Gå til innhold

Den store Playstationkaféen

CypheroN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heyy :p Kjøpte Ratchet And Clank: Quest for Booty på PSN Online for 115,- her om dagen. Og alt så ut til å funke fint. Så jeg spilte i ca 2-3 timer, og plutselig så når de er på vei fra en øy til en annen, så henger lyden etter, og plutselig blir alt svart. Når jeg så loader saven er alt svart. Har prøvd å lage ny save og spilte til jeg kom til samme punkt i spillet og det samme skjedde.

Hva skal jeg gjøre for å fikse dette? Kan det hjelpe å bare slette spille og innstallere på nytt eller må jeg gjøre noe annet? Noen som vet?

Lenke til kommentar

Sikkert mange som er der.

Dog har jeg mistanke om at konsollversjonen av Skyrim vil bli utviklet til 360 og så portet til PS3, slik at PS3-utgaven blir dårligere selv om den har alle forutsetninger for å være bedre. Det skjer ofte med multiplattformspill, og vestlige utviklere har en tendens til å bruke 360 og ikke PS3 som primærkonsollen.

Som riktignok bare er et problem for de som ikke har begge deler. :cool:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

Skyrim er utviklet til Xbox 360, og så portet til PC/PS3. Bethesda elsker (bokstavelig talt) Xbox 360

Endret av Slettet-J0FoqSqMwq
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

For min del skal jeg vente litt, slik at jeg får se Skyrim på alle platformene først.

Men jeg kjøper det nok mest sansynlig vis til PC, da kan i det minste mods fikse ting og tang.

Lenke til kommentar
Dog har jeg mistanke om at konsollversjonen av Skyrim vil bli utviklet til 360 og så portet til PS3, slik at PS3-utgaven blir dårligere selv om den har alle forutsetninger for å være bedre.
Skyrim er utviklet til Xbox 360, og så portet til PC/PS3. Bethesda elsker (bokstavelig talt) Xbox 360

Men hvorfor blir det dårligere på et annet konsoll da...

vi har PS3 + en Samsung PS64D8005 – 64 tommers sak på veggen..

tenker nok det skal bli fett uansett..

Lenke til kommentar

For moro skyld så søkte jeg litt rundt dette med porting av spill osv opp imot spill jeg eier..

Det viser seg at jeg har flere ræva versjoner av spill, både på pc og ps3, uten å ha visst om det eller lagt merke til at de er ræva.

Uhørt! Jeg har blitt lurt av utvikleren, direkte snytt, lureriiiiiiiiiiiiiii.... :dontgetit:

Må være bare meg som ikke er sånn elitist

Lenke til kommentar

For moro skyld så søkte jeg litt rundt dette med porting av spill osv opp imot spill jeg eier..

Det viser seg at jeg har flere ræva versjoner av spill, både på pc og ps3, uten å ha visst om det eller lagt merke til at de er ræva.

Uhørt! Jeg har blitt lurt av utvikleren, direkte snytt, lureriiiiiiiiiiiiiii.... :dontgetit:

Må være bare meg som ikke er sånn elitist

En må jo gjerne ha et sammenligningsgrunnlag for å merke forskjellene så det er jo ikke så rart at du ikke har merket noe. Det er jo tross alt sjelden snakk om ting som gjør spillet direkte uspillbart, men det betyr jo ikke at det ikke er en (i enkelte tilfeller) betydelig forskjell mellom versjoner av samme spill.

Ved å late som om dette bare er noe "elitister" bryr seg om gjør du deg selv bare en bjørnetjeneste. Det er viktig å holde kvalitetskravene oppe, og ikke godta alt bare fordi en på det gitte tidspunktet ikke ser på det som et problem. Plutselig så er det også noe du legger merke til.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Har ikke noe med elitisme å gjøre, det er bare et spørsmål om å holde seg informert så man kan gjøre klokere valg som forbruker. Hvis man skal kjøpe et multiplattformspill og eier flere konsoller er det bare dumt å kjøpe den dårligste versjonen fordi man ikke brukte fem minutter på google for å sjekke hvilken som er primærversjonen. I visse tilfeller er det også markante forskjeller; PS3-versjonen av Bayonetta har store tekniske problemer som ikke er tilstede på 360, mens kjøper man Final Fantasy XIII til 360 får man både svakere grafikk og spillet delt opp på tre DVDer fremfor én bluray, og Dragon Age: Origins har både svakere grafikk og forskjellige kontroller på PC og konsoll. Dette er ting som påvirker spillopplevelsen hele veien i gjennom og det krever så lite innsats å unngå de verste blemmene.

Hvis man har spill som hobby er det også interessant å sette seg inn i hvordan bransjen operer og spillene blir utviklet. Å være gamer handler ikke bare om å spille, hvertfall ikke for meg.

Lenke til kommentar

Spartapus oppsummerer vel dette greit. Selv om forskjellene ikke er store, så er det tullete å kjøpe en versjon av et spill om det finnes en bedre, og å følge med på alle disse tingene utenom selve spillingen er jo et spill i seg selv nesten, og såpass interessant for et helhetlig bilde av industrien at det er verdt det bare for det.

Lenke til kommentar
Men hvorfor blir det dårligere på et annet konsoll da...

vi har PS3 + en Samsung PS64D8005 – 64 tommers sak på veggen..

tenker nok det skal bli fett uansett..

For tidlig å si ennå selvfølgelig; kan godt være versjonene blir nærmest likeverdige, det skjer også. Hvis det blir dårligere på en konsoll, så er det fordi den ikke er utviklet for den konsollen men først til en annen og så portet over. Porter blir sjelden like gode som primærversjonene av den enkle grunn at de ikke er like godt tilpasset konsollen og klarer ikke å utnytte potensialet dens i samme grad. I dette tilfellet er det 360 som er primærversjonen, så da er det en fare for at PS3-porten ikke blir gjennomarbeidet nok til å være helt likeverdig.

Det ser nok bra ut på skjermen uansett; tross alt ikke snakk om store og tydelige gap i kvaliteten (forhåpentligvis). Det blir mer et spørsmål for de som kan velge mellom flere versjoner og vil ha den beste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...