Gå til innhold

Den store Playstationkaféen

CypheroN

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg Dragons Dogma i går da jeg hadde et sig etter en action RPG.

På tross av rotete menyer, litt odd design og et litt vanskelig system å sette seg inn i kan jeg nå stolt meddele at rekorden min i å dø fra Dark Souls nå er overdådig tangert. Enten blir WTFPwna av noen øglefolk med pinner i en brønn eller så blir jeg systematisk misbrukt av noen banditter oppi et fjell på vei mot en hekseskog.

Endelig et vanskelig spill.

Er det noen som har spilt dette og kan komme med noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jupp! Kvalitetsmessig er de mer eller mindre likestilt, men jeg likte den japanske stemmen til blandt andre Oliver best. Er forøvrig veldig fornøyd med at det er valgfritt i det spillet. Sub eller dub burde vært valgfritt i slike spill for lenge siden.

Enig, men akkurat Ni No Kuni kommer jeg til å spille på engelsk da jeg har stor sans for den walisiske stemmen til Drippy.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jupp! Kvalitetsmessig er de mer eller mindre likestilt, men jeg likte den japanske stemmen til blandt andre Oliver best. Er forøvrig veldig fornøyd med at det er valgfritt i det spillet. Sub eller dub burde vært valgfritt i slike spill for lenge siden.

Enig, men akkurat Ni No Kuni kommer jeg til å spille på engelsk da jeg har stor sans for den walisiske stemmen til Drippy.

Hehe, sant det, den stemmen er et godt argument for å velge engelsk. Hadde derimot en av stemmeskuespillerne vært Liam O'Brien ville valget vært enkelt, da hadde jeg helt soleklart valgt engelsk. Synes han er en av de beste stemmeskuespillerene. ;)

Lenke til kommentar

Ser at Ni no Kuni er aktuell igjen. Har endelig tatt mot til meg, og trosset prinsippene om at Jrpg ikke er noe som helst for meg. Som Ghibli-fantast MÅ jeg bare få med meg alt de gir ut. Veldig kort inn, men det ser meget lovende ut! Liker veldig godt kartet man beveger seg på, og det faktum at man kan se fiendene før trefning, et av mine store ankepunkt mot slike spill tidligere. Vi får se om jeg går lei av at det er så vanvittig kamp-basert, eller om det som faktisk ser ut til å være ganske så omfattende kamp-strategier fenger i lengden. Fantastisk grafikk og animasjon, seff, og musikken er som vanlig midt i blinken. Gleder meg til fortsettelsen, og nyter hvert øyeblikk!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Rart med det, men da jeg var yngre var JRPG noe som var helt uaktuelt å spille. Det så både kjedelig og merkelig ut. For noen år siden bestemte jeg meg derimot for å gi sjangeren en sjanse, og kan ikke si jeg angrer i dag. Noen av mine beste spillopplevelser er faktisk JRPG i Ni No Kuni og Xenoblade (hvis man kan kalle Xenoblade JRPG da). Liker faktisk de litt sukkersøte historiene og den avslappende stemningen spillene har. Skiller seg ut fra de mange actionspillene jeg ellers spiller.

Nå venter jeg på Tales of Symphonia HD Collection som kommer senere denne måneden. Har aldri spilt dem før da de kom ut før jeg ville gi sjangeren en sjanse, men likte både Tales of Graces og Xillia, så forhåpentligvis liker jeg Symphonia også.

Lenke til kommentar

Huff, kanskje jeg også er i ferd med å bli "korrumpert..." Ser veldig godt hva du mener med de "sukkersøte historiene og den avslappede stemningen" - balanserer samtidig med Last of Us som den fullstendige motpol, og det funker veldig bra! Minner meg om den optimale sammensetningen jeg hadde da jeg for lenge siden spilte Jak & Daxter samtidig med Silent hill 2...

Ni no Kuni har sjel og hjerte i massevis - fantastisk stemningsfullt! Nesten som å spille en interaktiv film regissert av Hayao Miyazaki!!

Lenke til kommentar

Ni no Kuni har sjel og hjerte i massevis - fantastisk stemningsfullt! Nesten som å spille en interaktiv film regissert av Hayao Miyazaki!!

Og der har du det som virkelig gjør det til et knakende godt spill, og min favoritt fra fjoråret. Spill med skikkelig sjel og hjerte er det så skuffende langt mellom, men det gjør samtidig at følelsen blir så mange ganger mer ettertraktet når jeg endelig finner et slikt spill.

Det er en type spill som Nintendo lenge har vært best på, med Mario, Zelda og de andre kjente figurene vi kjøper og spiller om og om igjen. Sony virker dog å kunne spise seg inn på det feltet hvis de fortsetter trenden de har hatt i det siste med spill som Ni no Kuni.

For mange spill virker som de har blitt satt sammen fordi skaperne sikkert tenkte at "Å, dette ville være kult." eller "Dette ville være kontroversielt.". Og de blir jo ofte gode spill, jeg mener ikke å si noe annet, men man merker at spillet ikke har så mye sjel, kanskje rett og slett fordi de prøver å være for mye, hvis dere skjønner hva jeg mener.

Merker også forskjellen tydelig i HD versjonene av gode gamle spill som har blitt så populært. For meg har det i alle fall vært slik at det i det siste har vært akkurat de spillene jeg har kost meg mest med å spille, men vet jo ikke om andre føler det samme. Nostalgi kan også spille litt inn der.

Uansett så håper jeg virkelig Studio Ghibli blir med på å lage flere spill. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...