Gå til innhold

Den store Playstationkaféen

CypheroN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  Gitarhm skrev (På 3.5.2011 den 12.02):

Hva vil det si at de 24,6 millioner kontoene er stjålet? At de ikke får spillt online mer etterdet? At all infoen dems er stjålet osv?

Bare så ingen er forvirret - disse var kontoer til Sony Online Entertainment's onlinespill som Everquest og DC Universe Online. Selv om enkelte av spillene deres finnes til Playstation, handler dette i hovedsak om spill til PC. Og det betyr vel stort sett det samme som med PSN innbruddet, at brukernes personlige informasjon er kommet på avveie, og at SOE kommer til å slå av serverne inntil de er sikker på at de har lukket sikkerhetshullene.

Endret av BlackLagoon
Lenke til kommentar
  LunaticFanatic skrev (På 3.5.2011 den 10.31):
  nagina skrev (På 3.5.2011 den 9.42):

hvordan er det å spille playstation offline? :rofl:

Hvordan er det å vite at en ALDRI får tilgang til ekslusive titler som FOM, GT5, Wipeout HD, Uncharted, GoW, LBP, MGS? Så svaret på spørsmålet ditt blir,

Uncharted offline? Jatakk.

FOM offline? Jatakk.

GoW offline? Jatakk.

LBP offline? Jatakk.

MGS offline? Jatakk.

GT5 offline? Jatakk.

Wipeout HD offline? Jatakk.

Artig med typer som tror at om du tar nettet bort fra en PS3 så blir den ubrukelig.

( :rofl: )

post-122529-0-53494700-1304434480_thumb.jpg

Kom igjen, vi er litt sinna på Sony, er vi ikke?

Lenke til kommentar

Jeg har fått noen gjennomspillinger samt en Platinum i løpet av nedetiden. Alikevel, som den store CoD spilleren jeg er, synes jeg det er på sin plass at PSN kommer opp snart. Sony må selvfølgelig ta sin tid for å gjøre dette kvalitetsfullt, men skal være enig med å si at jeg begynner å bli virkelig utålmodig.

Lenke til kommentar

ang streaming på ps3. Har brukt Vuze fram til nå. Er det noen film filer som streames lettere enn andre? Har problemet med at det lagger veldig nå og da. Streamer ikke HD kvalitet. Bruker trådløs router, og det er ikke tung trafikk på den. Kjøpte den 2009.

Endret av MrLuni
Lenke til kommentar
  MrLuni skrev (På 3.5.2011 den 17.06):

ang streaming på ps3. Har brukt Vuze fram til nå. Er det noen film filer som streames lettere enn andre? Har problemet med at det lagger veldig nå og da. Streamer ikke HD kvalitet. Bruker trådløs router, og det er ikke tung trafikk på den. Kjøpte den 2009.

Jeg har hatt det samme problemet når jeg ser på pingvinene fra madagaskar :wee:

Alle de filene er "avi" format, så min konklusjon er at det er tilfeldig hvem filmer som hakker...

Lenke til kommentar
  ole_marius skrev (På 3.5.2011 den 15.02):

Egentlig ikke, har klart ut et spill of-line som jeg har hat snart i et år.. :)

Men det at PSN er offline i såpass lang tid + at all brukerinfoen din og eventuelt (som i mitt tilfelle) bankkortinfoen din også er på avveie er jo ikke direkte positivt i min bok da.

Lenke til kommentar

Hei jeg har blitt trekt 600 kr fra kontoen i dag mistenker det er sony hackerne siden jeg har ikke tatt ut noe på 600 kr i dag merka det først nå. Hva bør jeg gjøre? Kontakte banken eller Sony? En kollega av meg har det også skjedd at penger har forsvunnet Hvem skal jeg kontakte?

Jeg har stengt kortet mitt.

Lenke til kommentar
  birdy113 skrev (På 3.5.2011 den 21.19):

Hei jeg har blitt trekt 600 kr fra kontoen i dag mistenker det er sony hackerne siden jeg har ikke tatt ut noe på 600 kr i dag merka det først nå. Hva bør jeg gjøre? Kontakte banken eller Sony? En kollega av meg har det også skjedd at penger har forsvunnet Hvem skal jeg kontakte?

Jeg har stengt kortet mitt.

Om du er sikker på at du ikke har trukket selv.

Så kan du -> DnBNor Nettbank -> Selvbetjening -> Andre produkter og tjenester -> Reklamasjon eller klage -> Gå til reklamasjoner -> Reklamere på ukjente eller feilførte bankkorttransaksjoner.

Fungerte fint for meg når Mastercardet og Visa kollapset og jeg ble trukket drøyt mye...

Lenke til kommentar

Når det gjelder Sony og hacking så er bankene ganske på hugget. De følger med på "mistenkelige" transaksjoner og har systemer som plukker opp at det plutselig trekkes penger fra Asia eller lignende.. Og 600 kr. er nok ikke fra hackere i og med at hackerne antagelighvis er utenlandske og vil prøve en rund sum i sin valør = noe sånt som 3491,56 kr for eksempel.. Pengene som evt blir stjålet driter jeg i, bankene erstatter slikt.

At hackerne vet hva jeg heter, hvor gammel jeg er og hvor jeg bor kunne jeg ikke driti mer i. Alle er så redde for ID-tyveri, men leser du litt her så ser du at det er ganske vanlig..

Vis skjult innhold

Jeg er mere sint på Sony fordi Gran Turismo 5 er så hinsides ræva. Nå må jeg kjøpe meg Xbox igjen for å spille Forza 4, men det er en helt annen diskusjon...

Lenke til kommentar
  Erratum skrev (På 3.5.2011 den 21.29):

Hmm, er du sikker på at det ikke er et gebyr eller noe? Eneste jeg reagerer på er at 600 kr er en rar sum.

det står visa uttak og jeg har ikke tatt uttak på 600kr på visakortet mitt i dag selv hater jeg kontanter jeg ska ringe banken i morgen. jeg har handelsbanken

Endret av birdy113
Lenke til kommentar
  birdy113 skrev (På 3.5.2011 den 22.47):
  Erratum skrev (På 3.5.2011 den 21.29):

Hmm, er du sikker på at det ikke er et gebyr eller noe? Eneste jeg reagerer på er at 600 kr er en rar sum.

det står visa uttak og jeg har ikke tatt uttak på 600kr på visakortet mitt i dag selv hater jeg kontanter jeg ska ringe banken i morgen. jeg har handelsbanken

trenger ikke bety det var I DAG den summen ble brukt.

Du vet selv om du har brukt 600 kr på en handel siste dagene.......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...