Gå til innhold

PSU og strøm i huset!

Anbefalte innlegg

Hei!

For ikke så alt får lenge siden postet jeg en post her ang en Corsair HX1050W som lagde en høyfrekvent ulelyd. Denne har jeg naturligvis levert tilbake og fått pengene igjen for.

Men det som var litt intressant var at lyden ble mindre når jeg brukte støpsel fra Stuen. Altså det kan være dårlig strømtilførsel eller hva man skal kalle det :p

Noen som har noen erfaring med dette?

Jeg trenger nemmelig en ny PSU når jeg får det andre skjermkortet for SLi

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Coil whine, selv om det er plagsomt, er ikke bare ufarlig, men også helt tilfeldig. Det er så mange små tilfeldigheter som fører til Coil Whine at det er umulig å vite hva det kommer av.

Den oppdagelsen du har gjort angående støpsler i forskjellige rom kommer av ren tilfeldighet. Kanskje det kommer noe interferens inn i bildet der du vanligvis plugger inn PCen, eller kanskje interferens hjelper... Umulig å si.

Hvis du kun kjører to skjermkort i SLI kan du jo vurdere en grei 850W PSU, med mindre du snakker om overklokking av 580 SLI på vannkjøling med enormt mange vifter vil 850W holde plenty.

Lenke til kommentar

Coil whine, selv om det er plagsomt, er ikke bare ufarlig, men også helt tilfeldig. Det er så mange små tilfeldigheter som fører til Coil Whine at det er umulig å vite hva det kommer av.

Den oppdagelsen du har gjort angående støpsler i forskjellige rom kommer av ren tilfeldighet. Kanskje det kommer noe interferens inn i bildet der du vanligvis plugger inn PCen, eller kanskje interferens hjelper... Umulig å si.

Hvis du kun kjører to skjermkort i SLI kan du jo vurdere en grei 850W PSU, med mindre du snakker om overklokking av 580 SLI på vannkjøling med enormt mange vifter vil 850W holde plenty.

Ja har tenkt og kjøpe AX850, vet ikke om jeg "tørr" og kjøpe en HX1050 igjen :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...