ATWindsor Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Lyd oppfattes annerledes for øret etter hvilke vinkel lydkilden er, så selv om virtuell surround gir en viss effekt så tror jeg ikke du klarer å oppnå samme resultat som ved flere lydkilder. Men hvordan bestemmes vinkelen? jo med 1. Forskjell i lynivå ved ørene 2. Forskjell i ankomsttid ved de to forskjellige ørene 3. FOrskjell i frekvensrespons med de to ørene. 1 og 2 kan man få til perfekt med "vanlige" hodetelefoner, fordi det ikke er noe crosstalk med hodetelefoner og fordi man alltid er plassert på rikitg sted, i motsetning til med høyttalere. 3. Får man til ganske bra med HRTF. Med virkelig lyder så komemr 3. av formen på hodet og det yre øret vårt, hodetelefoner er så nærme øret at jeg er usikkert på hvor effektivt det er med 5.1 for å få til dette i en hodetelefon. AtW Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Selv om dere skal ha credit for å i hvert fall bruke en nogelunde seriøs modell som referanseklokker, er ikke DT770 det beste valget, de er bassheavy med litt grumsete lyd. Som andre her sier, kjør heller Audio-Technica ATH-AD700 som referanseklokker, de er kjent som de beste klokkene for spill (soundstage) i prisklassen +/- 1000 kroner. AGK K270/271/272 er ikke så langt etter heller. Er også enig i kritikken av mikrofontesten, f.eks. AKG sitt rimelige gamingheadset har elendig mic (altfor sensitiv for lyd i området rundt), noe som ikke kom frem fra testen før jeg hadde kjøpt de. 1 Lenke til kommentar
DeepW Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 (endret) Men hvordan bestemmes vinkelen? jo med 1. Forskjell i lynivå ved ørene 2. Forskjell i ankomsttid ved de to forskjellige ørene 3. FOrskjell i frekvensrespons med de to ørene. [...] 3. Får man til ganske bra med HRTF. Med virkelig lyder så kommer 3. av formen på hodet og det yre øret vårt, hodetelefoner er så nærme øret at jeg er usikkert på hvor effektivt det er med 5.1 for å få til dette i en hodetelefon. Ja jeg er fullt klar over hvordan lyd oppfattes, og må si du beskriver det godt Er mulig det ikke er noen "ekte" 5.1 øreklokker som klarer å "benytte" seg av ørets form nok til at det har noen nevneverdig effekt. Faseforskjell og desibel er enkelt å få riktig med øreklokker, men mulig det er den siste detaljen (3.) som må til for å få den beste opplevelsen. Det burde vel være lettere å oppnå dette akustisk, framfor å simulere effekten. Skal si fra når jeg har bygget min visjon av hvordan 5-kanals øreklokker skal være Hadde jeg vært tjukk i penger hadde jeg kjøpt 3 stk sennheiser hd598, tatt ut elementene og bygget de inn i et 5-kanals headet hehe Endret 3. oktober 2011 av DeepW Lenke til kommentar
iFurYz Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Cooler Master gjør en særdeles god inntreden på lydmarkedet. Vekt: omlag gram Frekvensområde: 10 Hz - 20 kHz Impedans: 32 Ohm, basselement 16 Ohm Kabellengde: meter Grensesnitt: USB og minijackHer mangler det noe antar jeg.Hvordan er disse kontra Logitech G35? Er du en eier av et logitech g35 headset? Om ikke anbefaler jeg deg i hvert fall å ikke kjøpe deg ett. Klart at lyden og alt det der er super, men oppbygningen er billig og headsettet tåler ekstremt lite. Har knekt to stykk på akkurat samme sted, i leddet som holder klokkene på plass. Dette leddet er ikke synlig når headsettet er i normal tilstand, men når det knekker viser det seg at det faktisk bare er en ganske tynn plaststang som også virker som den ikke er bygd for å holde Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Nei, er ikke det, men har hørt mye skryt om det, og er forsiktig med utstyret mitt Lenke til kommentar
iFurYz Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Nei, er ikke det, men har hørt mye skryt om det, og er forsiktig med utstyret mitt Glemte å ta med det at begge headsettene har knekt i det jeg har tatt dem av hodet på en helt normal måte. Det siste jeg knakk har i tillegg aldri vært i bakken en eneste gang. Lenke til kommentar
MoshViking Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Kan hodesettet brukes til PS3? Lenke til kommentar
Apache Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Knakk mitt G35 logitech headset i dag, har fundert på dette. Siden denne tråden er litt "gammel" nå så kansje noen har noen erfaringer over tid? Eller bør jeg se etter noe annet? Lenke til kommentar
Grillkongen Craig Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 Knakk mitt G35 logitech headset i dag, har fundert på dette. Siden denne tråden er litt "gammel" nå så kansje noen har noen erfaringer over tid? Eller bør jeg se etter noe annet? Har aldri prøvd G35 men har dette, og det er absolutt å anbefale. Lenke til kommentar
tole Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Det er ikke mange "ekte 5.1" headset på markedet. Det er noen som kunne tenke seg et slikt headset for bruk til f.eks film, altså ikke gaming. Imidlertid sitter det jo en mic på, det er vel og bra, men den kunne godt ha vært mulig å ta vekk... Jeg finner ikke ut om det er mulig på dette headsettet, noen som vet? Det er ikke mikrofon. Det er en popcorn-sperre 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå