Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Touran - Kabler gnisset/kappet av

fredstian

Anbefalte innlegg

Jeg har en (nå ikke så veldig kjær) Touran, '06mod 2.0.

Den er nå inne på et verksted for div. reparasjoner. Der har de funnet ut at flere kabler i kabel"matten" i motorrommet som han kalte det har blitt gnisset av.

Dette har de vært borti en gang tidligere og da ble hver enkelt kabel fulgt hele veien og sjekket etter brudd/kortslutninger.

Dette er noe jeg har tenkt å prøve å ta meg av selv ettersom jeg til nå har brukt nesten 20.000kr på reparasjoner og servicer de siste ukene og dette visstnok ikke er så vanskelig, men tar laang tid!

Måten dette ble funnet ut av på var at jeg leverte den inn for bytte av viftene foran (pga feilmelding) og da fant de ut at sikringen gikk etter bytte, da fant de kortslutning på en kabel som var sammen med alle kablene i denne kabelmatten.

Når de skrudde alt sammen igjen spratt det frem 10-15 feilmeldinger i maskinen deres på alt fra abs til motorføler, luftføler osv osv...

Er det noen her som har vært borti dette før, eller har noen tips å komme med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som de har hatt problem med vifte/kortslutning tidligere på Touran'en.

Link

Kanskje les litt her også, og skriv ut og ta med til verkstedet hvis du finner noe som kan støtte din sak.

Høres ut som du har noen timer med feilsøking fremfor deg. Lykke til.

Hva sa Møller (?) når de leverte fra seg en bil med flere feil enn når de mottok den? Jeg hadde ihvertfall tatt en prat med de om den saken.

Endret av oslo72
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...