene vil neppe klare å nå skruehullene i kabinettveggen. Å kutte et større hull høres rimelig drastisk ut... Endret 8. oktober 2011 av Diskusjonsmumriken Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Backplate for CPU kjøler skal uansett kunne monteres selv uten at det er hull i hovedkort "brettet" i kabinettet. Du benytter stand-offs skrudd inn i kabinettet håper jeg. Det er 9.stk som skal matches mellom kabinettet og et standard ATX hovedkort. I kabinett bunnen er de ofte merket "ATX" Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Studs eller stand offs følger med kabinett pakke utstyret. Lenke til kommentar
Diskusjonsmumriken Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2011 (endret) syar2003 skrev (På 8.10.2011 den 14.40): Backplate for CPU kjøler skal uansett kunne monteres selv uten at det er hull i hovedkort "brettet" i kabinettet. Du benytter stand-offs skrudd inn i kabinettet håper jeg. Det er 9.stk som skal matches mellom kabinettet og et standard ATX hovedkort. I kabinett bunnen er de ofte merket "ATX" Nei, disse skruene har jeg ikke benyttet meg av. Jeg er tydeligvis katastrofalt dårlig til å bygge datamaskiner. Jeg kan fortsette å prøve meg litt fram på egenhånd, eller vente til min datakyndige bror kommer hjem om en til to dager. Jeg er fryktelig redd for å ødelegge noe, skjønner du. Det er i hvert fall betryggende å høre at det i teorien skal fungere! Du bor ikke tilfeldigvis i Bergen? Edit: Gullskruene skal altså skape "høyde" mellom kabinettveggen og hovedkortet? Endret 8. oktober 2011 av Diskusjonsmumriken Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Det var nå inderlig bra at du ikke kom så langt som til å skru på maskinen da Avstandsstykker/standoffs er kritiske deler og i verste fall kortsluttes hovedkortet mm. uten disse. Lenke til kommentar
Diskusjonsmumriken Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2011 Komakino skrev (På 8.10.2011 den 14.52): Det var nå inderlig bra at du ikke kom så langt som til å skru på maskinen da Avstandsstykker/standoffs er kritiske deler og i verste fall kortsluttes hovedkortet mm. uten disse. No worries. Så langt har jeg bare fått inn minnebrikkene og cpuen! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Nei - Oslo Men det burde være greit for deg å gjennomføre om du googler litt. HAF 922 installation manual ( 2.3 install the motherboard ) Hvor illustrasjonen viser at du skrur studs (medfølgene) inn i bunnen av kabinettet http://www.coolermaster.com/upload/download/502/files/HAF%20922%20manual.pdf Men klart er du usikker er det jo godt å ha en som har gjort dette før til å hjelpe deg. Det er tross alt noen tusen spenn du har investert i utstyr. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Til info så har man i senere tid begynt å lage hull i hovedkortbrett/kabinett bunn (der CPU kjøler ligger) for at det skal være enklere å bytte CPU kjøler hvor man må ha tilgang til backplate for å eventuelt bytte denne eller andre operasjoner som tilsier "tilgang til hovedkortets bakside". Da kan man ofte få utført dette uten å måtte ta hovedkortet ut , men la det stå montert i kabinett bunnen. Lenke til kommentar
Diskusjonsmumriken Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2011 Da fortsetter jeg på egenhånd, og ser hvordan det går! Du er en engel. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Denne instruksjons videoen tror jeg kan være nyttig for deg. De omtaler studs / stand offs som "risers" Merk at du ikke overser at I/O shield ( in and out panel) skal plasseres i kabinettet føre hovedkortet føres inn. http://www.youtube.com/watch?v=x4Mx1n7qRTE Lenke til kommentar
Diskusjonsmumriken Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2011 Skal viften til cpu-kjøleren peke nedover? Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Uten at jeg vet helt hvordan det er med 212, så har det stort sett vært valgfritt på de jeg har hatt. Personlig setter jeg de alltid til å blåse bakover og ut av kabinettet. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 På amd hovedkort ja. PÅ intel hovedkorte så skal den peke til en av sidene Helst sånt at den blåser lufta ut bak. Lenke til kommentar
Diskusjonsmumriken Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2011 (endret) Kommer alle bruksledningene fra strømforsyningen og viftene? Edit: Nå er det bare skjermkortene og DVD som ikke er i kabinettet, men det er ledningene som forvirrer meg. Jeg leser i manualene, men blir ikke særlig mye klokere av det. Endret 8. oktober 2011 av Diskusjonsmumriken Lenke til kommentar
Diskusjonsmumriken Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2011 (endret) Skal jeg koble ledningene som følger med kabinettviftene direkte til 4-pinkablene fra strømforsyningen? I manualen for hovedkortet står det at det finnes diverse viftetilkoblinger på hovedkortet, men ingen av disse passer med ledningene som kommer fra viftene. Endret 8. oktober 2011 av Diskusjonsmumriken Lenke til kommentar
phlake Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Du skal finne passende kontakter på hk ja, i hvert fall noen, men fulgte det med en viftekontroller? Lenke til kommentar
Diskusjonsmumriken Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2011 (endret) phlake skrev (På 8.10.2011 den 20.50): Du skal finne passende kontakter på hk ja, i hvert fall noen, men fulgte det med en viftekontroller? Jeg finner ikke noen passende kontakter på hovedkortet mitt, men jeg har funnet 4 passende kontakter på strømforsyningen min(4-pin). Disse koblet jeg viftekontaktene til. Har jeg gjort noe feil? Det er nemlig ingen muligheter for at viftekontaktene mine skal kunne plugges direkte inn i hovedkortet. De passer ikke. Edit: Det er én ledning jeg ikke finner kontakten til, og det er "HDD LED-kontakten" min, som for øvrig har to små hull i seg. Edit 2: Er http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=646263#extra "Intel P67 Serial ATA 6.0 Gb/s connector(7-pin SATA6G" eller "Intel P67 Serial Ata 3.0 Gb/s connector(7-pin SATA36)"? Endret 8. oktober 2011 av Diskusjonsmumriken Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 (endret) Du tenker vel på Molex. Disse er også 4pin og ca 5x25mm høyde/bredde? Disse kobles rett til strømforsyningen eller viftekontroller dersom du har det. Endret 8. oktober 2011 av SWAT dude... Lenke til kommentar
Diskusjonsmumriken Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2011 (endret) Datamaskinen er oppe og går, og Windows er installert! Noen spørsmål: 1) Maskinen registrer ikke skjermkortene. Det er kanskje verdt å nevne at jeg plugget 2-3 ekstra kabler inn i strømforsyningen, for å få nok 6-pins til kortene mine. Kablene jeg plugget i var av typen 8-pin i éne enden(inn til strømforsyningen), og valgfritt 6- eller 8-pins i andre enden. Enden jeg tok inn i strømforsyningen var blå. Har jeg koblet feil, eller må skjermkortene installeres ved hjelp av en cd? 2) Jeg har ikke internett. Jeg trodde at hovedkortene hadde innebygget internett(ikke trådløst). Jeg har alltid brukt kabel i pcen min, og forventet at jeg ville få internett ved å plugge den i nå også. Må jeg kjøpe en sender? Ellers fungerer alle viftene, prosessoren durer og går, og RAM er registrert(til 1333MHz bare)! Det eneste jeg frykter er at kablene jeg har plugget i skjermkortene ikke duger, og at jeg på en eller annen måte må omrokkere på alle kablene i hele maskinen. Grøss og gru. Endret 8. oktober 2011 av Diskusjonsmumriken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå