Gå til innhold

BK:Bilde fra New Mexico

Fredr1k

Anbefalte innlegg

Her er to bilder som er tatt i New Mexico. Håper det er litt mer kreativt enn det forrige bilde jeg la ut :) Setter stor pris på saklige tilbakemeldinger og hvordan jeg kan ta bedre bilder i fremtiden! Har ingen som helst utdannelse som fotograf e.l. og prøver fortsatt å lære meg hvordan kameraet, Nikon d-3000, fungerer.

Takk til alle de som er villige til å hjelpe!

post-260934-0-33668100-1317327583_thumb.jpg

post-260934-0-59598400-1317327720_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første du må lære deg er komposisjon. Eller skal vi kalle det å foreta en opprydding i det du ser i søkeren.

På det øverste bildet kan jeg se et halvt tre til venstre, en slags vindmølle og noe jeg egentlig ikke skjønner hva er, midt på bildet, felles for de er at vi ikke kan se nedereste del. I forgrunnen er det noe dødt kratt. Skyene på bildet ligger i en litt rar "diagonal" eller "bue".

Jeg regner med at det er vindmøllen midt på bildet som er det egentlige motivet her.

Amatørfotografens første regel: Gå nærmere. Få med hele konstruksjonen, vi er interesserte i å se hvordan fundamentet er laget også.

Det jeg har sagt om øverste bildet, gjelder i grove trekk også for det nedre. Du har kuttet stygt både på høyre og venstre side. Samme uryddige buskasset i forgrunn. Og hovedmotivet, vognen, kommer ikke godt nok fram: Gå nærmere!

Sjølve vinkelen på vogna er fin, med det er alt for mye uinteressant ellers i bildet.

Jeg har en følelse av at begge bildene har slagside. Skeiv horisont er noe nybegynnere, generelt sett, har et for lett forhold til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...