RamGuy Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 (endret) Problem fikset, så ingenting å bry seg om Endret 12. oktober 2011 av RamGuy Lenke til kommentar
samco Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Ring dem Forklar at du ulovelig har kopiert spill og at de har blokket din konsoll for ingen grunn Håper du ser du skyter deg selv i foten med posten din 1 Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Tipper et selskap som Microsoft har gardert seg til oppover ørene for slike ting. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Microsoft Xbox 360 Kundestøtte: Åpningstider Hjelp via telefon er tilgjengelig. •Mandag-fredag: 08:00-16:00 •Lørdag: Stengt •Søndag: Stengt Telefonnumre •Direkte oppringing: +47 23 16 25 54 •Gratis: 800 14 174 •Hørselshemmede (teksttelefon): 800 14 175. http://support.xbox.com/nb-NO/call-us Men når den infoen er gitt, må jeg få si at jeg synes det virker mer "på grensen" at DU kan sette deg til doms over hvilke produkter du mener er verdt å betale for og hvilke man kan stjele. På en annen side, du har modifisert konsollen din, forandret hvordan den fungerer i forhold når du kjøpte den i butikken. Og spørs om du da kan gå tilbake til produsent og si at de skal de da er forpliktet til å gi deg noen videre oppdateringer. Men det har jeg ikke lest jussen på. Men ring og spør de. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Artig innlegg. Du spør om kva dei har lov til, men rettferdiggjer samstundes piratkopiering av gitte spel. Du svarar jo på ditt eige spørsmål i innlegget ditt. Du har brutt EULA, og TOS - og konsollen, eller konsollane dine har blitt flagga. Skjønar ikkje problemstillinga, eller spørsmålet ditt. Lenke til kommentar
bas Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Dessverre umulig ha noen medfølelse med trådstarter. Du har fucka med Microsoft, Microsoft fucker med deg, the score is even, slutt å grin. 1 Lenke til kommentar
Spillarkivet Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 (endret) Microsoft gikk vel ut (for lenge siden) og fortalte at alle modifiserte konsoller som tilkobles Internett kunne bli registrert i deres database for så senere å bli flagget/bannet. Med andre ord behøvde det ikke skje samtidig. Microsoft har min fulle støtte når det kommer til å stoppe piratvirksomheten. Jeg synes de gjør det riktig ved å banne konsollen og ikke gamertagen. Endret 4. oktober 2011 av Spillarkivet.no 2 Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Lurer også på om MS har lov til dette. Har fått med meg at norske lover er annerledes enn andre land i forhold til EULAer osv. kanskje noen på Juss-delen av forumet som har peiling? Lenke til kommentar
No14 Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Det er få som leser bruksanvisninger men det står jo svart på hvitt der! Et utdrag: "Xbox 360 konsollen vil ikke spille kopierte spill, piratspill eller andre ikke-godkjente medier. Forsøk på å omgå piratbeskyttelsen på xbox 360 kan føre til at konsollen permanent slutter å virke(...)Du må godta betingelsene i garantien og i denne bruksanvisningen for å bruke xbox 360-konsollen. Hvis du ikke godtar betingelsene, lar du være å installere og bruke Xbox 360-konsollen, og returnerer den til Microsoft mot refusjon." De selger et produkt som er ment å brukes til en ting og opplyser om at det ikke vil virke når man kødder med det. Norsk lov har nok ikke noe annet syn på dette vil jeg tro. Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Så lenge man holder seg til avtalen har Microsoft plikt til å sørge for at konsollen fungerer i 2 (5) år. Avslutter du avtalen, ved å bryte den, avsluttes den jo for MS sin del også. Det er vel ikke rart. Du har nå påtatt deg plikten til at konsollen fungerer selv, da må du altså sørge for at spilla fungerer selv. Lykke til med det! Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 ..helt ærlig - når du kjøper konsoll, så vet du at alt du gjør blir kontrollert, og at produsenten har all rett til å fjerne eller ta seg betalt hva det skulle være. Og at de slipper unna med det så lenge de tjener penger på hva de holder på med. Eneste grunnen til at vi ikke er fullstendig på MSs nåde her i landet er forbrukerlovgivningen. Men det har ingen ting med tjenestene MS tilbyr, eller at oppgraderinger eller nye tjenester blir vedlikeholdt. Men slik er det nå blitt. Hvis du kjøper et spill på en windows-PC uten "genuine advatage" pass en gang i fremtiden, og ingenting fungerer -- vel, ikke noe lovverk som hindrer MS i å gjøre det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå