Gå til innhold

Den store Playstationkaféen


CypheroN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, DS XL har ikke så veldig mye lengre batteritid heller. 3DS har jeg ikke erfaringer med enda.

Men det er et velkjent problem med kraftig grafikk = lavere batteritid. Sega Nomad (håndholdt Sega Saturn) fra tidlig 90-tallet hadde bare 1-2 timer batteritid, og floppet derfor ganske hardt. Det var en av de første håndholdte med fargeskjerm. Og ble likevel MOST av Nintendo sin Gameboy selv om den bare var monochrome. GB hadde nemlig maange timer batteritid.

 

Atari Lynx kom samtidig som Gameboy, og ble også gruset fordi batteritiden var altfor lav i forhold. Den hadde også fargeskjerm.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

FFX skal garantert skaffes til PS3 når det kommer!

Spilte det på PS2 i 110 timer, og er blant de beste FF spillet der ute mener da jeg. Fantastiske bosser, summons, lekker grafikk til å være en PS2 osv!

 

Jeg vil si FFX er mitt FF spill da jeg har spilt FFX sikkert 5ganger allerede og fortsatt vil spille det igjen sier ganske mye om replay valuen i FFX.FF7 er ganske epic,men ikke noe spesielt replay value,bortsett fra MAster materia på alt,lvl 99 og tatt alle weaponsa,summonsa,gold chocobo.

 

Jeg kommer til og skaffe det meg selv,hadde vært morsomt hvis de hadde lansert en slags CE for FFX med art og OST osv i pakka.

Endret av zlpw0ker
Lenke til kommentar

Tja, DS XL har ikke så veldig mye lengre batteritid heller. 3DS har jeg ikke erfaringer med enda.

Men det er et velkjent problem med kraftig grafikk = lavere batteritid. Sega Nomad (håndholdt Sega Saturn) fra tidlig 90-tallet hadde bare 1-2 timer batteritid, og floppet derfor ganske hardt. Det var en av de første håndholdte med fargeskjerm. Og ble likevel MOST av Nintendo sin Gameboy selv om den bare var monochrome. GB hadde nemlig maange timer batteritid.

 

Atari Lynx kom samtidig som Gameboy, og ble også gruset fordi batteritiden var altfor lav i forhold. Den hadde også fargeskjerm.

 

Du roter litt her. Sega Nomad var etterfølgeren til Sega Game Gear som kom like etter Game Boy. Game Gear var faktisk en relativ suksess med 10.4 millioner solgte enheter, og den hadde fargeskjerm og hardware omtrent likt Sega Master System (fantes til og med en konverterer som gjorde at du kunne spille MS-spill på den). Batteritiden var imidlertid ubrukelig, så det svekket den en del. Nomad var oppfølgeren og var i praksis en bærbar Mega Drive (ikke Saturn som du skriver), og ble vel bare gitt ut i USA hvor den floppet. Den hadde dårlig batteritid, men jeg tror hovedårsaken til floppen var at den ble gitt ut akkurat mot slutten av Mega Drive sin levetid, som jo var preget av veldig mye rot fra Sega med både Mega CD, 32x og en en pussig Saturn-arkitektur. Hadde den kommet tidligere ville nok butikker vært mer villig til å ta den inn, da Mega Drive/Genesis-spill allerede dominerte i butikkene, og denne slik kunne forlenget levetiden til MD en stund.

 

 

Ja, samme problemet som med 3DS og PSP dessverre. Rart det ikke er blitt gjort et større nummer ut av det, var jo ramaskrik i vinter da vi fikk vite om batteriet til 3DS. Kanskje forventningene var lavere her etter PSP?

 

For meg betyr det uansett ikke så mye, da jeg spiller håndholdt mest i stuen og i sengen, men kjipt for dere som reiser en del.

 

Angående Final Fantasy X så kan jeg bare skrive det jeg har skrevet andre steder, et bra spill, men langt fra de virkelig gode Final Fantasy-spillene. Men glad på alle deres vegne selvsagt! (Nå, hva med denne Final Fantasy VI-remaken? Eller Final Fantasy V? Eller Final Fantasy IX?)

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

FFVIII er undervurdert. Personlig synes jeg det er bedre enn både FFVII og FFX, så det er bare å kose seg!

Har ikke spilt FF VII noe særlig, eide aldri spillet selv. FFVIII har jeg hatt nå i 10 år, men aldri hatt tolmodighet til å fullføre. Ønsker å gjøre et perfect game. Og det kreves ganske god tolmodighet. Tror jeg kom til slutten av disc 2 forrige gang før jeg datt helt ut.

Lenke til kommentar

Ja, samme problemet som med 3DS og PSP dessverre. Rart det ikke er blitt gjort et større nummer ut av det, var jo ramaskrik i vinter da vi fikk vite om batteriet til 3DS. Kanskje forventningene var lavere her etter PSP?

 

Man kan jo alltids kjøpe en portable lader :p

Hadde vært digg med trådløs strøm.

 

 

 

 

 

 

 

 

Oja det finnes jo allerede, Lyn :p

Lenke til kommentar

Ganske sweet,kommer ny trailer for FF13-2 fra TGS.

http://n4g.com/news/845570/final-fantasy-xiii-2-trailer-with-english-translation

 

Og hope har vokst en del så jeg vil tru han ikke whiner så mye lengre,med det er en del av sjarmen til FF13 da.

 

Asuras wratch trailer ogs,ganske nice med en ny trailer.

http://gematsu.com/2011/09/asuras-wrath-tokyo-game-show-trailer

 

DmC trailer TGS11

http://gematsu.com/2011/09/dmc-devil-may-cry-tokyo-game-show-trailer

ser ut som vi får extension på Dante slik som vi fikk på Nero i DMC4 med devil bringer.

Ser fram til DmC selv om dante ser emo ut.

 

Den nye NG3 trailern sugde.

Endret av zlpw0ker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...