Gå til innhold

Den store Playstationkaféen


CypheroN

Anbefalte innlegg

 

Se og lær Nintendo, neste gang ha en skikkelig lineup med spill til deres neste konsoll/håndholdt ;)

 

Nå var vel ikke lineup til PS3 så utrolig bra med stor spilltørke etter release så hvorfor Nintendo skal lære av Sony er for meg en gåte. Dessuten så har både Sony og MS lært av Nintendo att det er ikke altid den mest fancy hardware maskinen som vinner men firmaer som kommer på noe helt nytt, tenker da spesielt på Wii som salgsmessig gruser PS3 noe så jævlig.

 

Synd att Uncharted spillet som det handler om ikke kommer ut på PS3 men kan jo alltid håpe att den kommer en samler utgave av det slik som tilfellet var med God of War collection volume2 (jeg hater å spille på håndholdte)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"But that OLED screen isn’t just for touching. It’s stunning, and Golden Abyss makes for a beautiful game to display on it. It’s not the realistic-looking Uncharted 3, but it’s honestly not all that far off. Which says a lot for the capabilities of the PlayStation Vita. Uncharted: Golden Abyss is a launch title, after all – so think of what developers will be able to do with the device with some time and mastery of the hardware. Vistas are gorgeous, forcing you to stop and just gaze. Textures are nice, again, very impressive for a portable. I can’t stress enough how good the game looks."

 

http://playstationlifestyle.net/2011/12/20/uncharted-golden-abyss-ps-vita-import-review/

 

Flotteste spillet på håndholdt er på vei, og det kan også de finere ut en flere konsollspill som er på markedet, tenker ikke på Sony sine eksklusiver, langt derifra, men de flere andre eksklusivene som er på andre plattformer. Jeg har ikke sett et eneste håndholdt spill der ute som er i nærheten av UCGA.

 

Closing comments fra anmeldelsen:

Uncharted: Golden Abyss is – hands-down – a must-own for anyone at all considering a purchase of a PlayStation Vita. It shows what that little portable with plenty of power can do, from the graphics, to the controls, to the Vita-specific touch features – it’s truly amazing. More impressive is the fact that, at launch, the PlayStation Vita has a title as packed with greatness as Uncharted: Golden Abyss.

 

10.png

 

Det sies også at OLED skjermen gir et imponerende inntrykk.

Gleder meg enormt til å plukke meg en PS Vita når den kommer i februar sammen med Uncharted Golden Abyss, 16-32GB minnekort og 2-4 spill ekstra!

Endret av iToMaN
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alundra er det du tenker på, til PS1 orginalt. Har også en oppfølger som er ganske så brukbar.

 

Eksistensen av dette spillet minner meg om en ting som irriterer meg litt med Sony. Hvorfor har de ikke i større grad forsøkt å bygge opp sine serier med potensial som Legend of Dragoon, Alundra, Wild Arms, Parappa the Rapper, Syphoon Filter osv. Det virker som om enten så blir de neglisjert/gitt lave budsjetter, eller så kommer det ut så mange spill i løpet av en kort periode at de mister sin appell. Alundra kunne feks vært Sony sitt svar på Zelda, Wild Arms på Dragon Quest, Syphoon Filter på MGS osv, men i stedet så er alle seriene per i dag så godt som døde. Veldig synd egentlig, og jeg håper bare ikke det samme vil skje inn mot neste generasjon med de bra seriene Sony har skapt denne generasjonen (Uncharted, LBP osv). Foreløpig virker det vel som flere av de er litt overeksponerte, men blir spennende å se.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Skulle komme i oktober om jeg ikke husker feil, så burde være der nå.

 

Wikipedia sier at det ikke er ute i Europa dog.

 

Virker som de ikke er ute i Europa. Kan du eventuelt koble til den amerikanske PSN så burde du få tak i det. Ellers så er jo PS3 bakoverkompatibel med PS1, så du kan jo sjekke online for en fysisk kopi. Spillet er av en eller annen grunn ikke like husket som mange andre PS1-spill, så jeg vil tippe prisen ikke er så verst.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Alundra er det du tenker på, til PS1 orginalt. Har også en oppfølger som er ganske så brukbar.

 

Eksistensen av dette spillet minner meg om en ting som irriterer meg litt med Sony. Hvorfor har de ikke i større grad forsøkt å bygge opp sine serier med potensial som Legend of Dragoon, Alundra, Wild Arms, Parappa the Rapper, Syphoon Filter osv. Det virker som om enten så blir de neglisjert/gitt lave budsjetter, eller så kommer det ut så mange spill i løpet av en kort periode at de mister sin appell. Alundra kunne feks vært Sony sitt svar på Zelda, Wild Arms på Dragon Quest, Syphoon Filter på MGS osv, men i stedet så er alle seriene per i dag så godt som døde. Veldig synd egentlig, og jeg håper bare ikke det samme vil skje inn mot neste generasjon med de bra seriene Sony har skapt denne generasjonen (Uncharted, LBP osv). Foreløpig virker det vel som flere av de er litt overeksponerte, men blir spennende å se.

 

Tja, noe som kjennetegner Sony er jo nettopp viljen til å prøve ut nye ting, gi nye spill som LBP, MAG, ModNation, Uncharted osv. en sjanse. Med spillindustriens store fokus på oppfølgere er Sonys nysatsinger svært forfriskende, og det ville være trist om Sony velger å gå bort fra dette for å fokusere mer på oppfølgere etter oppfølgere.

 

Syphon Filter-serien er for øvrig langt fra død. Sony har bare av en eller annen grunn valgt å fortsette serien på deres håndholdte plattformer. PSP fikk tre spill i serien (som er blant de beste spillene på plattformen), og har et på vei til Vita også.

Lenke til kommentar

En av de aller mest ødeleggende trendene i spillbransjen har alltid vært det store fokuset på at alt skal kunne bli en så lang som mulig serie som skal melkes så lenge som mulig slik at en ikke trenger å utvikle nye konsepter. Så jeg synes det egentlig er bra at Sony i større grad har latt, eller kanskje snarere blitt tvunget til å la sine egne spillhits gå av med døden, og dermed latt nye blomstre opp.

 

Det er greit nok med mange oppfølgere så lenge en greier å holde kvaliteten oppe, slik som Nintendo har vært veldig flinke til med Mario, Zelda og Metroid. Likevel hadde det vært utrolig kjedelig om det eneste vi satt å spilte var 25år gamle serier.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Jeg og en spilte litt co-op Borderlands igår med voice chatt via disse små Bluetooth sakene ifra Sony. Vi opplevde ganske så dårlig lyd selv om dem var stilt inn til HQ, men det største problemet var at det virket som dem ikke fanget opp lyden bra nok. En fikk ikke med seg starten av det den andre sa og lyden bare forsvant hele tiden underveis...utrolig irriterende.

 

Kjent problem?

Lenke til kommentar

Har vel egentlig bestemt meg for å kjøpe Vita når den kommer, bare det kommer litt mer spill.

Hadde ganske mange bra timer med PSPen, Def Jam, Burnout og Loco Roco gikk det mange timer i!

 

Spørsmålet er vel nå om den blir brukt, det er vel mange som har det likt som meg, en har både laptop, nettbrett, mobil og mp3-spiller, jeg er også glad i å lese bøker når jeg tar transport.

 

I stuen har en pc, xbox og ps3. Det blir litt for mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...