Gå til innhold

Den store Playstationkaféen

CypheroN

Anbefalte innlegg

Puppeteer ser stilig ut. Det samme gjør for så vidt mange av Vita-spillene. På dette punktet må jeg si at Via har en særdeles spennende lineup.

Hvor var MS i år egentlig...dem hadde vel ikke en dritt å vise regner jeg med.

De har nok av spill å vise frem, men Microsoft har historisk sett aldri vært særlig store på Gamescom. Det nærmeste man kommer en stor annonsering fra den kanten er Fable III i 2009. I 2010 og 2011 var bestod Microsofts presentasjoner av oppgulp av E3-spill. Av de mindre messene har de vanligvis vært mer med på GDC og PAX East/Prime enn Gamescom.

Microsoft hadde ikke særlig mange overraskende overraskelser (spill) på E3 heller. Alt var åpenbart. Sony kom med splitter nye IPer, selv når vi er på slutten av denne generasjonen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Microsoft hadde ikke særlig mange overraskende overraskelser (spill) på E3 heller. Alt var åpenbart. Sony kom med splitter nye IPer, selv når vi er på slutten av denne generasjonen.

Lococycle, Matter og Ascend? Og selv om det ikke var en ny IP, så var det mange som ble overrasket over at Gears of War Judgement ble annonsert ut av intet. ...men det er sant at det var få store overraskelser på E3. Kanskje fordi Forza Horizon(GDC12), Halo 4(E311) og Fable: The Journey(E311) hadde blitt annonsert på forhånd?

Det er også sant at Sony har vært flinke til å annonsere nye (discbaserte) IP-er det siste halvåret, men så må vi også huske på at alle disse spillene kommer til å bli lansert i 2013 eller senere. Foreløpig har bare MS vist frem Gears of War Judgement av de spillene de planlegger å gi ut i 2013, og da blir den sammenligningen litt feil. Vi vet for eksempel at Ryse fortsatt er under utvikling, og at MS Vancouver og Lionhead arbeider med nye IP-er. Vi vet bare ikke om når de kommer til å bli lansert eller til hvilken konsoll(360 eller 720). Sjansen er jo stor for at det kan komme en ny xbox i 2013, og det kan tenkes at de ønsker å vente med annonseringene til etter at Judgement har blitt lansert.

Uansett så fortjener Sony ros for de spillene de har vist frem både på E3 og Gamescom, det er jeg fullstendig enig i. Jeg synes spesielt at de gjorde en god jobb med å gjøre Vita fristende igjen på Gamescom. Gudene vet at den trenger det.

Lenke til kommentar

Skulle ønske verdenen var mer åpen, ikke bare en gate man kun gå til høye eller venstre i. Skulle også ønske det var mer fokus på realistisk overlevelse. Men ser kult ut, så holder øynene åpne for det. Alt som er bekreftet angående release er høst 2012.

Ok takk. Skal nok kjøpe meg det rett og slett fordi den biten med pomeranians som har seg å unlocke en hel haug med dyr appellerer til meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Lococycle, Matter og Ascend? Og selv om det ikke var en ny IP, så var det mange som ble overrasket over at Gears of War Judgement ble annonsert ut av intet. ...men det er sant at det var få store overraskelser på E3. Kanskje fordi Forza Horizon(GDC12), Halo 4(E311) og Fable: The Journey(E311) hadde blitt annonsert på forhånd?

Det er også sant at Sony har vært flinke til å annonsere nye (discbaserte) IP-er det siste halvåret, men så må vi også huske på at alle disse spillene kommer til å bli lansert i 2013 eller senere. Foreløpig har bare MS vist frem Gears of War Judgement av de spillene de planlegger å gi ut i 2013, og da blir den sammenligningen litt feil. Vi vet for eksempel at Ryse fortsatt er under utvikling, og at MS Vancouver og Lionhead arbeider med nye IP-er. Vi vet bare ikke om når de kommer til å bli lansert eller til hvilken konsoll(360 eller 720). Sjansen er jo stor for at det kan komme en ny xbox i 2013, og det kan tenkes at de ønsker å vente med annonseringene til etter at Judgement har blitt lansert.

Uansett så fortjener Sony ros for de spillene de har vist frem både på E3 og Gamescom, det er jeg fullstendig enig i. Jeg synes spesielt at de gjorde en god jobb med å gjøre Vita fristende igjen på Gamescom. Gudene vet at den trenger det.

Jeg er enig i at Microsoft har gjort en bra jobb med eksklusive arkade spill. Men det er som sagt arkade spill. Jeg og mange andre vil ha store eksklusive nye IPer. Ikke bare samme greia hele tiden. Angående det som ble annonsert på forhånd annonserte også Sony mange spill på forhånd. Blant annet God of War: Ascension, The Last of Us og PS All-Starts Battle. Ellers ble Gears: Judgement lekket ut flere dager før E3 av GameInformer.

Det er flott at Microsoft har mange 1st party studioer i arbeid på spill til den neste Xboxen. Men det har jo Sony også. Å si at grunnen for at Microsoft ikke har kommet med noen store nye AAA eksklusive IPer er fordi vi er på slutten av denne generasjonen er bare tull. Sony er også på slutten av denne konsoll generasjonen, likevel kommer de med store nye AAA eksklusive IPer.

Eneste spill jeg skal ha til min Xbox 360 de neste 6 månedene er Halo 4. Ellers kommer det sikkert noen arkade spill.

Lenke til kommentar

Det er flott at Microsoft har mange 1st party studioer i arbeid på spill til den neste Xboxen. Men det har jo Sony også. Å si at grunnen for at Microsoft ikke har kommet med noen store nye AAA eksklusive IPer er fordi vi er på slutten av denne generasjonen er bare tull. Sony er også på slutten av denne konsoll generasjonen, likevel kommer de med store nye AAA eksklusive IPer.

Dette vet vi akkurat nå:

1. Microsoft har kun annonsert Gears of War Judgement for 2013. Det blir attpåtil lansert i mars. Det er bemerkelsesverdig mtp at serien tradisjonelt har blitt gitt ut om høsten. Det betyr at vi har to sannsynlige utfall.

A) Gears of War Judgement er det siste storspillet før den neste xboxen blir lansert. Epic har for så vidt nevnt at de ønsket å lansere et nytt Gears-spill før den neste generasjonen startet.

B) Judgement er et av flere storspill som blir lansert til 360 neste år, og at MS kommer til å annonsere flere spill enten i år(VGA?) eller neste år (GDC/E3).

Mtp på ryktestrømmen rundt Xbox 3 er jeg nesten sikker på at det første alternativet blir det som faktisk kommer til å skje.

2. Av 2013-spill eller senere har Sony annonsert God of War Ascension, Beyond, The Last of Us og Puppeteer. I tillegg ser det ut til at Sly 4 kan ha blitt utsatt til 2013. Dersom du tror at alle disse spillene kommer til å bli lansert i løpet av årets to første kvartal så lever du i en drømmeverden.

Sannsynligheten er altså større for at Xbox 3 blir lansert i 2013 enn at PS4 blir det. Og om Xbox 3 ikke blir annonsert, så kan vi i det minste vente oss en del 360-relaterte annonseringer. For du er vel enig i at MS ikke kommer til å nøye seg med å lansere et spill på vårparten av året, og deretter si seg fornøyd?

Edit: Det er for så vidt sant det du sier om E3-spillene til Sony. Da var kanskje ikke konferansen så utrolig overraskende likevel? Judgement ble for øvrig ikke lekket ut. Det var coverhistorien til Game Informer. Slike ting skjer ikke uten at det foregår et samarbeid mellom magasinet og utgiveren.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Å kjøpe eller ikke kjøpe Vitaen står og faller på spillene som kommer. Så langt er det ingenting som interesserer; de eneste gode spillene er gitt ut tidligere og jeg har dem allerede på større formater.

De eneste titlene jeg potensielt kan være interessert i er Tales of Innocence R (JRPG-klassiker fra PS2 som aldri er blitt utgitt på engelsk før) og Ys IV (ditto).

Lenke til kommentar

Da har jeg unnagjort en liten bit av Sleeping dogs. Spillet er langt fra perfekt, men det er befriende å kunne slåss Assassins Creed Stylei en GTA-klone og spillet har absolutt møtt mine forventinger.

Siden jeg har vært i Hong Kong en rekke ganger kjenner jeg igjen flere deler av byen selv om de er plassert litt rart i spillet i forhold til virkeligheten.. Jeg gir det en 8/10 og absolutt verdt å prøve.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor skal man kjøpe en Vita når mobilen takler samme spill?

Hvorfor kjøpe en PS3/360 når laptopen takler samme spill?

Her må jeg nok arrestere deg litt, for dette stemmer ikke altid.

Feks Oblivion er så buggete på pc at det krasjer hvert kvarter for meg.

Mens konsoll versjonen så har jeg ikke hatt det problemet så da driter jeg egentlig litt i at pc versjonen har bedre grafikk og ditt og datt når jeg får mer spillglede av å faktiskt kunne spille spillet uten iriterende avbrytelser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...