Vamos Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Netshop med tilbud på Dualshock-kontrolleren til 350 kroner. Synd de tar 140 kroner i frakt. Lenke til kommentar
nortridge Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Hvis du synes PS3en lager mye støy, anbefaler jeg deg å skru opp lyden på spillet. ^^ Naboen er nok ikke tilhenger av slike forslag.. Noen her som har PS3 i skap ol. grunnet sjenerende støy fra vifta? Hvis man gjør det, kan den bli så varm at alt går til helvete? Hvilken PS3 har du? De første som var her, 60GB/40GB/20GB brukte 90nm CPU og 90nm GPU. Disse bruker svært mye strøm, og produserer derfor mye varme. Om du har en eldre PS3 vil jeg derfor anbefale deg å ta en kraftig runde med støvsugeren, og unngå å sette den på treflater, og ha mye luft rundt den. Min PS3 (80GB LBP bundle fra 2008) har 60 nm CPU og 60nm GPU, og gir ikke fra seg en lyd. Ja. Kanskje jeg skal ta og åpne den engang til. Bare denne gangen smøre på kjøleguffe på CPU. Hadde det bare ikke vært så jævla omfattende... Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Syns du at den bråker så mye at du må gå drasisk til verks? Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Kanskje denne kjølevifta funker? Lenke til kommentar
PSV Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Gjemmer bort min selv, men det er pga. disklesingstøy, irriterer meg grenseløst (250gb slim). Lenke til kommentar
nortridge Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Syns du at den bråker så mye at du må gå drasisk til verks? Kanskje det er jeg som irriterer meg unødvendig over dette?? Men jeg har en 360 også, og jeg kan ikke si at den bråker like mye. Kanskje denne kjølevifta funker? Jeg sitter da ikke med PS3 på fanget. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Omg... MÅ du sitte med PS3 på fanget pga den viften som han linker til da? Du KAN (regner eg med) sette viften under PS3'en UTEN å måtte ha den på fanget... Lenke til kommentar
Mala Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) Men altså...no veit eg ikkje ka folk legger i det å "gjemme bort" konsollen sin, men regner med folk veit at det å trykke bort konsoller i trange skap etc.ikkje er en særlig god idè. Spesielt mot disse varmere tider Endret 4. mai 2010 av Mala Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Ja, så en her som skjemst over støyen så han gjemte den godt bort? Det er nå det dummeste en kan gjøre. Lenke til kommentar
nortridge Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Omg... MÅ du sitte med PS3 på fanget pga den viften som han linker til da? Du KAN (regner eg med) sette viften under PS3'en UTEN å måtte ha den på fanget... Jeg har da ikke sagt at jeg MÅ sitte med den på fanget, Det var mer ment som en artig kommentar, derav smilyen. Hvis du ikke så det, så er den kjølevifta beregna på laptoper og ikke PS3. Kjedelig at jeg må forklare meg for sånne som deg. Men altså...no veit eg ikkje ka folk legger i det å "gjemme bort" konsollen sin, men regner med folk veit at det å trykke bort konsoller i trange skap etc.ikkje er en særlig god idè. Spesielt mot disse varmere tider Jeg har lest at det ikke er anbefalt, derfor la jeg inn et spørsmål i denne tråden for å være helt sikker. Svar har jeg nå fått av deg, så da vil jeg ikke vurdere å gjemme bort min PS3. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) Er da rart at du hadde planer om å gjemme bort maskinen din, da maskinen TYDELIGVIS tar inn luft (så kjølig som mulig) og pumper ut varm luft, så da sier det vel seg selv at å gjemme den bort i tv skap osv vil bare øke temperaturen da maskinen ikke får nok tilgang til luft og bruker varmere og varmere luft, og støyen vil bli høyere, og vifta vil gå på maks oftere. Og joda, er ikke bare du som kan kunsten å lese, eg SÅ at den er beregnet for bærbare pc'er, MEN eg trodde du hadde såpass store problemer (med maskinen) at du var åpen for de fleste muligheter, og eg tviler på at den viften hadde gjort saken verre. Endret 4. mai 2010 av LunaticFanatic Lenke til kommentar
nortridge Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Er da rart at " sånne som deg" hadde planer om å gjemme bort maskinen din, da maskinen TYDELIGVIS tar inn luft (så kjølig som mulig) og pumper ut varm luft, så da sier det vel seg selv at å gjemme den bort i tv skap osv vil bare øke temperaturen da maskinen ikke får nok tilgang til luft og bruker varmere og varmere luft, og støyen vil bli høyere, og vifta vil gå på maks oftere. Og joda, er ikke bare du som kan kunsten å lese, eg SÅ at den er beregnet for bærbare pc'er, MEN eg trodde du hadde såpass store problemer (med maskinen) at du var åpen for de fleste muligheter, og eg tviler på at den viften hadde gjort saken verre. Jeg ser den at temperaturen inne i skapet vil stige. Ganske logisk. Spørsmålet var jo om temperaturen vil stige så høyt at PS3'en vil ta skade av det. Jeg er selvfølgelig takknemlig for alle tips. Tilogmed denne vifta. Håper jeg ikke gir utrykk for å være utakknemlig for generelle tips, tiltross for manglende entusiasme. Vifta hadde nok ikke gjort saken verre, men jeg tviler på at den gjør saken bedre enn en vifte som er beregna for PS3. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Om maskinen blir varm nok, og tempen inne i skapet og ute (siden sommeren nærmer seg) blir høy nok så kan nok maskinen ta skade av det ja Lenke til kommentar
nortridge Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) Jeg ser forøvrig at du editerte post nr 1671 to ganger. For å svare deg på det du editerte bort: Beklager hvis jeg støtet deg ved å skrive "sånne som deg". Grunnen til det var at du hadde en ufin tone i innlegget ditt. Inlegget var heller ikke mye til hjelp for meg. Endret 4. mai 2010 av nortridge Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Ja, så en her som skjemst over støyen så han gjemte den godt bort? Det er nå det dummeste en kan gjøre. Det fikk meg til å tenke på ei dame som skulle få montert parabol av stefaren min. Hun syntes ikke den var noe fin så hun spurte om han kunne montere den under den innebygde balkongen. :!: Da har man skjønt lite... I tillegg var dette på ei hytte på fjellet. Anyway, den vifta jeg linket til var bare den første jeg kom på siden broren min kjøpte samme i går. Visste ikke at det finnes egne vifter til PS3. Forøvrig har jeg ikke noe støyproblem med min 80 GB. Lenke til kommentar
nortridge Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 http://www.modnet.no/product_info.php?cPath=200_138_147&products_id=2474&osCsid=a480fc71c9c692d20ac2f375d8c30905 Det er en vifte som er laget for PS3 phat. Ser ganske interessant ut Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Den viften har eg på min PS3, den syns å fungere bra, ikke bråker den noe heller.. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 http://www.modnet.no/product_info.php?cPath=200_138_147&products_id=2474&osCsid=a480fc71c9c692d20ac2f375d8c30905 Det er en vifte som er laget for PS3 phat. Ser ganske interessant ut Der ja... Der har vi løsningen for varme PS3 konsoller! 60gb PS3 min reagerer jeg litt på, men det er kanskje ikke så rart når den står inni en åpen-halvskuff og i tilleg så er det 25 grader i lufta om sommeren... Da er det da bare å sette den sånn at den får blåst vekk varmlufta... Lenke til kommentar
Cr1mson Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Er tilbake og lurer på noe igjen jeg! Hvis jeg skal bruke en pc skjerm istedenfor tv, tar jeg da en HDMI > DBI converter og bare setter den i skjermen? Får jeg HD kvalitet da? Ser det bedre/dårligere ut på en 32" med HD ready? Takker for svar :]. Lenke til kommentar
sib Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) PS2 spørsmål: Maskina vil ikke lese plata. Jeg mater i plata, fyrer opp maskina, og "Browser" skjermen kommer opp. Har lagt merke til at laseren som leser plata ikke er så bevegelig som jeg trodde den skulle vært. Men jeg vet egentlig ikke hvor bevegelig den skal være. (Dårlig forklart?) Spørsmålet mitt er egentlig om det er noen kjente årsaker til dette, og evt. en løsning som ikke krever å sende til reparasjon. Takk for svar. Edit: Det er den lille PS2'en det er snakk om. Endret 4. mai 2010 av mr_blue_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå