Allt í lagi Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Det kan jo hende det er riktig, men da kommer de til å bli tatt på sengen av Microsoft (og muligens Nintendo) igjen. Vet ikke om det vil være verdt risken. Etter hva vi så fra Microsoft i går har de vel ikke noe å frykte. På den annen side ville det jo være dumt å avsløre at PS4 skal vises på E3 og "10 year life cycle" kan jo fortsatt gå an - bare se på PS2 som solgte en halv million enheter på slutten av fjoråret. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 (endret) ikke noe playstation 4 på e3. kan jo være triks, men allikevel. håper dette ikke er sant Det forundrer meg ikke. PS3 er jo den ultimate spillkonsollen. Er det noe den ikke kan gjøre så tar det bare en halv time før den kan gjøre det nye. For eks. 3D Endret 11. januar 2012 av Deppss Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Nettopp, sony tjente ikke akkurat godt på å være sent ute kontra MS og Nintendo, så håper de ikke gjør den samme feilen igjen. Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 (endret) ikke noe playstation 4 på e3. kan jo være triks, men allikevel. håper dette ikke er sant Det forundrer meg ikke. PS3 er jo den ultimate spillkonsollen. Er det noe den ikke kan gjøre så tar det bare en halv time før den kan gjøre det nye. For eks. 3D For all del, PS3 er en god konsoll, men kommer MS med en annonsering på e3, blir de bare å drive catch up på nytt. Når det er sagt, så vet jeg ikke om sony har "råd" til en ny konsoll da de taper penger så det griner. Endret 11. januar 2012 av henrikrox Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Noen som vet hva slags utstyr jeg trenger for å kunne ta opp gameplay? Hadde vært artig å hatt noen av episodene jeg har opplevd på BF3 på film. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 (endret) Noen som vet hva slags utstyr jeg trenger for å kunne ta opp gameplay? Hadde vært artig å hatt noen av episodene jeg har opplevd på BF3 på film. Hvis du skal ha god kvalitet burde må du bruke Hauppage sin HD PVR, men den ligger greit i pris. Andre alternativer som Roxio, Dazzle og Easycap kan også brukes, men vær obs på at noen av kortene tvinger deg til å spille i 480p f.eks. Les mer her Endret 12. januar 2012 av Bjellesau Mr Gnu Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 (endret) Noen som vet hva slags utstyr jeg trenger for å kunne ta opp gameplay? Hadde vært artig å hatt noen av episodene jeg har opplevd på BF3 på film. Har selv HDPVR og den funker fjell den, velger selv hvilken oppløsning, bitrate du vil ta opp i. Om du velger HDPVR så må du også huske på at filmene du tar opp blir lagret i det kanske ukjente filformatet M2TS, og eg tror ike det er altfor mange program som kan åpne disse. Derfor bør du kanskje vurdere å skaffe deg for eks Sony Vegas, der du kan og bør Rendre videoene dine til å få best mulig kvalitet om de skal på YouTube feks og for å få dem i ett filformat som er mer "kjent". Legger ved en ny vid som du kan ta en titt på kvalitetet, og såklart skru opp til 720P for å få best resultat på videoen. http://www.youtube.com/watch?v=NykZ9RLYwtc Endret 12. januar 2012 av LunaticFanatic Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 (endret) Så litt på denne. Ser ut som den mangler Hdmi inn og ut, finnes det en med Hdmi? Har ikke komponent inngang på Tv-en min. Endret 12. januar 2012 av Kim Spartacus Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Eg tror ikke HD PVR'ene kommer med HDMI nei. Har du ikke komponent inngang? Eg har rimelig ny tv og tilgomed den har innganger på siden. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 (endret) Så litt på denne. Ser ut som den mangler Hdmi inn og ut, finnes det en med Hdmi? Har ikke komponent inngang på Tv-en min. Du trenger ikke annet - vel verdt investeringen hvis du først skal gjøre det ordentlig. Har tenkt lenge på å kjøpe selv, og når den nå koster 1700 kroner er det ikke mye å lure på. Kjøper nok en sånn snart, ja.. HDMI har HDCP (copy protection) så derfor må det gå via komponent elelrs får du rett og slett ikke signal. Skjønner ikke så mye av dette selv, men det er noe greier.. Eg tror ikke HD PVR'ene kommer med HDMI nei. Har du ikke komponent inngang? Eg har rimelig ny tv og tilgomed den har innganger på siden. Enig med du. De fleste tv'er har vel dette? Har hatt 4 flatskjermer de siste 6-7 årene og alle har hatt komponent bak eller på sida.. Endret 12. januar 2012 av Bjellesau Mr Gnu Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 (endret) Måtte gå å sjekke på Tv-en min å jaggu var det ikke komponent på den komponent inngangen var plassert på motsatt side av hva Hdmi inngangene er på. Ikke rart man ikke har sett det før. Det sto litt lite om hvor stor lagrings plass det var på HD PVR, noen av dere som vet? Edit: Så de hadde en Gaming Edition, er det noen forskjell på de 2? Endret 12. januar 2012 av Kim Spartacus Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 (endret) Måtte gå å sjekke på Tv-en min å jaggu var det ikke komponent på den komponent inngangen var plassert på motsatt side av hva Hdmi inngangene er på. Ikke rart man ikke har sett det før. Det sto litt lite om hvor stor lagrings plass det var på HD PVR, noen av dere som vet? Tror det er to timer HD..? http://www.hauppauge...data_hdpvr.html Ser på specs'ene nå og laptopen min klarer seg kanskje såvidt? 2,2GHz singelcore med AMD Sempron™-prosessor V120 og 2GB RAM... noen som har peiling på dette? Endret 12. januar 2012 av Bjellesau Mr Gnu Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Oisann, glemte helt av å sjekke maskinvare krav Jeg har samme crappye prossesor som du har, så tror vi blir å slite litt der. Jeg får vel heller innvestere noen kr i ny laptop først ser det ut til. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 (endret) Oisann, glemte helt av å sjekke maskinvare krav Jeg har samme crappye prossesor som du har, så tror vi blir å slite litt der. Jeg får vel heller innvestere noen kr i ny laptop først ser det ut til. Ikke si det. Re: Hauppauge HD-PVR Install Question Quote:Originally Posted by dolson I am considering picking one of these up, but I can't seem to find any real info about system specs. I did see one comment about needing a dual core and a GPU with 256MB VRAM - is this the case even under Linux? My PCs are all outdated, and I'd rather not order a $220 useless capture tool before upgrading my PCs. All I really want to do with it is record PS3 gameplay footage at 720p with stereo audio.The hardware requirements are for playback, not capture. Because all the compression/formatting is handled by the HDPVR itself, recording takes very little mainboard CPU. Playback, on the otherhand, takes quite a bit. I record at 1080i and my dual core (1800 per core) laptop can't handle playback. My dual core 4600 desktop has no problem though and my AMD Geode NX(1650Mhz single core if I recall) based frontend is only able to handle it due to the Nvidia GS8600 PCI card and the magic of VDPAU on Linux. Kilde. Er logisk nok, det, og jeg kan leve med at videoopptaket hakker og hopper på laptoppen min mens jeg spiller bare opptaket blir bra for det. Uansett klarer laptoppen min både 720 og 1080 på youtube og gametrailers uten lagg så jeg skal bestille PVR neste uke. (Slipper da å tenke på ny PVR-dekoder også siden dama maser om å kunne ta opp Gray's Anatomy hele tiden den masekråka!) Endret 12. januar 2012 av Bjellesau Mr Gnu Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Er vel først visst man skal begynne å redigere at våres laptoper kommer til å bukke under. Min takler 720P uten problemer, men så fort jeg prøver meg på 1080P går CPU load på 100%. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 (endret) Kommer ikke til å være store problemer med å redigere heller. Min Acer er snart 5 år gammel og redigerer HDPVR filmer i Vegas uten problemer. Playback og lignende ting i feks Sony vegas går også bra, men da fordi Vegas skalerer ned kvaliteten på filmen mens eg ser igjennom under redigering. Men såklart, det finnes lusnere pc'er enn denne her. Endret 12. januar 2012 av LunaticFanatic Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Redigeringa tar jeg på en den andre pc'en så det er ikke noe stress. Går sikkert på læpptoppen også, men hvis man har en times klipp med musikk og effekter så tror jeg det går treigt til slutt. Brukte Adobe Premiere sist jeg holdt på, og selv om det tok hundre år å laste filmen så gikk selve redigeringe greit på filmer på ca 30 min og det er nok hovedsaklig det jeg evt skal holde på med.. Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Kjøpte Battlefield 3 og Heavy Rain i går, men angrer litt på det når jeg leser anmeldelsen av Batman. Har ikke rukket å prøve noen av dem... Burde jeg bytte et og heller kjøpe Batman? Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Nei, jeg vil si du skal kjøpe alle tre, ikke bytte ut noen. Alle 3 er fantastiske spill. Ingen av dem fortjener egentlig å byttes ut, så du får et vanskelig valg der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå