Gå til innhold

Den store Playstationkaféen

CypheroN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nå fått en skikkelig ekkel lyd fra PS3'en, dette er ikke snakk om overoppheting eller noe sånt, for lyden kommer umiddelbart etter at man starter den. Faktisk forsvinner lyden litt når PS3'en blir varmere, og vifta går fortere. Jeg lurer på om vifta er løs, det kan i hvert fall se sånn ut utenfra, altså at den vingler litt vertikalt. Forslag til hva man bør gjøre?

En annen ting jeg legger merke til når jeg ser til venstre for vifta, hvor det er 4 horisontale "plater"(er ganske døv på hardware altså), og jeg kan se at den nederste plata er litt bøyd oppover på høyresiden, altså virker det som om den ikke sitter skikkelig fast eller noe sånt. Noen som gidder å sjekke på sin PS3 hvordan det skal se ut?

Hvor gammel PS3, og hva slags lyd?

Rundt ett år gammel, siste modellen som kom før slim. Lyden er ganske ulik vanlig viftelyd, og høres mer grov ut, som om noe sitter fast i vifta. Men når jeg ser vifta starte og avslutte ser det ut som om den fungerer greit, men det kan se ut som den sjangler litt vertikalt.

Om det er litt "brrrrrrrr" også blir den stille når den har gått litt, så er det oljen i vifta som kan være dårlig. Kan også være støv som har lagt seg på viftebladene og lager ubalanse.

Ville definitivt tatt kontakt med butikken for reklamasjon.

Nei, det er mer som en vifteovn. Og ja, tror nok jeg tar med maskinen til butikken. Noen tips til hvordan man kan få opp farta på prosessen hvis de sender den til reparasjon. Har vært gjennom det før, og det tok vel et par måneder eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Var bare å skru av knapp bak, og på igjen. Går sikkert inn i service-funksjon.

Ang. skade:

Tviler sterkt! Det er ikke bra for en vifte å gå på full guffe, det er jo nettopp dette som skjer. MEN det er jo snakk om noen sekunder, så den slites ikke ut på den tiden.

I verste fall kan PS3en bli så full av støv, og dermed komponentene såpass varme at den står slik HELE tiden. DET gjør nok skade.

Er nok ikke noe jeg kommer til å gjøre på min PS3 noe ofte, da jeg støvsuger området rundt alle konsoller, og i alle lufteåpninger ca. hver uke. (passer på barna ;) )

Men nå er nå iallefall litt luft fra de siste 18mnd blåst ut.

Lenke til kommentar

Etter å ha lest/sett to anmeldelser av Modnation Racers så er jeg overbevis om at det skal skaffes dag en! har fått gode karaktere, men ikke minst så har det 4 player splitscreen offline og 2 player splitscreen online.

Også kan man lage egne baner og style bilen. Genialt spill!

Lenke til kommentar

Spilte igjennom Nier igår,tok 60% quests og spilte 35timer.Spillet er utrolig bra og veldig undervurdert.Du merker fort at SE har vært med å utvikle Nier,grunnen av utrolig bra historie.

De som ikke vet hva det Nier handler om,spillet handler om Nier og Yona som har fått the black scrawl,og han gjør hva som helst for henne for å få ho en cure.Jeg skal ikke spoile for mye.

Men synes Nier holder samma epicnessen som FF7.Spillet har en utrilig bra gameplay,ikke noe likt de vanlige hack n slash spilla.Musikken i Nier er kanskje noe av det beste jeg har hørt i noen spill innenfor sjangern.

Du blir veldig involvert i historien,du reiser til slutt rundt med 2 andre personer som heter Kaine og Emil.På slutten av spillet,mot sistebossen får du oppleve en rekk overraskelser.

Anbefaler dette spillet hvis du liker god historie,du har 100% exploring muligheter nesten helt fra begynnelsen.

Lenke til kommentar

Jepp, det ser ut som spillet har fått hard medfart i media kontra av spillere. Ser at det er stort sprik mellom spillernes vurdering og anmeldernes vurdering på bl.a. Metacritic.

Usikker på om jeg kommer til å teste det selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...