Erra Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Dette ble et laaangt innlegg....håper noen gidder å lese det.. Jeg kjørte 3dmark2001 Benchmark test på to disse to maskinene: Maskin 1: MSI K7T Pro2-A 256 pc133 ram Amd Athlon T-Bird (200fsb) 1 Ghz Maskin 2: MSI K7T Turbo 256 pc133 ram Amd Duron 850 Jeg benyttet samme skjermkort i begge, skrudde det ut etter å ha testet den ene maskinen og satte det i den andre maskinen. Skjermkort : MSI Geoforce 2mx 32Mb Benyttet Win XP pro som OS. Bios Instillinger samt drivere i Windows er identisk satt opp. (Disse Hovedkortene bruker samme Bios) Det som er så snodig er at T-bird 1Ghz maskinen scorer konsekvent rundt 1860 poeng i 3dmark, mens 850 duron maskinen scorer rundt 2250....Altså scorer den svakeste maskinen nesten 400 poeng mer. Ifølge sammenligningene på madonion er Duron maskinen min innen det "normale" for en slik maskin, men Ghz'en er ei sinke, ifølge tabellen dems scorer en 600Mhz athlon bedre en min Ghz... Det suger jo litt da....Noen ideer eller lignende erfaringer ?? ---------------------------- Har flere problemer også med MSI K7T Pro2-A Hovedkortet, kjøpte en ny strømforsyning på 300watt som HK nekter å fungere sammen med, maskinen "blacker" ut om jeg prøver å kjøre et spill eller f.eks 3dmark2001. Etter at den "blacker" ut må maskinen stå uten strømkabel tilkoblet i minst en time før det er sjangs til å få den opp å gå igjen. Har eliminert alle andre komponenter som f.eks ram,skjermkort osv. som trøbbelmakere. (testa alt det andre i 2 forskjellige maskiner, og funker greit (inkl. den nye strømforsyninga) Det må være HK som har problemer. (Ja, har nyeste bios).. Har allerede byttet dette HK en gang før pga. samme problem og fikk da dette som funket fint med den gamle strømf. , men vil gjerne ha det til på funke med den nye strømf. også...(stillegående psu...) Tror det må være en sammenheng mellom testresultatene i 3dmark og strømf. problemet, noe er stein galt med HK'et... Ser ut til at jeg må mase på PSdata om reklamasjon igjen...sukk.. Lenke til kommentar
((CnsLps)) Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 intel > amd ?? jeg begynner å bli litt lei når folk gang på gang kommer med amd/via-problemene sine, men fortsetter å si at amd er MYE bedre enn intel.. dette svaret var kanskje en liten digresjon, men det måtte ut. jeg blir så lei når amd beviser gang på gang at det bare er søppel. visst er det mange som har vært "heldige" med amd, men det er også mange som er "uheldige". som svar kan jeg derfor bare si: det er ikke første gangen det er noe galt med msi-kort med via-chipset, så, ja, det er nok hk det er noe galt med Lenke til kommentar
Erra Skrevet 6. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2002 Vel, kan nok være enig i at Intel er en safere vei å gå...valget falt på AMD da jeg kjøpte disse delene pga. prisen. (har mugg i lommeboka nå...) men...dette er jo en god stund siden, og nå har jo prisene jevnet seg ganske godt ut, spørs om ikke det blir Intel neste gang ja... hmm..en liten rettelse...tror nok ikke selve AMD CPU'ene er søppel, men chipsettene til HK'ene suger.... :smile: [ Denne Melding var redigert av: Erra på 2002-02-06 20:43 ] Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Quote: On 2002-02-06 20:29, ((CnsLps)) skrev:intel > amd ??jeg begynner å bli litt lei når folk gang på gang kommer med amd/via-problemene sine, men fortsetter å si at amd er MYE bedre enn intel..dette svaret var kanskje en liten digresjon, men det måtte ut. jeg blir så lei når amd beviser gang på gang at det bare er søppel. visst er det mange som har vært "heldige" med amd, men det er også mange som er "uheldige".som svar kan jeg derfor bare si: det er ikke første gangen det er noe galt med msi-kort med via-chipset, så, ja, det er nok hk det er noe galt med Du kan jo si at det er AMD sin skyld! Det kan være flere forskjellige grunner enn du kan telle! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå