Deppss Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Synes det er bae lattelig å ikke ha bakoverkompatible ps4 maskiner. Vil tro det er mer å tape på å ikke ha det... Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Synes det er bae lattelig å ikke ha bakoverkompatible ps4 maskiner. Vil tro det er mer å tape på å ikke ha det... Det er ekstremt uheldig ja, jeg håper ryktene om at den neste Xbox maskinen er bakover kompatibel For det er en lang liste med spill denne generasjonen jeg ikke har fått spilt enda... Lenke til kommentar
Mala Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Hadde vært fint å endelig kunne stue bort de gamle maskinene ja. Kampen for tilværelsen er knallhard i stereobenken min. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Det er ekstremt uheldig ja, jeg håper ryktene om at den neste Xbox maskinen er bakover kompatibel For det er en lang liste med spill denne generasjonen jeg ikke har fått spilt enda... Om det viser seg at den er det, blir den egentlig mye mer interessant for meg enn PS4. Jeg har ingen Xbox, så da ville jeg jo fått 2-for-1, og kunne plukket opp en del titler jeg gikk glipp av i denne generasjonen. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Om det viser seg at den er det, blir den egentlig mye mer interessant for meg enn PS4. Jeg har ingen Xbox, så da ville jeg jo fått 2-for-1, og kunne plukket opp en del titler jeg gikk glipp av i denne generasjonen. Ja, og det kombinert med at Microsoft om en skal tro på ryktene vil satse hardt på app applikasjoner kan gjøre det til et bedre alternativ for endel. Om en kan kjøre Canal Digital/Viasat/RiksTV inn i Xbox som ryktet har det til med 2 HDMI innganger så har en plutselig en total løsning på flere ting. Noe PS4 så langt ikke ser ut til å få...men rykter er rykter. Personlig går jeg vel på samme smell som hver gang å kjøper begge Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Nå sier ryktene at neste Microsoft-konsoll heller ikke blir bakoverkompativel, men. Får snart vite det, regner jeg med. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Ryktene sier begge deler. Det er jo ganske problemfritt rent teknisk, men det er klart at ekstra maskinvare dytter prisen oppover. Uten å være altfor skråsikker vil jeg imidlertid gjette på at den ikke er bakoverkompatibel, og at innmaten ellers vil være veldig lik, om ikke nøyaktig like, den man finner i PS4. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Jepp, men de (jeg synes ser ut som ihvertfall) seriøse ryktene om neste Xboxen sier at den ikke vil være bakoverkompatibel, noe som stemmer godt med ryktene om at Microsoft vil gi ut en lavpris-konsoll som kan spille 360 spill (litt som det Nintendo gjorde med Wii nå, kanskje?). Regner med at innmaten blir så og si helt lik som i PS4. Nå sier jo ryktene at annonseringen av konsollen ble flyttet fra april til mai pga annonseringen av PS4, og selv om det er veldig vanskelig å si akkurat hvorfor, kan det tyde på at de må gjøre noen raske forandringer, som f.eks mer RAM som også Sony tydeligvis gjorde mot slutten før annonseringen. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Mye mas om bakoverkomp på PS4 maskinene her nå. Hva skjer (skjedde) med Cloud(?) spillingen av gamle PS3 spill feks? Ble det ikke noe av det, eller er det samme sak? Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Det er både og.. Nyere PS3 konsoller er ikke PS2 kompatibel. Du kan kjøpe PS2 spillet GTA san andreas på PSN, men da er det ikke et PS2 spill, men bare et spill. Men du kan ikke spille det når du har det fysisk på plate til PS2. Merker jeg blir provosert bare av tenkte på det. Sitter faktisk i den klemma nå med en PS3 60GB som ikke funker. Lenke til kommentar
bjornhelge Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 cloud er noe drit.... så det skal jeg ikke berøre i det hele tatt... hadde vært fint med bk, men har plass til ps3 og ps4 i stereobenken Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Mye mas om bakoverkomp på PS4 maskinene her nå. Hva skjer (skjedde) med Cloud(?) spillingen av gamle PS3 spill feks? Ble det ikke noe av det, eller er det samme sak? Ps4 er ikke ute enda, Cloud er når man lagrer noe og det er i nettet, sån at visst ps3 ødelegges har du fortsatt filen. noe som er ekstremt nyttig med mobiler , og blir veldig nyttig med andre maskiner etter årene. Og Ps4 vil bruke cloud til og streame ps1 ps2 og 3 spill på ps4. Men Sony har kjøpt noe ganske intressant som vil revolusjonere måten vi spiller på, gaiko trur jeg det heter. Lenke til kommentar
bjornhelge Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 jepp akkurat gaika=cloud... og det har jeg ikke noe trua på. eneste jeg ikke liker med nye ps4... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 Gaikai blir visst en slags "game streaming" tjeneste, der man kan spille spill mens man laster dem ned. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 Ikke helt Gakai streamer rett og slett en video av det du spiller. Ingen fysisk nedlasting, men se på det som en måte å styre alt som skjer i en youtube-video. Du trykker på en knapp på håndkontrolleren, det signalet sendes over internett til en server som "trykker på knappen" hos seg. Serveren sender videofeed av dette tilbake til deg. Onlive gjør jo dette i dag, så det er jo ikke banebrytende teknologi, det eneste fysiske kravet er en bra bredbåndslinje så kan du spille superspill i supergrafik uten å ha et perverst oppsett (sett fra en pc-spillers perspektiv). For min del driter jeg i bakoverkompatibilitet, det er et par spill jeg kommer til å spille av nostalgiske årsaker, men jeg er ganske sikker på at flere av dem vil skuffe meg ("hakka animasjonene virkelig så jævlig?", "var grafikken seriøst så dårlig?" og ikke minst "fy faen så dårlig smak jeg hadde for ti år siden - dette er jo rævva!") Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Min personlige erfaring: Bakoverkompatibilitet er viktig helt til jeg sitter med den nye konsollen. Da spiller jeg nyere spill og ingen gamle likevel. Jeg har ikke spilt et PS2-spill på PS3, så jeg kommer neppe til å savne PS3 støtte på PS4 1 Lenke til kommentar
Avean Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Satt i en SSD jeg ikke brukte i PS3'en og fikk litt bakoversveis over forskjellen. Knapt loading i spill lengre og maskinen er dønn stille og da mener jeg HELT stille. Man hører kun blu-rayen når den er ibruk. Hjelper ikke å sette i high-end SSD siden det er bare en SATA1 kontroller i PS3'en, men har du en gammel ssd liggende så vil det være 100x bedre. Var bare en råtten 5400rpm disk som stod i fra før av. Anbefales sterkt! Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Gjorde det samme i forrige uke med ps3'n jeg fikk i posen, gikk noe raskere under systemoppdatering og lengre kom jeg ikke... Lenke til kommentar
Bruker-146784 Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 (endret) Starter på Soul Sacrifice nå (anmeldelseskopi). Endret 29. april 2013 av fantomena Lenke til kommentar
samco Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Pacher mener at thropys på ps3 ikke vill følge over til ps4 pga et helt nytt psn system. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå