Gå til innhold

Den store Playstationkaféen

CypheroN

Anbefalte innlegg

Tror at disse to generasjonene vil være ganske forskjellige Hardwaremessig sett, men jeg er jammen ikke sikker. Selv om jeg tror den er drøy og for tidlig for PS4 så har Sony søkt om patent på Biometrisk kontrollfunksjon med Dualshock som fundament. I korte trekk måler da kontrolleren pulsen din, hjerterytme, svette etc. Da prater vi grei feedback til spillet fra spilleren..

Det ultimate sjakk-mattet kommer vel hvis den ene går den ene veien og den andre går den andre veien - f.eks PS4 kommer uten diskdrive og med tradisjonelle håndkontrollere og Xboxen kommer med diskdrive og med kinect v.2.0 som kontroller..

post-116700-0-71599100-1326057010_thumb.gifNow what?

Endret av Bjellesau Mr Gnu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror at disse to generasjonene vil være ganske forskjellige Hardwaremessig sett, men jeg er jammen ikke sikker. Selv om jeg tror den er drøy og for tidlig for PS4 så har Sony søkt om patent på Biometrisk kontrollfunksjon med Dualshock som fundament. I korte trekk måler da kontrolleren pulsen din, hjerterytme, svette etc. Da prater vi grei feedback til spillet fra spilleren..

Høres litt ut som den greien Iwata annonserte på E3 i 2009, Wii Motion Sensor eller hva den het. Denne ble vistnok (midlertidlig) kansellert fordi det var vanskelig å få den til å virke 100& (de klarte vist bare noe rundt 90), men er jo mulig at inginørene til Sony har funnet ut av en bedre løsning. Ubisoft har forresten også jobbet med denne teknologien, men jeg har ikke hørt noe om det siden i fjor vår, så mulig de har kansellert det de også.

Jeg synes uansett det er spennende om de tre hardware-produsentene velger å gå litt ulike veier. Jeg skriver og tenker konsekvent på PS360 som en konsoll da de deler så mye, og det ville åpenbart vært mer interessant om alle tre hadde sine unike grunner til å eie de - og ikke bare en håndfull førstepartsspill slik det oppleves i dag. Håper derfor at enten Sony eller MS gjør noe slikt som dette (og at den andre går for ren kraft).

Lenke til kommentar

Jeg vil håpe på at de egentlig blir såpass ulike at man bør ha begge deler:

1. Slippe fanboyisme - like irriterende som klegg med chlamydia

2. Jeg kjøpte først PS2, så kjøpte jeg Xbox, solgte Xboxen igjen, solgte PS2'en og kjøpte Xbox360, kjøpte PS3, solgte Xbox360, PS3 døde, kjøpt3 PS3 og vurdere nå Xbox 360 pga Forza 3.

Hvis begge konsollene er vidt forskjellige så MÅ jeg ha begge deler og da slipper jeg å hele tiden bytte ut det jeg føler er overflødig (eller samboeren min krever skal vekk så hun har plass til Grey's anatomy DVD'ene sine)). Ja jeg kan være litt ambivalent - kanskje jeg bare skal beholde begge deler i det skjulte?

3. Flere kvalitetstitler fordi utvikleren MÅ lage forskjellige versjoner og ikke bare "porte" over fra annen platform. De gjør det idag, men med tre plattformer (pc, PS og XB) så håper jeg det ikke blir bærekraftig med porting. Aberet kan bli at utvikleren heller lager flere konsolleksklusive titler?

4. En av dem dør fordi den andre blir populær. Se på DVD/HD-DVD. Den svakeste i de konkurransene forsvant fort fra markedet..

Men hvem vet... Tror E3 2012 vil bringe mye spennende, og rykteflommen vil bare øke fremover nå som bransjen så smått har begynt å finne rot i at nye konsoller virkelig er på vei.

Jeg synes uansett det er spennende om de tre hardware-produsentene velger å gå litt ulike veier. Jeg skriver og tenker konsekvent på PS360 som en konsoll da de deler så mye, og det ville åpenbart vært mer interessant om alle tre hadde sine unike grunner til å eie de - og ikke bare en håndfull førstepartsspill slik det oppleves i dag. Håper derfor at enten Sony eller MS gjør noe slikt som dette (og at den andre går for ren kraft).

Nail, hammer.

Lenke til kommentar

En ting dog. Om utviklere ikke lenger kan lage multiplattformspill, så kan det bli tøft for mange av dem å tjene penger. Det er jo allerede en situasjon hvor de fleste utviklere sliter med dette, så håper egentlig det vil fortsette å være mulig, men at kanskje det relativt billig kan implementeres ulike funksjoner i de forskjellige versjonene, slik at man noen ganger får lyst på en versjon, og andre ganger en annen. Eller noe slikt.

Lenke til kommentar

Handler ikke om spill foreløpig, men om man er litt interessert i teknologi, og fremtidens løsninger fra det som tross alt er en av de viktigste aktørene innen konsumerelektronikk, så er dette ganske interessant. Kaz Hirai er en fantastisk presentør forresten, latterlig mye bedre enn Stinger som jeg ikke egentlig forstår hvorfor har en slik rolle overhodet.

Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg ville sett det på et svar på Wii U-tabletten, da det nesten ville krevd at alle som har en PS3/4 også har en Vita/Sony-Tablett/Smartphone, men det er smart å forsøke å bruke det meget sterke Playstation-merkenavnet og spill-legacy til å forsøke å få en del av både tablett og smartphone-markedet. Her har Sony per i dag en alt for liten andel, men Playststion-smartphones har i mine øyne potensiale til å ta en stor del av dette markedet om de designer de riktig og benytter seg av de fordelene de faktisk har. Veldig fornuftig steg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...