Gå til innhold

Den store Playstationkaféen

CypheroN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Går du på nettet finner du de spillene til 599,- og 499,- til under 200,- og enda lavere pris. Jeg er ikke avhengig av å ha et spill med en gang det slippes, så jeg kjøper alt på nettet. Da er det lenge siden spillet ble sluppet og da har prisen falt og jeg har spart masse penger.

Endret av Cloudemyx
Lenke til kommentar

Selv om de har et enormt utvalg, hender det ofte at jeg ser et nytt spill til 599,- på GS, går 20 meter lengre bort på kjøpesenteret og ser samme spillet til 499,- på PK.

Kunne nesten høres ut som om du var på Ski Storsenter :)

Nope, men det er tydeligvis likt overalt da.

Lenke til kommentar

He he, jeg tenkte Strømmen Storsenter, og da har man Spaceworld, Gamestop og Platekompaniet ved siden av hverandre. Gamestop er alltid dyrest så jeg skjønner ikke at de overlever på annet enn bruktspill.

Jeg føler at vi er midt i et paradigmeskifte. Jeg må av og til kjøpe spill i butikk fordi de plutselig ble gitt ut og jeg vil ha det med en gang. Laste ned fra PSN-store (hvis det hadde vært lansert der samtidig) = laaang venting, bestille online = enda lenger venting. Vil jeg ha et spill så vil jeg ha det nå = kaste meg inn i bilen og kjøre til nærmeste butikk. I slutten av 2013 har vi trolig enda mer pervo linjer, jeg oppgraderte nettopp til 70/10 linje her i heimen og da kan man begynne å laste ned 4gb spill ser du :)

Lenke til kommentar

Hvorfor det er godt mulig PS4 får bruktspillsperre

Hvorfor oppgraderingen til PS4 ikke blir like stor

Hvorfor bakoverkompatiilitet ikke betyr noe

Dette er et meget godt innlegg (som jeg har forkortet noe). Jeg er enig i at spillutviklere ønsker en slik sperre, og du argumenterer godt for hvorfor det vil komme, men jeg tror faktisk fremdeles konsollprodusentene er redde for deres forhold til sine kunder og butikkene om dette blir en virkelighet, og spesielt Sony er vel ikke i en posisjon til å gamle bort så mye nå. Uansett er det gode argumenter - fra Sony sin side - både til å inkludere sperre og ikke - og det blir spennende å se hvilken vei de vil gå. Alt tyder dog på at Nintendo som er først inn i neste generasjon ikke vil gjøre det, og om Sony og MS da velger å gjøre det, vil vi få en meget spennende situasjon de neste fem-seks årene.

Anngående at kraftspranget vil bli mindre enn det var opp til PS3, så skyldes ikke det bare overgangen til HD, men også den at Sony som selskap ikke har økonomi til å ta det tapet de tok med PS3. Letteste måten å unngå et slikt tap, er å gjøre som de gjorde med PS1 og PS2, nemlig lansere med moderate specs, og det gjør nok at spranget vil bli mindre denne gangen.

Anngående bakoverkompatibilitet, så bryr jeg meg egentlig ikke og har aldri gjort det, men forstår at det suger for dem som har kjøpt en masse dlc og andre nedlastbare spill.

Lenke til kommentar

Anngående at kraftspranget vil bli mindre enn det var opp til PS3, så skyldes ikke det bare overgangen til HD, men også den at Sony som selskap ikke har økonomi til å ta det tapet de tok med PS3. Letteste måten å unngå et slikt tap, er å gjøre som de gjorde med PS1 og PS2, nemlig lansere med moderate specs, og det gjør nok at spranget vil bli mindre denne gangen.

Jeg tror også noe av skylden i det lille kraftspranget er at PS3 kan gjøre nesten alle tenkelige finesser. bevegelse sensor i konrollene, Move kontrollen, 3D...

Lenke til kommentar

Går du på nettet finner du de spillene til 599,- og 499,- til under 200,- og enda lavere pris. Jeg er ikke avhengig av å ha et spill med en gang det slippes, så jeg kjøper alt på nettet. Da er det lenge siden spillet ble sluppet og da har prisen falt og jeg har spart masse penger.

Hvor er det du finner 500 kroners spill til under 200,- ?

Lenke til kommentar

Tja, Play.com, Amazon.co.uk og Zavvi.com for å nevne noen av de jeg bruker. Jeg har ikke vært på lokale Gamestop på en stund nå, men de gangene jeg har vært der og gått hjem for å sjekke internett etterpå har jeg funnet de spillene jeg har sett på GS til en lavere pris på nettet. Tar du en tur i en butikk og ser prisene på spill der vil du helt sikkert finne spill som er både 1-2 år gamle som er nesten i samme prisklasse som om de skulle ha vært helt nye. Går du på nettet får du samme spill til slikk og ingenting omtrent. Såklart har helt nye spill en høy pris på nettet også, men selv da er den ikke alltid like høy som f.eks hos Gamestop. Om det lønner seg å kjøpe et spill som er over tollgrensen må bli opp til en selv, om det er verdt å kjøpe et helt nytt spill som sannsynligvis vil bli stoppet i tollen og du ender opp med å måtte betale mer slik at prisen ville blitt akkurat den samme som i en butikk. Jeg er sjeldent avhengig av å ha et spill med en gang, så da kan jeg vente. Når jeg da skal kjøpe det spillet så har det gått såpass ned i pris at det er under tollgrensen, men tar jeg en tur på en eller annen butikk som selger spill vil jeg sannsynligvis finne det til en høyere pris enn hva jeg gav for det på nettet.

Endret av Cloudemyx
Lenke til kommentar

Jeg følger samme innkjøpsstrategi som Cloudemyx og kjøper "aldri" spill på release med mindre det er fra de franchisene jeg liker best - som Final Fantasy og Metal Gear Solid - eller andre, mindre titler som jeg mener fortjener å selge godt men som kan kanskje vil gå under radaren til mange - som f.eks. Xenoblade rett før jul (oops røpet at jeg har en Wii!). Alt annet kan vente til det er hvertfall under 300 og helst under 200, og spesielt for større titler så er det helt garantert at det skjer før eller siden. Skyrim f.eks. vil garantert koste 200-300 i nærmeste fremtid og det med den uunngåelige expansion packen inkludert i prisen.

Bakdelen er at man må vente lenger, men det er jo så utrolig mange gode titler der ute at jeg ser ingen grunn til å spille dem akkurat på release, også får man en mye større spillsamling for pengene. Får stadig vekk spørsmålet om "hvordan har du råd til alle disse spillene?" og svaret er ganske enkelt at størsteparten av spillene har jeg ikke gitt mer enn 100-300 kroner for.

Eneste snublesteinen her er Nintendo, som har svært vanskelig for å sette ned prisen på sine egne titler. Man ser fortsatt titler fra da Wii var ny som ligger på 499-599. De eneste tilbudene man får der er de som lages av butikkene selv; på Platekompaniet f.eks. kan man finne Nintendo-titler til 399 i blant.

Endret av Spartapus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den siste oppdateringen som kom til Skyrim er helt fantastisk. Hver gang man går i vannet så fryser spillet og maskinen må restartes.

Det som gjør det enda mer konge er jo at min neste quest er på en jævla ØY :wallbash:

Men det finnes kanskje en løsning på problemet, tester det ut nå.

Edit:

Det virket, maskinen fryser ikke når man går i vannet lenger.

Endret av Manx
Lenke til kommentar

Jeg tror også noe av skylden i det lille kraftspranget er at PS3 kan gjøre nesten alle tenkelige finesser. bevegelse sensor i konrollene, Move kontrollen, 3D...

Dette er selvsagt bare tull. Selv om jeg personlig ikke tror vi trenger noe 10x-sprang slik som mange andre, så er det ingen tvil om at et slikt sprang vil gjøre at maskinen vil kunne gjøre mye mer om den vil bli såpass mye kraftigere. Faktum er at Sony per i dag - dessverre - står i en meget svak økonomisk stilling, noe eksempelvis en vg-artikkel fra i dag vitner om. Sony må kutte 10 000 arbeidsplasser - noe som er mer enn dobbelt så mange som jobber i Nintendo (for å bare ta et eksempel) og det er naivt å tro at ikke dette også vil påvirke en spillavdeling som dessverre har tapt litt for mye penger de siste seks årene - MAG og Socom-utvikler Zipper Interactive er allerede lagt ned. Det beste de kan gjøre er dog å lansere en PS4 med moderate specs som vil tjene penger fra første dag på markedet. De siste ryktene tyder også nettopp på en slik strategi:

…we really don’t know how well the unit can perform, but so far it has been on par with the current generation.
Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Jeg må si jeg har veldig vanskelig for å tro at ps4 bare ligger på samme nivå som dagens konsoller.

Hvorfor gidde å lansere en ny konsoll hvis så er tilfelle?

Så å si alle andre rykter den siste tiden har jo sagt ps4 er virkelig kraftig.

Lenke til kommentar

Dette er selvsagt bare tull. Selv om jeg personlig ikke tror vi trenger noe 10x-sprang slik som mange andre, så er det ingen tvil om at et slikt sprang vil gjøre at maskinen vil kunne gjøre mye mer om den vil bli såpass mye kraftigere. Faktum er at Sony per i dag - dessverre - står i en meget svak økonomisk stilling, noe eksempelvis en vg-artikkel fra i dag vitner om. Sony må kutte 10 000 arbeidsplasser - noe som er mer enn dobbelt så mange som jobber i Nintendo (for å bare ta et eksempel) og det er naivt å tro at ikke dette også vil påvirke en spillavdeling som dessverre har tapt litt for mye penger de siste seks årene - MAG og Socom-utvikler Zipper Interactive er allerede lagt ned. Det beste de kan gjøre er dog å lansere en PS4 med moderate specs som vil tjene penger fra første dag på markedet. De siste ryktene tyder også nettopp på en slik strategi:

…we really don’t know how well the unit can perform, but so far it has been on par with the current generation.

Grafikken begynner å bli mer enn god nok for min del. Eneste som er synd med dagens konsoller (EDIT: de som fokuserer veldig på grafikk, altså PS3 og Xbox 360), og spesielt PS3, er at de har så lite RAM. Vil vel gjøre det nokså vanskelig å utnytte konsollenes fulle potensialet. Allikevel, nye konsoller fra MS og Sony bør iallefall utfordre PC-ene en smule, minst være tilsvarende PC-er med gode spesifikasjoner i dag.

PS3 fører nok til inntekter hos Sony, så det er nok ikke sikkert det blir kutt i den avdelingen. PS3 er noe av det som holder Sony på bena:

http://kotaku.com/55...ing-money-again

Du må også huske på at Sony hadde 168,200 ansatte i 2011 (de tallene jeg finner). I og med at det ikke er sikkert det blir gjort kutt i PS-avdelingen, vil en sammenligning med Nintendo være noe lite relevant.

Zipper gjorde et interessant eksperiement med MAG, et av spillene som viser at Sony tør å satse på noe nytt. Til tross for at det også kan skade dem økonomisk.

Bortsett fra det er jeg også enig i at vi ikke trenger et nytt x10 steg i grafikk slik Xbox og PS prøver på. De må nok forbedres vesentlig om folk skal gidde å kjøpe dem, og tilpasse seg nye forbrukervaner. Om det kun blir en liten oppdatering, og Xbox 3 og PS4 kommer til å ha sperre for bruktspill, tror jeg nok mange kommer til å skippe dem.

Håper ikke vi får noen nye konsoller fra MS eller Sony før om et par år. Akkurat nå er det WiiU som står i mitt fokus. Det går rykter om at konsollen ikke vil få bedre grafikk enn PS3 og 360, com har vært ute i 5-6 år nå. Ikke det at det er krise for min del, men den bør iallefall være tilsvarende, og helst litt bedre om de skal nå ut til flere gamere enn Nintendo-fans. Mange er skeptiske til tablet-kontrollen også, håper de også satser på en mer tradisjonell kontroll denne gangen. Er fortsatt lit skeptisk, men har ikke fått mulighet til å holde i noen kontroller enda. Tanken bak den er god og interessant.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

PS3 fører nok til inntekter hos Sony, så det er nok ikke sikkert det blir kutt i den avdelingen. PS3 er noe av det som holder Sony på bena:

http://kotaku.com/55...ing-money-again

Du må også huske på at Sony hadde 168,200 ansatte i 2011 (de tallene jeg finner). I og med at det ikke er sikkert det blir gjort kutt i PS-avdelingen, vil en sammenligning med Nintendo være noe lite relevant.

Jeg var forsåvidt enig med det meste du skrev, men har valgt å sitere de to tingene jeg ønsker å kommentere. Det er riktig at spillavdelingen hos Sony ikke er blant de som gjør det dårligst, men til tross for at denne har gjort det bedre de siste årene, så har den som helhet denne generasjonen (til en gang i 2011) tapt noe slikt som 5 milliarder dollar - det er som kjent omtrent like mye som Sony tjente totalt sett på sine første 12 år i konsollbransjen - og dermed en svært betydelig sum. Nå har Sony dessverre omstrukturert selskapet noe slik at spillavdelingen er "gjemt" sammen med blant annet fjernsyn, derfor kan vi ikke lengre med sikkerhet si noe om den tjener penger eller ei, men avdelingen som helhet er et av de største pengeslukene hos Sony, og med tanke på at Sony nettopp har lansert en ny konsoll som så langt ikke har vist seg å være en suksess, så er det veldig trolig at også spilldelen av Sony for tiden taper penger. Som eksempel så planla Sony å bruke 50 millioner dollar på Vita-reklame i USA. Med tanke på salget i USA (rundt 0.5 millioner), så blir det en ca 100 dollar per solgte Vita - det virker med andre ord veldig sannsynlig at Sony sin spillavdeling - per i dag - taper penger.

Det betyr imidlertid ikke at det er denne avdelingen det vil kuttes mest i, og det tror jeg heller ikke. Men Sony kommer til å være mer konservative med kraften i PS4 enn det de var i PS3. Ikke fordi de har en maskin som allerede gjør "alt" - som han jeg siterte hevdet - men fordi de rett og slett ikke har økonomiske muskler til å satse like offensivt som de gjorde med PS3. Den vil dog likevel bli mye kraftigere enn Wii U, og det er jo gjerne det viktigste :)

Anngående at jeg sammenlignet de ansatte som blir sparket med Nintendo, så var det bare fordi jeg har det tallet i hodet (og derfor slapp å søke opp noe). Du har helt rett i at det ikke betyr noe mer.

Jeg må si jeg har veldig vanskelig for å tro at ps4 bare ligger på samme nivå som dagens konsoller.

Hvorfor gidde å lansere en ny konsoll hvis så er tilfelle?

Så å si alle andre rykter den siste tiden har jo sagt ps4 er virkelig kraftig.

Jeg har også vanskelig for å tro det, men det er altså et "rykte" på samme måte som disse anonyme ryktene vi har fått om Nintendo og MS den siste tiden. Mest sannsynlig så er PS4 betydelig kraftigere enn PS3 - men langt fra like mye kraftigere som det PS3 var i forhold til PS2 da den ble lansert i 2006.

Lenke til kommentar

Noen som har tips til gode ratt til PS3? Prisklasse opp til 2500,-.

Jeg vurderer å kjøpe meg Logitech G27 som skal være veldig bra. Vurderte Porsche sitt også, men det koster nesten dobbelt så mye og er i mine øyne ikke verdt det. G27 skal være et kvalitetsratt etter det (lille) jeg vet om slikt..

Lenke til kommentar

Hm, ja, det er jo absolutt et alternativ. Har titta litt på Thrustmaster sitt Ferrari Scuderia cockpit også. Fordeler med det er trådløst og at rattet sitter fast i pedalene, men ingen Force Feedback, siden det er trådløst. Får veie litt frem og tilbake.

Edit: Ser G27 ligger til 1990 hos de fleste nettbutikker nå, er jo ikke negativt det

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...