Gå til innhold

SSD'en yter bare 1/5 av det den skal!

MatseMats

Anbefalte innlegg

Greia er at jeg fikk denne SSD'en i dag, og er så å si en idiot på SSD'er i forhold til mye annet inne data.

Kjørte en benchmark test på min nye OCZ Agility III på 240GB. Den skulle ha (cirka) 500MB opp og ned, mens alt testen viste meg var rundt En Femtedel av hva jeg hadde forventet. En annen merkverdig feil er at det står på Min Datamaskin at SSD'en bare har en lagringsplass på 137GB.

Jeg har prøvd å finne feilen på disse problemene ved å søke på google, diverse forum men også den store tråden som er inne på denne delen av forumet. Etter å ha lest ting som virker relatert i en hel time, så kom jeg fram til den konklusjonen at jeg ikke kommer meg en CENTIMETER videre uten noe mer proff hjelp.

Noen som har en løsning på problemene?

Takk for alle gode svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger mere informasjon om PC'en din.

Kan du oppgi specs ?

Hva slags testprogram brukte du ?

kan du legge ut screenshot av testen ?

Win7 64Bit, AMD Phenom II X6 1090T, 4GB DDR2 ram PC2-6400. Biosen er flashet for å kjøre AM3 på en AM2+ sokkel. Dermed er jeg bundet til å bruke DDR2 ram til denne maskinen. Mistenker rammen for å være flaskehalsen, men det gir ikke for mye mening når jeg noen ganger har klart å nå hastigheter på 500MB/s under flytting av filer på 600MB.

Jeg brukte Anvil's Benchmarking programmet, men ser ikke ut til at jeg får lov til å bruke det mer. Står at beta'n for programmet ikke lenger gjelder, så får vel finne et fungerende benchmarking program til ssd'en igjen.

Lenke til kommentar

Hvis du har et am2+ hovedkort så er brikkesettet flaskehalsen din. Hva heter hovedkortet?

Anvil skal ha en oppdatert beta her som gjelder ut oktober.Kjør den og post en skjermdump så får vi den informasjonen vi trenger for å hjelpe deg.

Dette skal nok svare for begge to!

post-179462-0-47241800-1317337408_thumb.png

Ser nå hvor nyttig det programmet er! Viser fram det meste av info!

Bare så dere vet det, så er jeg ikke sikker på om jeg fikk kjørt benchmarkinga riktig heller :whistle:

Lenke til kommentar

Testet du rett disk? Det der ser mer ut som res til en hdd, ikke en ssd

Det er en HDD - Hitachi deskstar... :ph34r:

Jeg har en liten teori. Før jeg kobla til denne SSD'en så hadde jeg en annen harddisk koblet til. Med andre ord så bytta jeg denne SSD'en ut med en HDD på 137GB, men det gir ikke mening at denne partisjonen nå delvis får litt av den forrige HDD'en som ligger i skoffen min sine specs! Men problemet kan fikses om systemet mitt registrerer at det ikke er noen HDD/SSD koblet til i det heletatt, så jeg får vel teste det ut. Jeg bytta jo fra den ene til den andre direkte, men syns likevel det er merkelig om det har noe å si!

Uansett folkens, jeg har skole som så mange andre, må nok legge meg. Dere skal få oppdatering i morgen! :thumbup:

PS: Den forrige 2,5" HDD'en var en formatert PS3 HDD. Den var jo gratis så :!:

Endret av MatseMats
Lenke til kommentar

Jeg klarte å finne ut av en del problemer!

Altså, den forrige HDD'en som egentlig var til en PS3 ble aldri oppdaga. Som det surrehue jeg er så har jeg, etter at jeg kobla til PS3 HDD'en antatt at den "var" Partisjon "E" På datamaskinen min, noe som egentlig er en partisjon av en gammel HDD på 200GB!

Med andre ord så betyr dette at jeg rett og slett ikke klarer å få datamaskinen min til å oppdage SSD'en.

Noen som har noe forslag til hvorfor dette skjer? Er jo fryktelig kjedelig at jeg bare får maskinen til å oppdage at SSD'en er der, men at jeg ikke kan finne eller bruke den!

Takker for svar så langt, har hjulpet masse! :w00t:

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har "snakket" med din SSD ennå, så bør du vel starte med å installere OS på den?

Du kan jo koble fra alle andre disker fra PC og resette BIOS.

Da bør maskinen finne SSD og du kan legge inn OS fra CD/DVD.

Du har forstått det feil, Jeg gidder ikke installere noe operativsystem så lenge jeg må vente på den andre SSD'en jeg skal bestille. Så langt så har jeg bare lyst til å bruke denne som lagringsplass.

Skal ha 2 like i Raid 0.

Sååå, How to make it work...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...