Gå til innhold

Vannkjøling Hjelp

ruben199333

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har endelig bestemt meg for å ha fullt vannkjølingssystem. Alltid er det et "Men" Så jeg trenger andres vurderinger/meninger på dette.

Først starter jeg med de komponentene som skal kjøles:

Intel i7 -2600k

EVGA GeForce GTX 580 3072MB PhysX CUDA X 2

Har Corsair Obsidian 800D Big Tower

så jeg har en cpu, og to gpu som skal kjøles. Trenger litt hjelp til valg av kjøling. Men jeg vurderer også og lage to "systemer" Et for Cpu og et for Gpu. Jeg tenker slik at det blir mye å tenke på med flow og at det skal gjennom tre komponenter. Ulik kjøling osv.. Hva mener dere er best?

kom gjerne med forslag til kjølingskomponenter (alt er velkommen) :D

Ruben

Endret av ruben199333
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det beste er å kjøre alt i 1 system, rett og slett fordi ingen spill eller programmer vil stresse både CPU og GPU samtidig.

Om du kjører 2 komplette systemer så må du selvsagt ha 2 radiatorer; 1 per system. La oss si CPU er under last da, så vil ikke radiatoren som er koblet til GPU bli brukt i det hele tatt. Og motsatt.

1 pumpe klarer dette fint, dagens pumper er kraftige.

Jeg vet ikke hva slags budsjett du har satt deg opp til dette, men det vil raskt komme opp i 4000,- og sikkert mere.

Ang. komponenter så er det nesten bare å velge det du selv synes ser bra ut. Dette med å velge radiator og vifter er nok noe av det vanskeligere, og er alt etter hva slags lyd- og kjølings-profil du er ute etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...