Gå til innhold

Den store Playstationkaféen


CypheroN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ett lite spørsmål her, ser det er kommet en HD versjon av Final Fantasy X og X-2 nå. Jeg har knapt spillt moderne spill i serien før, dog skal det nevnes at jeg faktisk kjøpte FF XIII på PS3 mener jeg det var, ihvertfall det første med Lightening og gjengen. Spillte det faktisk noen timer men det ble ett spill som "sklei bort" da det egentlig ikke fenget så jævlig mye.

 

Hvordan stiller X og X-2 seg for en FF noob og/eller i forhold til FFXIII ? :p

 

Og kan jeg pille Vite versjonen om jeg kjøper PS3 utgaven, og samkjøre saves fra disse etc? Det er vel ønsketenkning?

Lenke til kommentar

FFX er min favoritt, faktisk. Og du kan fint spille det uten å ha noe forhold til serien, og det er utrolig mye bedre enn XXIII.

 

X-2 er dog et makkverk uten like.

 

Og det er ikke cross buy, ettersom jeg har forstått, men savefilene skal kunne funke både på Vita og PS3. Men da må du jo kjøpe en utgave på både PS3 og Vita.

Lenke til kommentar

Bah, ja nei det var jo for godt til å være sant. Ikke at Vita er dugende til å spilles på mer enn 30 min i slengen da...fy faen for en ergonomi. Leddgikt! Men det gjelder vel samtdlige håndholdte jeg har hatt..

 

Men hadde jo passet greit å hatt det på Vita sånn sett siden jeg skal bort i en ukes tid.

Lenke til kommentar

Bah, ja nei det var jo for godt til å være sant. Ikke at Vita er dugende til å spilles på mer enn 30 min i slengen da...fy faen for en ergonomi. Leddgikt! Men det gjelder vel samtdlige håndholdte jeg har hatt..

 

Men hadde jo passet greit å hatt det på Vita sånn sett siden jeg skal bort i en ukes tid.

kjøper du spillet på us psn så tror jeg det er til begge viss jeg ikke husker helt feil

Lenke til kommentar

FFX er et av de beste i serien og på et helt annet nivå enn XIII - et spill mange FF-fans hater - og i likhet med alle de andre FF så spiller det ingen rolle om du ikke har spilt et FF før. Samtidig tenker jeg at FFX er et spill man må bruke utrolig mange timer på om man skal gjøre alt - jeg tror ikke det er noe annet spill i serien som har så mye ekstramateriale - og det er et grafisk vidunder med kanskje det beste soundtracket som er laget til noe spill, så jeg ville ikke anbefalt å spille det på en liten håndholdt skjerm med knøttsmå høytalere som voldtar musikken.

Lenke til kommentar

 

Bah, ja nei det var jo for godt til å være sant. Ikke at Vita er dugende til å spilles på mer enn 30 min i slengen da...fy faen for en ergonomi. Leddgikt! Men det gjelder vel samtdlige håndholdte jeg har hatt..

 

Men hadde jo passet greit å hatt det på Vita sånn sett siden jeg skal bort i en ukes tid.

kjøper du spillet på us psn så tror jeg det er til begge viss jeg ikke husker helt feil

 

 

For reals? Må sjekkes ut! Men da er det vel problemer med å få spillt det på vita igjen, for der er det vel ett helevete å få til US PSN greiene på Vita.

Lenke til kommentar

 

 

Bah, ja nei det var jo for godt til å være sant. Ikke at Vita er dugende til å spilles på mer enn 30 min i slengen da...fy faen for en ergonomi. Leddgikt! Men det gjelder vel samtdlige håndholdte jeg har hatt..

 

Men hadde jo passet greit å hatt det på Vita sånn sett siden jeg skal bort i en ukes tid.

kjøper du spillet på us psn så tror jeg det er til begge viss jeg ikke husker helt feil

 

 

For reals? Må sjekkes ut! Men da er det vel problemer med å få spillt det på vita igjen, for der er det vel ett helevete å få til US PSN greiene på Vita.

 

http://www.ign.com/wikis/ps-vita/How_to_Switch_PSN_Accounts_on_PlayStation_Vita

 

Er viss ikke bare bare nei, mye mer bakvendt enn jeg hadde trodd :confused:

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

Sly Cooper er et fantastisk spill, så dere bør være glade hvis dere får det spillet :) Kjøpte det og spilte gjennom det på Vita og storkoste meg.

Trist at det solgte dårlig, lite sjanse for oppfølger.

Sony ga ut det og Starhawk på merkelige tider på året, pluss rett før større utgivelser, så de hadde skylden selv der. Men med tanke på at en Sly film er på vei, kan man håpe på at den slår an, da blir det oppfølgere på spill fronten også.

Lenke til kommentar

FFX er ålreit. Historien er jevnt over god, og karakterene er langt mindre irriterende enn de har vært i senere spill. Jeg husker jeg ble skuffet over hvor lineært det var da det kom ut, men etter FFXIII virker det nesten åpent. :p X-2 er ganske skrekkelig, dog.

Lenke til kommentar

Er ikke mange årene siden jeg spilte igjennom Final Fantasy X første gangen. Fikk en PS2 gratis av en kamerat når han kjøpte seg PS3, så da gikk det liksom greit. Storkoste meg som faen, og når jeg var ferdig løp jeg nesten på Gamestop for å kjøpe X-2, hadde ikke lest noe om det, men visste jo at det var en sequel. Og dæven så skuffa jeg ble. Aner ikke hvor langt jeg spilte, men det var ikke veldig langt. Sjeldent blitt så skuffet over et spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...