HOK Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 (endret) Heisann, Starter en ny logg da den gamle er, vel, gammel og jeg har endret en del på treningsoppsettet. Kjønn: Mænn Alder: 22 Høyde: 174 Vekt: 92kg Nytt oppsett 21/01-12: Fokuset for det nye oppsettet mitt vil være kondisjonstrening. Vil prøve å trene mest mulig variert, og har jeg satt opp feks sykling en time på fredag så gjør det ikke noe om jeg ror en time istedet. Et litt mer fritt treningsprogram tror jeg vil hjelpe en del på motivasjonen min. Spesielt da jeg ønsker å trene MYE. Treningsprogram: Mandag: -Styrke Knebøy 5x5 Tåhev 5x5 Leg extensions 5x5 Bakside lår 5x5 Benkpress 5x5 Planken 3x1min Tirsdag: Økt#1 Roing, 40-60min. Økt#2 Sykling, kveld. Onsdag: -Styrkeøkt Markløft 5x5 Stående roing 5x5 Chins 3x8-10(I et sånt fancy apparat hvor man kan legge på vekt for å få det enklere) Torsdag: Økt#1 Roing, 40-60min. Økt#2 Sykling langkjør. Fredag: Økt#1 Sykling. Økt#2 Roing Intervall. Lørdag: Valgfri kondisjonsdag. Løping? Roing? Sykling? Eller treningsfri? Formen og lysten bestemmer. Søndag: Samme som lørdag. Som dere ser er det kun to dager styrke jeg har nå. Og føler egentlig det holder. Det er kondisjon jeg ønsker å forbedre. Skal begynne å sykle 'fast' når det blir bart, og ønsker derfor å ha best mulig grunnlag når den tid kommer. -HOK!!! Endret 2. februar 2012 av HOK Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Nå er ikke jeg noen ekspert, men for meg virker det nesten som om det kan bli litt mye, f.eks på dag 1 der du kjører to tricepsisolasjoner i tillegg til belastningen de får gjennom pressøvelsene. Lenke til kommentar
HOK Skrevet 30. september 2011 Forfatter Del Skrevet 30. september 2011 (endret) Det er mulig. Jeg har hittil kjørt enten nedtrekk eller franskpress, og føler egentlig at jeg kan pushe meg litt mer. Edit: Da har jeg endret på det slik at jeg ikke nødvendigvis må ta begge to. Dagsformen får avgjøre om jeg tar begge øvelsene eller ikke. Så får folk evt komme med anbefalinger om å droppe den ene eller ha begge. Endret 30. september 2011 av HOK Lenke til kommentar
HOK Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2011 Dagens økt Syklet ca 6.5 mil. En god runde med mye oppoverbakke resulterte i veldig sure bein. Men godt å være hjemat igjen. Tid: 4 timer og 15 min Gjsnittspuls: 149 Maxpuls: 178 Kalorier forbrent: ca 3500 kcal. Syklet sammen med to kompiser som er i litt bedre sykkelform enn meg, og siden jeg absolutt skulle følge de hele veien ble det tungt for beina. Men veldig, veldig godt etterpå. Styrke i morgen, men jeg er svært skeptisk til om det blir bein da! Lenke til kommentar
HOK Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2011 Mandagsøkta Benkpress 4x4 65kg Triceps nedtrekk 4x4 20kg Planken 3x30 sek Onsdagsøkta Stående roing 4x4 65kg Militærpress 4x4 40kg Rygghev 3x12 m/ 5kg Dagens økt Markløft 4x4 80kg Beinpress 4x4 160kg Tåhev 3x12 75kg Som dere ser er det ikke alle øvelsene som er med på alle dager. Og noen er forskjellige. En blanding av endring i program, dårlig tid + kø i apparatene og glemsel. Gode økter. Bestemt meg for å bytte ut skulderpress med militærpress. Lenke til kommentar
HOK Skrevet 9. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2011 (endret) Fredagsøkta Benkpress 4x4 67.5kg Skråbenk 4x4 50kg Triceps nedtrekk 4x4 27.5kg God økt. Økte med 2.5 kg fra forrige økt i benkpress, pluss 7.5kg i triceps nedtrekk. Artig når ting går vægen. Første økt med skråbenk på et par år, litt uvant, men også artig. Tenker på om jeg skal bytte ut skråbenk med stang til skråbenk med manualer. Tester dette neste økt. Dagens økt Løping. Bakkeintervaller. 7 drag á ca halvannet minutt. Ti minutter oppvarming først, og fem minutter rolig gange til slutt for å trappe ned. En meget hard økt, og jeg kjenner det godt i beina nå. Et helvete når man holder på, men absolutt verdt det når man er ferdig. Endret 9. oktober 2011 av HOK Lenke til kommentar
HOK Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2011 Dagens økt Stående roing 4x4 62.5kg Militærpress 4x4 40kg Nedtrekk, bredt grep 4x4 70kg Rygghev 3x12 /m 5kg-skive Bra økt egentlig. Kjente at jeg ikke hadde spist nok i dag. Hadde egentlig planer om to økter i dag, men siden jeg er så flink om morgenen og klarte å forsove meg, så ble det ikke noe av det gitt. Måtte nesten prioritere skole. Lenke til kommentar
HOK Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2011 Dagens økt Markløft 4x4 80kg Beinpress 4x4 1x160kg,3x180kg Leg extensions 4x4 80kg Bakside lår 3x6 30kg Tåhev 3x12 75kg Veldig tungt med markløft i dag, i forhold til hvordan det var forrige økt. Men klarte å løfte like tungt. Beinpressen var derimot lettere, og jeg slang på 20kg til. Bakside lår er en øvelse jeg må trene mer kjenner jeg. Ble 3x6, da 35kg ble for mye og 30kg litt for lite. Kommer seg nok etterhvert. Lenke til kommentar
HOK Skrevet 13. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2011 Dagens økt Benkpress 4x4 67.5kg Skråbenk m/hantler 4x4 26kg Triceps nedtrekk 4x4 20kg Planken 3x30sek Bra økt. Ser nå at forrige økt med tilsvarende program må være feil. Jeg kan umulig ha tatt 27.5kg i triceps nedtrekk. Var nok heller 17.5 tenker jeg. Lenke til kommentar
HOK Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2011 Dagens økt Stående roing 4x4 65kg Militærpress 2x4 2x3 40kg Nedtrekk bred grep 4x4 70kg Rygghev 3x12 m/10kg vektskive Ble tungt med militærpress i dag. Kjørte til failure på de to siste settene, og klarte ikke mer enn 3 repetisjoner. Hjemme i to uker for å ha praksis nå, og kan med det bli litt mindre trening. Har jo trent så og si hver dag nå, og det er litt vanskeligere mtp avstand til treningssenter nå. Men jeg har alltids muligheten for å trene på kondisjon, som det ikke har blitt så mye av som jeg hadde tenkt. Må skjerpe meg på den biten. Lenke til kommentar
HOK Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2011 Dagens økt Løp 4.5 km i dag. Tok med brodern ut på tur, og hans oppgave var å være hare for meg, så jeg ikke slækka. Og det funka bra. Pushet meg litt ekstra igjennom hele turen, og jeg merker at formen allerede er på vei oppover. Tid: 30 min Gjsnittspuls: 153 Maxpuls: 170 Forbrenning: 412kcal Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Er det mulig å få sjå bilde av deg i bar overkropp? Lenke til kommentar
HOK Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2011 Skal se om jeg får ordnet noe etterhvert. Skulle ha tatt et bilde snart, så jeg kan ha før/etter-bilde. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Hvorfor utsette til i morgen det du kan gjøre i dag? Lenke til kommentar
HOK Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2011 Du sier noe der. Allikevel velger jeg å utsette. Har egentlig tatt kvelden, og ligger i senga. Skal se om jeg får gjort det i løpet av morgendagen. Har forresten bestemt meg for å starte på kcal-underskudd når jeg kommer tilbake fra praksisukene. Altså uke 44. Vanskelig å holde seg i underskudd når man er hjemme hos a mor Tror det kan være en fordel for meg å begynne så tidlig som mulig, da jeg har en del å ta av. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Hehe, har same problemet med kcal underskudd.. Trur kanskje me har noko lignande utgangspunkt, derfor eg vil sjå bilde. Lenke til kommentar
HOK Skrevet 17. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2011 Som jeg nevner syns jeg kosthold er stress. Og ikke minst kjedelig. Jeg liker å spise det jeg vil, og det er vel også grunnen til at jeg har litt ekstra å ta av. Men jeg må ta meg sammen nå, så jeg er fit for beachen til sommeren igjen. Er ikke snakk om å bli ripped og få den drøyeste six-packen akkurat, men gå ned i fettprosent så jeg føler meg vel med å gå i bar overkropp. Meget mulig. Skal se om jeg ikke får ordnet no i løpet av kvelden nå. Dagens økt Beinpress 3x10 150kg Leg extensions 3x10 1x90kg, 2x100kg Bakside lår 3x10 35kg Sittende tåhev 3x10 65kg "Knebøy-aktig-stativ-ting" 3x10 100kg Ble ikke markløft i dag. Det var kun ett(!) rack på senteret, og det var opptatt hele tiden mens vi var der. I tillegg trente jeg med fattern, og han trener ikke markløft, så trente bare sammen med han. Tviler på at leg extensions kiloene på dette senteret er tilsvarende der jeg pleier å trene, da jeg tok 20 kg, fire ganger mer enn jeg pleier. Trente også med flere repetisjoner i dag. Det "Knebøy-aktig-stativ-ting"-apparatet likte jeg ikke noe særlig, og tok det egentlig bare fordi fattern tok det. OK økt, sett overall. Lenke til kommentar
HOK Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2011 Dagens økt Skråbenk m/hantler 3x10 22.5kg Benkpress 3x10 50kg Stående roing 3x10 40kg,50kg,60kg Skulderpress 3x10 17.5kg Nedtrekk bredt grep 3x10 55kg, siste setter utført 55kgx10, 35kgxFailure, 20kgxFailure Franskpress 3x10 17.5kg +3x10 "benkpress, smal grep" etter hver serie. Ble litt rar rekkefølge i dag. Mye folk og en utålmodig far er en dårlig blanding. Sykt stor forskjell på benkpressen etter man har tatt skråbenk, merket jeg. Men greit å variere litt. Tok også 3x10 i dag, også for å variere. Lenke til kommentar
HOK Skrevet 24. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2011 Dagens økt Benkpress 3x8 1x55kg, 2x60kg Skråbenk m/hantler 3x8 20kg Triceps nedtrekk 3x8 35kg Beinpress 3x8 170kg Sittende tåhev 3x8 55kg Leg extensions 3x8 100kg Bakside lår 3x8 40kg Ble både bryst/triceps og bein i dag. Blir ikke så ofte trening når jeg er hjemme, så føyer programmene litt sammen, så jeg får trent igjennom hele kroppen litt oftere. Bra økt, kjørte hardt på bein i dag, og litt roligere på bryst og triceps. Tips: ikke kjør bil i rushen etter en hard beinøkt. Beina rista i samtlige lyskryss Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Kor mange kilo trente du med på 3x8 i benkpress? Og når kjem det bilder? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå