Gå til innhold

Den store Playstationkaféen


CypheroN

Anbefalte innlegg

Helt enig med deg. Jeg hoppa galant over AC3, men spilte 2'ern mye. Black Flag vil jeg påstå er et av de bedre i serien. Fortsatt litt ensformige følge-etter/lytte-på-oppdrag, og jeg skulle gjerne hatt flere religiøse og historiske koblinger da jeg synes det var noe av det kuleste med AC1 og 2..

Endret av Ham 550
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trua på Bound by flame? Ser litt ut sm Fable møter Dragon age. Lite blæst rundt spillet, som slippes på fredag.

 

Skal visst være en dæsj av Souls-spillene der også. Ser interessant ut, men det er et spill som er utviklet med begrensende midler, så forventer ikke all verden. Skal uansett bli spennende å lese anmeldelser av det. De bør vel begynne å rulle ut snart.

Lenke til kommentar

Er det sykt mye (mange timer) cutscenes i Ni No Kuni? Startet nå, og det føles som om 32 av de 35 første minuttene bare er cutscenes. Fortsetter det sånn, eller blir det til et spill etterhvert? Orker ikke flere spill med cutscenes etter cutscenes etter cutscenes. Vil spille, spille enda mer og enda litt til.

Lenke til kommentar

Er det sykt mye (mange timer) cutscenes i Ni No Kuni? Startet nå, og det føles som om 32 av de 35 første minuttene bare er cutscenes. Fortsetter det sånn, eller blir det til et spill etterhvert? Orker ikke flere spill med cutscenes etter cutscenes etter cutscenes. Vil spille, spille enda mer og enda litt til.

Prøv metal gear solid 2.

Lenke til kommentar

Blir vel litt avsporing, kanskje.. Men, jeg fatter ikke helt hva folk har imot Assassin's Creed 3 for.. Har selv rundet samtlige AC-spill med 100 % (ikke achievements), foruten 4-ern som jeg holder fortsatt på med, men kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen av at det skal være så dårlig..!? Koste meg kjempemye, jeg!

Lenke til kommentar

Cutscenes roer seg ned i Ni No Kuni. I begynnelsen er det naturlig nok flere av dem, da du skal bli introdusert for verdenen og karakterene.

 

Jeg spiller det selv for tiden og etter i underkant av ti timer spilt synes jeg det legges opp til at spillet skal være veldig repetativt (eller?). 9/10 kamper består av at jeg velger et monster og bare trykker på X om og om igjen, og måten spillet er bygget opp på i by nummer to (den arabiskpregede) ser ut til å være identisk med Ding Dong Dell; en person må reddes ved å reise tilbake til din egen verden for å finne hans soulmate, det er mennesker som du må gi entusiasme fra andre som har for mye, det er et utall fetch quests og - helt sikkert, dog jeg vet det ikke enda - en dungeon som du av en eller annen arbitrær grunn gå ned i for å avansere plottet. Hvis jeg skal gjennom et halvt dusin byer som alle følger samme formel blir det i overkant forutsigbart for min del.

Lenke til kommentar

Cutscenes roer seg ned i Ni No Kuni. I begynnelsen er det naturlig nok flere av dem, da du skal bli introdusert for verdenen og karakterene.

 

Jeg spiller det selv for tiden og etter i underkant av ti timer spilt synes jeg det legges opp til at spillet skal være veldig repetativt (eller?). 9/10 kamper består av at jeg velger et monster og bare trykker på X om og om igjen, og måten spillet er bygget opp på i by nummer to (den arabiskpregede) ser ut til å være identisk med Ding Dong Dell; en person må reddes ved å reise tilbake til din egen verden for å finne hans soulmate, det er mennesker som du må gi entusiasme fra andre som har for mye, det er et utall fetch quests og - helt sikkert, dog jeg vet det ikke enda - en dungeon som du av en eller annen arbitrær grunn gå ned i for å avansere plottet. Hvis jeg skal gjennom et halvt dusin byer som alle følger samme formel blir det i overkant forutsigbart for min del.

Er ikke så mange byer i Ni no Kuni, men det å reparere personers "brokenheartedness" er en sentral del av spiller, og et konsept både spillet og historien er bygget opp rundt, så det går naturlig nok igjen i hele spillet.

 

Kampene blir vanskeligere etter hvert. I hver by/område blir du introdusert for noe nytt som utvider gameplayet. Dog, det er kun bosskampene som er så vanskelige at du må være 110% fokusert. "Vanlige" fiender er som regel raskt unnagjort bare du er i høyt nok level. Dette synes ikke jeg er i overkant repeterentde og formularisk. Det er jo samme oppskrift som følges i 90% av RPG, og 80% av andre spill.

Er vel svært sjelden at du gjør en ting i et spill, for så å gjøre noe helt annet noen timer ut i spillet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har som JRPG-fan selvfølgelig ikke noe imot encounters, random eller ei, men hvis de bare består av å trykke på X blir det fort trøtte greier. F.eks. spilte jeg nylig gjennom HD-remaken av Final Fantasy X, der man hele tiden må bruke forskjellige karakterer mot forskjellige fiender samtidig som man må tenke på elementer og statuseffekter. Kanskje man kan stjele noe verdifullt fra fienden, kanskje fienden har en enemy skill man bør lære, osv. De små grå må jobbe litt i hver kamp og da holder det seg friskt. Det trenger ikke være så forferdelig vanskelig, men hjernen må ikke ligge helt i dvale heller.

 

Jeg kan legge til at for min del er dette en trend med Level 5 sine spill. Dragon Quest VIII f.eks. hadde den gode historien, suverent stemmeskuespill og stemning, herlig grafikk og musikk, men selve gameplayet og da spesielt kampene ble repeterende og trøtte, slik at jeg endte med å legge det på hylla etterhvert.

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

Ni no Kuni har tatt seg voldsomt opp etter en veldig tam start, men det fenger meg ikke så mye jeg hadde trodd det skulle gjøre. Jeg blir ikke sittende i 2-4 timer i strekk å spille. Holder som regel med en time om gangen. Hater stjernene, og de blinkene ikonene som viser at her er det mennesker med masse entusiasme og greier. Burde vært mulig å skru av disse kjipe greiene. Jeg er tross alt ikke et barn lenger, og har ikke bruk for disse tingene. I tillegg er bossene alt for enkle til nå, men de blir sikkert vanskeligere. Dør jo med en gang om man bruker litt magi, jo. Savner i tillegg det taktiske i kampsystemet. Nå er det jo bare å sende ut en liten jævlig og presse X gjentatte ganger, eller løpe rundt og sende fireballs i retning drittsekken, så er det ferdig rimelig kjapt. Det er jo ikke så morsomt. Jeg foretrekker helt klart et tur-basert kampsystem som krever litt tenking.

 

Men det må ta seg opp en god del om jeg skal spille igjennom det for per nå er det ikke bra nok. Jeg krever litt mer enn dette.

 

 

 

 

Dama spiller Trine om dagen, og jeg har aldri sett henne hverken kose seg eller leve seg så mye inn i et spill som hun gjør nå. Sitter jaggu meg timesvis å spiller, og akkurat det er sjelden kost. :green:

Lenke til kommentar

Enig der. Synes også selve gameplayet ble litt tamt, da spesielt i kampene, der 90% består av å velge riktig familiar og vente til den har gjort ferdig jobben. Synd, for jeg er stor fan av Studio Ghibli og det er et av de mest sjarmerende rollespillene jeg har vært borti. Det er egentlig en trend med Level 5, som i min erfaring har en tendens til å lage rollespill som er fantastiske på alle måter men med et trøttende gameplay.

Lenke til kommentar

Tror nå heller ikke at Ni no Kuni noen gang var tenkt som noe hardcore RPG hvor du må sette deg ned i noen timer for å studere alt av abilities, buffs, type matchups, osv. for i det hele tatt å ha sjangs i kamper da. ;) Det er laget for å være sjarmerende, med en god historie. Og der treffer den beinardt midt på spikerhodet. Det er jo selvfølgeli en smakssak, jeg og dama falt i alle fall pladask for spillet, vi satt sammen og spilte dette, ble vel mellom 4-8 timer hver kveld helt til vi var ferdig. :p

 

Nå likte faktisk jeg kampsystemet også da. Ja det er kanskje litt barnslig stil, men det er jo en stil hele spillet har, så det passer inn. Syntes også at det var mye bedre og mer innvolverende at man måtte løpe rundt og time angrep og forsvar, i motsetning til f.eks FF XIII hvor jeg ble så lei at jeg til slutt prøvde å unngå så mange kamper som mulig. Kampsystemet der var jo også bare å velge riktig paradigm og så spamme X, av og til bytte paradigms i vanskeligere kamper.

 

Da ser jeg mer frem til FF XV som virker å ha et mer aktivt system hvor du løper rundt og aktivt unviker og angriper. :D

 

Angående Trine så kan jeg godt forstå at dama di falt for det.Veldig godt og koselig spill å spille. Ikke for vanskelig å komme inn i, men ikke så lett at det ikke er noen utfordring, også er fargebruken og eventyrstilen veldig sjarmerende. Tror det er en kombinasjon jenter kan falle for, spesielt de som ikke er storgamere til vanlig.

 

Kan være verdt å prøve flere slike småspill som Journey, The Unfinished Swan, m.m. :)

Lenke til kommentar

FFXIII er heller ikke noe skinnende eksempel på et solid kampsystem, men jeg synes at selv der så ble jeg tvunget til å forholde meg litt mer aktivt til hva som skjer på skjermen. Du er nødt til å sjonglere paradigms i de aller fleste kamper for å vinne eller bare unngå å få en forferdelig dårlig tid, mens i Ni No Kuni kan jeg i 9/10 kamper slenge ut den samme lille tassen helt uten å se på fiendens element og så er det bare å vente, eventuelt trykke på X en eller to ganger hvis han bruker mer enn en tur. Jeg får f.eks. nesten aldri bruk for alle de fancy magiene mine og det er veldig sjelden jeg vinner fordi jeg valgte riktig element eller gjorde andre vurderinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...