Gå til innhold

Den store Playstationkaféen

CypheroN

Anbefalte innlegg

DET var god lesning ja! Og jeg stiller meg i samme bås som deg SirKratos, enspiller delen er det som appelerer mest. Det er svært,svært få spill jeg gidder å legge timene ned i når det kommer til online delen altså, eller har tid til rettere sagt.

Ja, jeg tror folk flest får mindre og mindre tid til gaming, det er ihvertfall slik for meg. Og da føler jeg at jeg får mest underholdning av singelplayer. Jeg har gått lei online shooters for lenge siden. Co-op er bedre, spesielt hvis man kan gå gjennom SP med noen andre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har spilt Resistance 3 siden jeg fikk spillet idag, og damn jeg klarte nesten ikke å legge fra meg kontrolleren og avslutte spillet. Det var så konge atmosfære, og mye som skjedde på skjermen, effekter, vind osv og storyen allerede er følgbar så det holder!!

Gameplayet er noe det beste jeg har spilt og lekt meg på FPS fronten i laaaang tid!

Anbefaler spillet på det varmeste

Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale meg noen bra PS1 spill jeg kan sjekke ut?

Jeg har allerede skaffa meg Driver 1 og 2, medal of honor og mulig jeg skal prøve meg på et FF spill.

Så noen andre anbefalinger? :)

Mine favoritter:

Rayman

Crash Bandicoot

Crash team Racing

Spyro (Tror ikke de har, men hvis de har det er det verdt å kjøpe det!)

Lenke til kommentar

Jeg har også helt sinnsykt lyst til å spille Ni No Kuni - det bør dukke opp her etterhvert!

Noen som kan anbefale meg noen bra PS1 spill jeg kan sjekke ut?

Jeg har allerede skaffa meg Driver 1 og 2, medal of honor og mulig jeg skal prøve meg på et FF spill.

Så noen andre anbefalinger? :)

Angående PS1-spill så vil jeg anbefale følgende:

Final Fantasy 4, 5, 6 og Chrono Trigger - egentlig Snes-spill, men også tilgjengelig på PS1

Final Fantasy 7, 8, 9 - Syveren er veldig oppskrytt etter min mening (spesielt sammenlignet med det fantastiske FF6), men verdt å spille siden det har en så stor status som det har. FF8 er bra, men litt traust i forhold til FF7, og har et gameplay som dessverre er alt for enkelt å utnytte, mens FF9 er det beste av de tre og går mer tilbake til klassisk Final Fantasy i både historiefortelling og gameplay.

Andre spill jeg anbefaler er:

Final Fantasy Tactics

Vagrant Story

Valkyrie Profile

Metal Gear Solid

Silent Hill

Resident Evil 1-3

Rayman

Tomb Raider 1-3

Alundra 1-2

Fear Effect 1-2

Pandemonium

Klonoa

Wild Arms 1-2

Suikoden 1-2

Star Ocean 2

Xenogears

Lunar 1-2

Dragon Quest 7

In Cold Blood

Breath of Fire 3-4

Tactics Ogre

Grandia

Castlevania: Symphony of the Night og Chronicles

Mega Man 7, X2-X7

Og sikkert en masse mer som jeg ikke kommer på i farten. Den beste Sony-konsollen etter min mening!

Lenke til kommentar

Har hørt rykter om at å spille ps1 spill (altså, orginale cdene, ikke fra psstore) kan føre til YLOD. Er dette sant? Hvis ikke ligger spyro oppe på loftet og venter på å bli runda. :w00t:

Lite sannsynlig, og et produkt av for umodne mennesker som har tilgang til internett. YLOD kommer av at konsollen blir for varm, ikke fordi du spiller et bestemt spill. (OMG XXX-game killzor my PS3-zorxx!!1!)

Kan muligens skje at noen spill driver PS'en hardt pga høye krav fra maskinvaren, men hører du vifta gå i hundre over lengre tid og du kan steke egg på toppen av den så tar du en pause fra spillinga og lar maskinen stå på XBM inntil den har roa seg. (Vifta kjøler ikke ned konsollen hvis du skrur den av :thumbup:) Og den står på et ventilert sted??

Lenke til kommentar

Jeg tviler litt på hvilken appell spill som Starhawk og Twisted Metal egentlig vil ha i dag. Twisted Metal var vel populært på PS1 fordi det fungerte som lokal multiplayerspill - men i dag er vel slikt mye mindre, og gameplayet i seg selv føles litt for begrenset til at jeg tror de vil nå spesielt mange andre enn kjerne Sony-spillerne med det. Samme gjelder Starhawk som vel er et Star Fox med realistisk grafikk - også en sjanger jeg tror det skal godt gjøres å selge i dag.

Om Ni No Kuni blir lokalisert dog, og The Last Guardian endelig kommer ut, så er jo det to knalltitler bare der, og i så fall er konsollen sikret et brukbart 2012 uansett.

Lenke til kommentar

Har vinduet åpent for fullt når jeg spiller, døra pleier også å være oppe, med mindre jeg er på skype samtidig, blir ikke for varmt her nei, kommer luft nok. :) Er det heller ikke skadelig for laseren å soille ps1 spill?

Bra - flere som har "kokt" konsollen sin, være seg PS3 eller Xbox..

Laseren har en innebygd sensor som registrerer at du spiller et PS1-spill og selvdestruerer etter to timers spilling eller rett etter ett episk øyeblikk i spillet..

Det som er skadelig er oppvarming av konsollen, flytting av konsollen mens den er på eller med et spill i driven eller å miste den i gulvet. Prøv heller ikke å reparer den selv :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...