Gå til innhold

Den store Playstationkaféen

CypheroN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner.

Men jeg vil ikke akseptere at et spill MÅ ha mods for å bli bra, det skal være bra den dagen jeg kjøper det, så får brukergenerert innhold heller komme som en ren bonus.

Skyrimen på min PS3 gikk rett i bruktkassa ikke lenge etter innkjøp - var pokker så skuffa, men jeg synes også selve hypen av spillet hadde gitt meg for store forhåpninger som ikke innfridde i det hele tatt. Ingen mods i verden kunne bedret det inntrykket og alle bugsene var siste spikeren i kista for min del fordi de rett og slett beviste at utvikler ikke gadd å kvalitetssjekke eller korrigere pruduktet sitt fordi det var viktigere å få det ut på markedet så de kunne tjene penger.

(Men når det er sagt så er PS3 den vanskeligste konsollene å programmere på siden den har en latterlig komplisert infrastruktur basert på info fra en fyr som hadde jobbet i bransjen - finner ikke intervjuet atm. Får håpe det er hold i at neste generasjon konsoller kommer med utbyttbare deler som RAM og grafikkort og generasjonen etter det er streaming/onlive-basert..)

Endret av Bjellesau
Lenke til kommentar

Skjønner.

Men jeg vil ikke akseptere at et spill MÅ ha mods for å bli bra, det skal være bra den dagen jeg kjøper det, så får brukergenerert innhold heller komme som en ren bonus.

Jeg hadde heller ikke akseptert at et spill MÅ ha mods for å bli bra. Men, mods kan gjøre et spill bedre, legge til ting, eller også forandre på det totalt, legge til nye spillmoduser osv (Day Z f.eks).

Lenke til kommentar

Jeg føler personlig at utviklingen har gått litt feil vei fra Daggerfall - Morrowind - Oblivion - Skyrim.

Svært mye av de kule tingene man hadde før er jo borte : Klatre opp vegger (egen ferdighet ) , å kunne fly bare for å nevne noen .

Daggerfall hadde jo også svært kule (men buggete) random genererte dungeons og sinnsykt mye man kunne gjøre.

Det positive med de nye Elders Scroll spillene er jo bedre grafikk og innimellom spennende dungeons, men ofte får man følelsen av at nivådesignet er enveis (fra a til b ). Jeg kjedet meg i alle fall en god del med de siste spillene etter Daggerfall hovedsakelig pga skalering av nivå hos fiendene dine.

Lenke til kommentar

Skalering av lvl hos mobs er min største issue med de siste spillene. Jeg husker godt først gangen jeg møtte en Daedra i Daggerfall. Det var instakill i feil favør. :)

Oblivion var vel den verste, mens det i Skyrim så vidt jeg vet brukes litt samme teknikk som i Fallout 3. Det betyr at det fortsatt er lvl-scaling, men at de ikke forandrer seg nevneverdig etter at man har besøkt et område første gangen. Likevel føles det veldig kunstig å bli utrolig mye mektigere, men samtidig slite mot samme type monster og slakte drager forholdsvis greit første timen i spillet.

Lenke til kommentar

Fordi det var prat på konsoll vs pc av et VELDIG modbart spill. Har ikke spilt Oblivion med mods selv, men spilte Skyrim og kunne ikke tenke meg å spille det uten mods igjen. Men nå er Skyrim et elendig spill på PS3 og da, dessverre.

Oblivion med mods krasjer på PC det også, hvertfall på min PC

Dersom jeg skal ungå at det krasjer må jeg gjøre en del instillinger.

Dessuten hvis jeg kjøper ett spill så forventer jeg at det skal funke på plattformen jeg kjøpte det til uten å bruke mods og å stille inn på grafikkkort etc.

Ikke misforstå meg

Jeg spiller mest på pc for tiden fordi konsollene henger håpløst etter, men velger ikke konsoll bort fordi

fanboy basen til pc er større en konsoll basen eller noe slikt teit.

Jeg spiller på alle plattformer så lenge det er morro og gir meg underholdning.

Så ja det hender jeg drar fram wiien for å spille smash bros, xboxen for å spille plants vs Zombies

eller ps3 for å spille ett eller annet ps3 ekslusivitivt.

Bare lei fanboy pratet med at pc er superior in all cases argumentet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...