AMDBunny Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Jeg spiller BF3 på ny PC men opplever mye lagg Spesielt i nærkamp blir det mye hakking. Hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
Dudeadgy Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Skriv spefikasjonen til pcen din, ellers umulig å hjelpe... Lenke til kommentar
AMDBunny Skrevet 29. september 2011 Forfatter Del Skrevet 29. september 2011 Skriv spefikasjonen til pcen din, ellers umulig å hjelpe... Her er den mest vesentlige maskinvaren: Asus GeForce ENGTX570 DCII/2DIS/1280MD5 1280MB Intel Core i5 2500K 3,3GHz Socket 1155 Kingston HyperX Blu DDR3 PC12800/1600MHz CL9 XMP 2x4GB Spiller i 1920x1200 oppløsning med medium settings. Resten av hardwaren kan ses her! Lenke til kommentar
AMDBunny Skrevet 29. september 2011 Forfatter Del Skrevet 29. september 2011 Jeg blir også kastet ut av servere etter en stund og får beskjed om at "your serverconnection has timed out" eller noe sånt. Jeg bruker NextGenTel, er de bra eller dårlige på lagg? Jeg har også tv-dekoder av dem. Er det dumt? Går det på bekostning av nettet? Siden tv-signalet har første pri, eller? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 har du lastet ned nyeste driver ? Lenke til kommentar
AMDBunny Skrevet 29. september 2011 Forfatter Del Skrevet 29. september 2011 har du lastet ned nyeste driver ? Til Nvidia? Ja, jeg lastet ned en ny driver for tre dager siden. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Jeg blir også kastet ut av servere etter en stund og får beskjed om at "your serverconnection has timed out" eller noe sånt. Jeg bruker NextGenTel, er de bra eller dårlige på lagg? Jeg har også tv-dekoder av dem. Er det dumt? Går det på bekostning av nettet? Siden tv-signalet har første pri, eller? Å ha TV fra Nextgentel er dumt, ja. Men det er en annen sak. Min bror har hele tiden slitt med dette på PS3 (BF:BC2). Etter nøyaktig x antall minutter første gang, så kutter den. Den gjorde akuratt det samme hos meg. Så startet han enten brettet på nytt, eller spillet, så holder det i flere timer. Begge vi har Nextgentel. Så det er nok de som har problemet vil jeg tro. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Sjekk nettlinjen din ved å gå inn i Ledetekst (CMD). ping www.uio.no -t Du skal ha en jevn strøm med ping under 50ms... Lenke til kommentar
AMDBunny Skrevet 30. september 2011 Forfatter Del Skrevet 30. september 2011 Sjekk nettlinjen din ved å gå inn i Ledetekst (CMD). ping www.uio.no -t Du skal ha en jevn strøm med ping under 50ms... Jeg får 34ms når jeg pinger denne adressen. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Høres ut som nettet er OK da. Har du oppgradert grafikkdriverne som anbefalt? Lenke til kommentar
AMDBunny Skrevet 30. september 2011 Forfatter Del Skrevet 30. september 2011 Høres ut som nettet er OK da. Har du oppgradert grafikkdriverne som anbefalt? Ja, jeg trodde det. Hvor er det jeg sjekker at driverne er korrekt installert? Lenke til kommentar
AMDBunny Skrevet 30. september 2011 Forfatter Del Skrevet 30. september 2011 Jeg prøvde å kjøre setup for driverne på ny og da ser jeg at de siste driverne er installert. Jeg spiller BF3 nå på grafikkinstilling "Low". Det er mindre lagg, men det hender fremdeles av og til. Syns det er rart at jeg ikke kan spille det med høyere innstilling når jeg har gtx570, selv om jeg kjører i 1920x1200 oppløsning. Er det minne på 1GB på skjermkortet som er flaskehalsen? Lenke til kommentar
AMDBunny Skrevet 30. september 2011 Forfatter Del Skrevet 30. september 2011 Jeg får også denne feilmeldingen ganske ofte Noen gode tips? Lenke til kommentar
Klatt3n Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Nah, kjenner en kar som har et GFX med 512MB som klarer å dra alt på high relativt greit. Mulig det bare er litt tilfeldig siden det er beta og en del feil? :< Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Jeg får også denne feilmeldingen ganske ofte Du får finne en annen kategori av forumet med ekspertise på grafikkort... Det ser hvertfall ut som det er noe med software eller driver som er problemet. Lenke til kommentar
Utropstegn Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 er betaversjonen, det lagger nok for de fleste, meg selv inkludert.. er masse bugs og slikt enda Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 For det første hakker det eller lagger det? Lagging -> noe galt med nettverket evt du spiller via trådløst. Hakking -> noe galt med PC`en din, virker som om DirectX eller drivere som er problemet hos deg. Så lurer på en par ting: Hvilken nett linje har du? Hvor mye plass har du igjen på c: og disken du har installert BF3 på? Bruker du trådløst nett eller kablet nett? Lenke til kommentar
AMDBunny Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2011 For det første hakker det eller lagger det? Lagging -> noe galt med nettverket evt du spiller via trådløst. Hakking -> noe galt med PC`en din, virker som om DirectX eller drivere som er problemet hos deg. Så lurer på en par ting: Hvilken nett linje har du? Hvor mye plass har du igjen på c: og disken du har installert BF3 på? Bruker du trådløst nett eller kablet nett? Godt spørsmål Jeg er ikke sikker på om det lagger eller hakker. Problemene merkes best i nærkamp. Må liksom slippe tastene og vente til den får roen før man kan styre spilleren igjen. Jeg har satt innstillingene til "low" for at spillet skal flyte bedre. 1. Jeg har Nextgentel 5Mbps (+ TV). 2. Både OS og BF3 er installert på c: som er SSD-disk: Crucial RealSSD C300 64GB. Fremdeles 23GB ledig på denne. 3. Jeg har kablet nett. Et par ting jeg tenker på: Jeg innstallerte den nye driveren til Nvidia. Bør jeg prøve å reinstallere den? Har det kommet noen oppdateringer til BF3 beta? Kanskje det er fikset noen bugs? Det er rart at jeg må kjøre på "low"-settings når jeg har helt ny maskin med gtx570 skjermkort. (Jeg bruker 1920x1200 oppløsning) Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 (endret) Noe er ihvertfall galt. Jeg har nesten samme oppsett (i7 og gtx570), men kjører alt på maks med 45-90fps, noe som føles ganske "smooth". Hadde jeg ikke hatt MSI Afterburners OSD og dermed til enhver tid kunne se hva fps ligger på hadde jeg nok ikke lagt merke til det. Mulig du skal prøve en clean-install av skjermkortdriverne samt å oppdatere DirectX. Hvordan oppfører skjermkortet seg under load forresten? Det klokker seg opp til 742/1485Mhz og belastes 95-100%? Forøvrig har jeg også NGT, men med 2Mbit Endret 3. oktober 2011 av Komakino Lenke til kommentar
AMDBunny Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2011 Noe er ihvertfall galt. Jeg har nesten samme oppsett (i7 og gtx570), men kjører alt på maks med 45-90fps, noe som føles ganske "smooth". Hadde jeg ikke hatt MSI Afterburners OSD og dermed til enhver tid kunne se hva fps ligger på hadde jeg nok ikke lagt merke til det. Mulig du skal prøve en clean-install av skjermkortdriverne samt å oppdatere DirectX. Hvordan oppfører skjermkortet seg under load forresten? Det klokker seg opp til 742/1485Mhz og belastes 95-100%? Forøvrig har jeg også NGT, men med 2Mbit Takk for tipset Fins det noen programmer jeg kan bruke som sjekker fps og klokkefrekvenser på gpu? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå