Gå til innhold

Koble ipod/pad til trådløst nettverk

Anbefalte innlegg

Hei

Har en kusine som for en stund siden fikk en ipod/pad i gave.

Denne greier vi ikke å koble til det trådløse nettverk.

Har brukt ett sekssifret passord på nettverket.

Er Sitecom

Med WPA

Har brukernavn og som nevnt ett passord.

Ikke tjans å koble til.

Dukker opp en sikret sitecom på ipaden, men får ikke koblet til.

Ser ut som den forlanger åttesifret passord.....

Nettverkadresse: 192.168.0.1

Er nesten praktisk talt umulig å komme inn på.

Selv bruker jeg ikke trådløst, men har trådløst i huset for de med bærbare maskiner.

For å komme inn på Nettverkadresse: 192.168.0.1

Må jeg koble fra og til på kabler både til og fra på modemet og den trådløse routeren.

Til vanlig er tlf stikket tilkoblet en speedtouch splitter - så fra den til modem - så fra modem til router.

Dette har fungert til den stasjonære maskin og noen bærbare maskiner.

Er vel de som ikke har kommet på det trædløse nettverk hos meg, muligens fordi det kreves ett åttesifret passord - og som nevnt har jeg ett sekssifret passord.

Igjen for å bytte dette ut så må jeg innom Nettverkadresse: 192.168.0.1

Har prøvd i ett par timer nå uten hell.

Som nevnt må den trædløse router kobles ut, og ledninger må kobles om.

Er heldigvis så sjeldent at jeg gjør dette, men har nå problemer med dette - i den sak for å komme inn på Nettverkadresse: 192.168.0.1

Mitt sekssifret passord er korrekt - har utallige kopier av dette både på minnepenn og nedskrevet.

Hvorfor forlanger da enkelte maskiner ett åttesifret passord for å komme inn på ett trådløst nettverk?

Noen med gode ideer og hjelp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er godt mulig Apple anser WPA med mindre enn 8 tegn til å være for usikkert.

Det vil være relativt enkelt å bruteforce seg inn på nettverket ditt som kun bruker 6!

Det er vel kanskje så enkelt som at du øker antall tegn fra 6 til 8 eller flere i routeren.

Tenkte tanken jeg også, men da må jeg som nevnt inn på Nettverkadresse: 192.168.0.1

for å gjøre forandringer, og dit kommer jeg meg ikke.

Hadde samme problem for ett par år siden, husker ikke helt hvordan jeg gjorde dette, men mener at jeg måtte koble fra routeren og bare bruke den stasjonære maskin med kabeltilknyttet modem for å komme inn på denne adresse.

Men har problemer med dette nå.

Blir vel nødt til å se etter en router som ikke bruker denne nettverksadresse hvis den finnes, har vært mye tull med dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...