Topguy Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 Som jeg skrev lengre opp her så vurderer jeg å kjøpe Hauppauge! HD PVR Gaming Edition - 1440 Men er det noen som vet om jeg har en data som takler dette, og en TV som har riktige tilkoblinger? PC:http://gyazo.com/795...0b0b904a807b994 TV: http://gyazo.com/6f5...1dae89eb78227fe Dataen var den billigste jeg fant i 2009 og kostet meg 2795 kr, ingen kommentarer Selv en billig PC ifra 2009 har nok en USB2.0 kontakt. Og TV'n din har "component in" så burde ikke være noe problem. 1 Lenke til kommentar
kong_gabby Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Har endelig fått PVR'en i hus, og med god hjelp fra youtube tror jeg at jeg har fått koblet det meste riktig. Men så sitter jeg med noen "ekstradeler" som jeg ikke finner ut av. Hvor skal disse to kobles til? De kommer fra den kabelen som er "én kabel som splittes til tre" (ikke den sammenklistrede svære jævelen), og da har jeg koblet til den ene av disse tre splittkablene til PS3'en, der jeg tidligere hadde koblet til en vanlig rød-gul-hvit. Det eneste som er koblet til PS3'en nå er strøm og "den ved siden av", som jeg nettopp nevnte. Har naturligvis fått med bruksanvisning, men figurene der er som vanlig helt verdiløse. Finner ikke engang noe som ligner på de to "ekstra" klossene på bildet jeg linker til. Er de overflødige? Innbiller meg at noe kanskje kan være hdmi, men jeg er helt grønn. Wall og text ended. Lenke til kommentar
Nemesis T Virus Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Jeg har også en PVR og tror ikke de skal brukes. 1 Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 (endret) Snip Fikk du ikke med slike? Vet ikke om du kjøpte "gaming edition" eller den vanlige. Men alt eg har plugget i er disse. Ett sett går fra boksen til TV'en. Og det andre går også fra boksen og til PS3'en da ene enden er slik at den går inni PS3'en bak og den andre enden, slik som på bildet. Når eg tenker over det så måtte eg faktisk kjøpe den Component saken utenom.. EDIT: Eg roter fælt nå, ledningen eg kjøpte utenom er en slik som ovenfor men i andre enden er den ikke HDMI, men en slik.. De fargede går da i de nederste hullene på boksen(fargekoder på hele gjengen) og andre enden såklart i PS3'en. Endret 30. mai 2012 av LunaticFanatic 1 Lenke til kommentar
kong_gabby Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Jeg har også en PVR og tror ikke de skal brukes. Ok, takk, da prøver jeg uten disse når jeg kommer hjem i kveld. Regner med at jeg ikke kan ødelegge noe så lenge jeg bruker riktig strømtilførsel, så da skader det ikke å prøve uten de to. Lenke til kommentar
kong_gabby Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Snip Fikk du ikke med slike? Vet ikke om du kjøpte "gaming edition" eller den vanlige. Men alt eg har plugget i er disse. Ett sett går fra boksen til TV'en. Og det andre går også fra boksen og til PS3'en da ene enden er HDMI og den andre, slik som på bildet. Når eg tenker over det så måtte eg faktisk kjøpe den Component-HDMI utenom. Den der ligner på den sammenklistrede jævelen. Jeg har koblet til den, både i PVR og i TV. Har koblet til alt (?) som kan kobles til, både "oppe" og "nede" på PVR'en. De blir 4 + 4 = 8 kabler koblet til i PVR. Den sammenklistrede jævelen er koblet til der jeg hadde de fargede PS3-kablene tidligere, på TV'en, og så har jeg jo den tre-splittede som går fra PVR til PS3, hvor de to siste kablene fra splitten ikke er tilkoblet noe sted ennå. Lenke til kommentar
kong_gabby Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 (endret) Edit (igjen): tror alt skal være greit nå, Men, ting ser litt annerledes ut på PS3'en nå, med tanke på størrelse på info-bokser osv. Er det vanlig? Noe jeg kan gjøre for å få tilbake det opprinnelige oppsettet? Endret 30. mai 2012 av LHUS Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 (endret) http://www.psvid.be/...ally-announced/ Jadda. Enda et nytt Ratchet And Clank spill som skal komme til PS3! Å folk skjønner ikke hvorfor jeg hører hjemme hos Sony, når de annonserer spill i hopetall som er eksklusive! Leste og at det kan komme Kingdom Hearts HD, vises blant annet på E3. Da er det bekreftet at jeg skal legge vekk maskiner og skal fokusere mest på PS3/PC comboen resten av året og neste år! Endret 31. mai 2012 av iToMaN Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Kult. Liker R&C-serien. Har ikke spilt det siste, men det er fordi det er et multiplayerspill. Er Kingdom Hearts bra? Har lurt på å kjøpe det, men har vært så usikker. Om det kommer en HD-utgave venter jeg ihvertfall til den kommer. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Edit (igjen): tror alt skal være greit nå, Men, ting ser litt annerledes ut på PS3'en nå, med tanke på størrelse på info-bokser osv. Er det vanlig? Noe jeg kan gjøre for å få tilbake det opprinnelige oppsettet? Alt er skikkelig hos meg, bortsett fra litt blassere farger og litt "lavere" lyd siden eg må ha tv'en på Component for å få bilde opp når Haupauggen står på. Men har du fortsatt samme oppløsning osv? Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 http://www.psvid.be/...ally-announced/ Jadda. Enda et nytt Ratchet And Clank spill som skal komme til PS3! Å folk skjønner ikke hvorfor jeg hører hjemme hos Sony, når de annonserer spill i hopetall som er eksklusive! Leste og at det kan komme Kingdom Hearts HD, vises blant annet på E3. Da er det bekreftet at andre maskiner blir lagt på hylla og skal fokusere mest på PS3/PC comboen resten av året og neste år! Herlig! Håper det blir dual PS3/Vita release og at Insomniac er ved roret. Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 http://www.psvid.be/...ally-announced/ Jadda. Enda et nytt Ratchet And Clank spill som skal komme til PS3! Å folk skjønner ikke hvorfor jeg hører hjemme hos Sony, når de annonserer spill i hopetall som er eksklusive! Leste og at det kan komme Kingdom Hearts HD, vises blant annet på E3. Da er det bekreftet at andre maskiner blir lagt på hylla og skal fokusere mest på PS3/PC comboen resten av året og neste år! Yay! Herlig nyhet, elsker Ratchet & Clank serien. De spillene skaper så utrolig mye spillglede i meg. Eneste negative er at den får den *&%¤# online delen som alle dagens spill så absolutt skal ha. Lenke til kommentar
kong_gabby Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Alt er skikkelig hos meg, bortsett fra litt blassere farger og litt "lavere" lyd siden eg må ha tv'en på Component for å få bilde opp når Haupauggen står på. Men har du fortsatt samme oppløsning osv? Oppløsninga må være en helt annen, men jeg aner ikke hva den var tidligere. Ifølge ArcSoft er den på 1280 x 720 nå. Men det som plager meg mest er at videokvaliteten er helt horribel. Formatet er .M2TS, helt ukjent for meg. Hvis jeg prøver å endre til .MP4, så endrer jeg også fra PS3 til Xbox. Xbox blir gult istedenfor PS3. Kvaliteten er veldig lav både i ArcSoft og ikke minst i VLC. Hakker så mye at det er bortkastet å gjøre opptak. Er det noen innstillinger jeg kan endre på? Endre bitrate muligens? Da jeg endret skjerminnstillingene på konsollen huket jeg av for både 576p og 720p, som ble sagt/vist i youtube-videoen. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 (endret) M2TS er formatet som skal brukes, det er hvertfall det som en bruker om en skal redigere opptaket i feks Sony Vegas. Bitraten bør stå på rundt 12-13. Det at det hakker kan også være at du har en regelrett dårlig pc. Endret 30. mai 2012 av LunaticFanatic Lenke til kommentar
kong_gabby Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Det at det hakker kan også være at du har en regelrett dårlig pc. Da skulle jeg gjerne fått klippet til et kort klipp som noen kan se på, for å evt utelukke at det er min skrale data det er noe galt med. Men redigeringa var også et ork. Gikk inn på flerartet klipping og der var ting temmelig gresk. http://gyazo.com/6d2e4ba779db838ddfac4e785032e450 Prøvde å redigere med Windows Movie Maker, men der får jeg ikke importert fila engang, mulig det er en filtype som WMM ikke støtter. Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Kult. Liker R&C-serien. Har ikke spilt det siste, men det er fordi det er et multiplayerspill. Er Kingdom Hearts bra? Har lurt på å kjøpe det, men har vært så usikker. Om det kommer en HD-utgave venter jeg ihvertfall til den kommer. Jeg synes Kingdom Hearts serien, spesielt eneren og toeren er blant det beste jeg spilte i PS2 eraen. Var nesten ingen andre spill som var i nærheten når disse to spillperlene landet. Har enda minner om de spillene! Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Kingdom Hearts er fantastisk. En av få serier jeg er veldig knyttet til. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Går rykter nå om at det kommer en HD-samling av Kingdom Hearts-spillene, noe som forøvrig ville passet meg utmerket siden jeg aldri har spilt noen av dem selv. Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Håper at spillene da er Final Mix utgavene i den pakken. Jeg har ikke fikset på min PS2, så jeg fikk aldri spilt de utgavene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå